بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
* الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ * الرَّحْمنِ الرَّحیمِ * مالِکِ یَوْمِ الدِّینِ * إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعینُ *
اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ * صِراطَ الَّذینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لاَ الضَّالِّینَ
اگر به این گفته قرآن که خود را تبیان هر چیز معرفی کرده، معتقد باشیم.
اگر به وحیانی بودن این کتاب مجید و مبین، باور داشته باشیم.
اگر به ماورائی بودن کلمات و کلام و متن این مصحف شریف علم داشته باشیم.
اگر آن را کلام خدا بدانیم.
و اگر … به گونهای دیگر با قرآن تعامل خواهیم داشت و قرآن به عنوان اولویت دوم و … یا دهم ما نخواهد بود.
غصه دارد این که:
خداوند با انسان گفتگو کرده باشد و …
همه حقایق برای انسان تبیین شده باشد و …
راه هدایت به خوبی ترسیم شده باشد و …
و مایه اندوه فراوان است، این همه محجوریت قرآن در نظام انسانی و حکومتها و حکومتهای دینی و سازمانها و مدیریتها و …
به تحقیق قرار گرفتن در این مسیر از صفات احرار است و بیگمان نیازمند مجاهدت و بصیرت و علمآموزی است.
برای این منظور بر آن شدیم تا به رسم تفکر اجتماعی و مدد جمعی آنچه تاکنون در این مسیر فراگرفتهایم را در اختیار قرار دهیم و تدبیر و تفصیل قرآنآموزی را که میتواند موجب دریافت و رشد و نور شود را به مشتاقان هدایت تقدیم نماییم، تا فصلی نو در رجوع به ثقلین به رویمان باز شود و جامعه مستعد ظهور قرآن ناطق مهدی قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف گردد.
در این تدبیر تفصیلی سعی شده است تا:
•چشم اندازهای قابل دستیبابی برای رجوع به قرآن به قدر وسع احصا شود.
•برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت انس و تدبر قرآن پیشنهاد شود.
•روشهای آموزش تخصصی قرآن در گرایشهای مختلف پیشبینی شود.
•شرایط لازم برای قرآنآموزی و نیز راهها و شیوههای بهرهمندی از آموزشهای قرآن، حتی المقدور واضح گردد.
…