منشور علوم اجتماعی

یا ربّ

منشور علوم اجتماعی متشکل از نقشه علوم اجتماعی، نظام آموزشی، نظام اجرایی و در آخر چشم­‌اندازی برای افق‌­های پیش­‌رو است و در صدد نمایان کردنِ نقشه راهِ عبدی است؛ که در نهایت تذلّل و تسلیم خالصانه در برابر خداوند و با قلبی سرشار از یقین، قصد دارد رهبری انسان­‌ها را برعهده گرفته و با انذار، تعلیم و تذکر در حیطه تخصصی خود؛ اجتماعی را تشکیل داده و به سمت امت شدن رهنمون سازد.

چنین عبدی با توسل به رسول اکرم صل الله علیه و آله و مزین شدن به خُلُق عظیم باید بتواند در عرصه‌­های اجتماعی و معرکه­‌ها حقیقت­‌جویان و موحدین عالم را با خود همراه کرده، و در مقابل دشمنی جدی برای کافران و مشرکان به حساب آید.

او با تدبیرگری اجتماعی باید بتواند با ادبیات متخصصین سخن گفته و با صراحت در اعتقادات توحیدیِ خود، موازین اصلی را تبیین کرده و با توسل به امام حسن مجتبی علیه السلام الگویی برای اطاعت از خدا در  اوامر و نواهی بوده و آن را در عمل نشان دهد.  و در جمعی که تشکیل داده ضمن حفاظت از آسیب‌های پیش‌­رو آن­ها را در مسیر درست هدایت نماید. و برای گسترش توحید درصدد ایجاد فضایی برای تبلیغ و آموزش موازین دینی و تبیین آن­‌ها باشد. و این­چنین در حوزه علم و قدرت و زندگی­‌بخشی تجلی دهنده اسماء حیات خداوند گردد.

نظام اجرایی و آموزشی پیشنهادی، درصدد است مطابق با نقشه علوم اجتماعی به کمک عبد موحد آمده و با ارائه گام­‌بندی‌ها راهی برای سوق یافتن به کمال را نشان داده و از مواهبی که خداوند عطا نموده پرده بردارد. عبدِ موحدِ متخصص با توسل به امامِ شهید ابا عبدالله الحسین علیه السلام می‌تواند با توجه به اقتضائات زمانی و مکانی، الگویی برای به کمال رسیدن شده و جمع را هدایت کند تا به سمت مواهبی که خدا برایشان مقدر کرده حرکت نمایند. او با دقت نظر و برنامه‌­ریزی منظمِ خود، تجلی­‌دهنده حُسن و هنر و محبت است. و در نهایت با عنایت داشتن به باب العلم، امیرالمؤمنین علیه السلام و توسل به ایشان، احکام متناسب با عرصه خود را متناسب با زمان و مکان شناخته و جمع خود را با توحید ناب آشنا ساخته و به سمت امت شدن هدایت نماید.

و همه آنچه گفته شد محقق نمی‌گردد مگر با محوریتِ ظهور ولایتِ حجت ابن الحسن، امام زمان علیه السلام که مستجمع جمیع توان­‌ها و موارد در عصر و زمانه حاضر است؛ و الگویی است برای حیات بخشی و حکمت افزایی، و پیدا کننده گم­شدگان عالم و واسطه هر خیر و نزول هر برکت در هستی. و آن نیز تنها از طریق مهمور شدن به مُهرِ رضایتِ صدیقه طاهره، حضرت زهرا سلام الله علیها محقق می­‌شود که حجتی بر حجت بودن ائمه بر مخلوقین هستند.

متن پیش رو تلاشی است برای اجرایی کردن اعتقاداتِ چنین عبدی و تلاش برای تشکیل جمعی موحد، که هر یک در عرصه تخصصی خود آن­‌چنان ظرفیتی یافت‌ه­اند که بتوانند با بهره­‌مندی از وحی، از طرفی خود را به سرچشمه حقیقت متصل ساخته و از طرف دیگر آماده دریافت حقایق از طریق نزول انواع وحی شوند

 

جهت دریافت فایل به صورت کلی یا تفکیک شده روی نام سند مورد نظر کلیک نمایید. 

نقشه ی علوم اجتماعی نظام آموزشی نقشه علوم اجتماعی
نظام اجرایی نقشه علوم اجتماعی چشم اندازی برای افق های پیش رو

 

۱۴۰۳/۳/۳۱ ،۰۶:۰۱:۱۰ +۰۰:۰۰شهریور ۲۷ام, ۱۴۰۲|