یاربّ
این نوشتار درصدد تبیین چگونگی ساماندهی و اجرای عملیاتهای مرتبط با حوزه کودک، حول محور قرآن و روایات است.
به این منظور الزام است مواردی تبیین شود:
- کودک کیست؟
- حوزه کودک چه غایتی را دنبال میکند؟
- نظام موضوعات این حوزه چیست؟
- بر اساس نظام موضوعات، نظام مسائل حوزه کودک چیست؟
- تأثیرات متقابل کودک بر اجتماع، خانواده و همسالان چیست و وجوه مثبت یا منفی آن چگونه بررسی میشود؟
- بسترهای عملیاتی در این حوزه کدامند و چگونه قابل شناسایی هستند؟
- آیا ضرورت و امکان اضافه کردن بسترها یا بسترسازی متناسب با اقلیم، فرهنگ و سایر اقتضائات طبیعی، طبعی و اجتماعی در این حوزه وجود دارد؟
- احکام، ساختارها و بایستهها در این حوزه توسط چه کسانی مشخص میشود؟
- چه افرادی در این حوزه قدرت طراحی عملیات را دارند؟
- عملیات کننده در چه سطح علمی باید باشد؟
- عملیات کننده در این حوزه چه مواردی را باید لحاظ کند؟
- عملیات کننده الزم است دارای چه حدی از توان اجرایی باشد؟
- ارزیابی میزان موفقیت یا شکست عملیاتها در این حوزه چگونه و با چه شاخصههایی صورت میپذیرد؟
- ارزیابیکننده ارزیابیکنندگان/ارزیابها و ناظران عملیاتها چه ویژگیهایی دارند؟
جهت دریافت فایل آیین نامه تربیت نیرو در حوزه کودک روی لینک زیر کلیک کنید: