دانشآموز دوره متوسطه کسی است که دورهی بلوغ و تکلیف خود را گذرانده و امید است در این دوره به رشدی کاملتر برسد و بتواند با سنجش وضعیت موجود و مطلوب خود بهترین انتخابها را انتخاب کرده و عاقبتنگر باشد و در بستر حکم الهی از خلاقیت برخوردار باشد.
در این دوره رشدی (دوره.ی سوم رشد) انتظار میرود با فعالشدن عقل، فرد به زیبایی خود را از آلودگی و ناپاکی حفظ کند و برای حضور در اجتماع آماده گردد.
در این راستا، رسالت کارگروه دبیرستان اصلاح نظام آموزشی در مقطع اول و دوم متوسطه و تلاش برای رساندن نوجوان به غایت دوره سوم رشد یعنی حسن گزینی میباشد.
بدین منظور کارگروه دبیرستان از ۴ بستهی محتوایی زیر بهره میگیرد:
۱. یک مجموعه ۶ جلدی با نام “مهارتهایی برای چند ده ساله بودن” که سوره محور بوده (بیشتر با محوریت سور مبارکه جزء سی)، و با تلفیق حسنگزینی که همراه با تعقل باشد، تالیف گردیده است و در ادامهی سیر فهم قرآن دبستان قرار دارد.
۲. مجموعه ۶ جلدی تفکر که هر کدام برای یک پایه متوسطه تالیف شدهاند که بدنبال فعالسازی تفکر بر اساس قرآن میباشند. این بسته شامل موارد زیر است:
کتاب سوال (نقش پرسش در برانگیختن تفکر)
پرورش تفکر مشاهدهای
پرورش تفکر شنیداری
پرورش تفکر قرآنی
پرورش تفکر بنیادی
۳. بسته حسنگزینی:
یک کتاب با همین عنوان که هر فصل آن برای یکی از پایههای متوسطه میباشد.
۴. طرحهای مخصوص برگزاری همایش دانشآموزی: برای مقطع متوسطه اول، سوره مبارکه نور با موضوع حجاب و عفاف در کتاب “نور خدا جاری در پاکیها” و متوسطه دوم، سوره مبارکه معارج، با موضوع نماز در کتاب “خاصتر شدن برای خدا “
که هم اکنون توزیع و نشر حداکثری فهم قرآن دبیرستان از اولویت برخوردار میباشد.
بسته آموزش اجرای فهم قرآن دبیرستان
ادامه ...
آیین نامه اجرایی مربی فهم قرآن در دوره سوم رشد
ادامه ...
جلسات خوانش کتابهای فهم قرآن دبیرستان
ادامه ...
طرح تابستانه ویژه معلمان و مربیان نوجوانان با محوریت آموزش قرآن و نماز
ادامه ...
علمداری معلمانه: دومین دوره کشوری مهارتافزایی، با محوریت فصل دوم کتاب “حسن گزینی”
ادامه ...
کارگاههای «طرح درس پرورش انواع تفکر» ویژه معلمان برگزار شد
ادامه ...