مدرسه صابرین۱۴۰۴/۹/۹ ،۱۳:۰۹:۰۹ +۰۰:۰۰
ثبت نام دوره تربیت مربی کودک ویژه اتباع افغانستان
طرح زندگی به سبک سوره ها ویژه دانشجویان افغانستانی
شماره نخست ماهنامه صبرا ویژه نامه بهار قرآن-رمضان ۱۴۴۶
نمایشگاه مجازی معرفی قرآن در بخش بین الملل
ویژه برنامه های مدرسه دانشجویی صابرین در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳
قبلی
بعدی
Slider

بسم الله الرحمن الرحیم

معرفی مدرسه دانشجویی صابرین

مدرسه دانشجویی صابرین  وابسته  به مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران ، فضایی است که کلاس های تدبر در قرآن به صورت آموزش حضوری و یا مجازی برای مخاطبین اتباع در داخل و خارج از کشور به صورت حضوری و یا اعزام مدرس و همچنین مجازی ارائه میشود.تمامی دوره های مجازی در بستر سامانه یکپارچه آموزش (LMS). به صورت ترکیبی از آموزش های برخط ، آموزش های آفلاین ( همراه با پشتیبانی و رفع اشکال) و بسته های مطالعاتی انجام میشود.

 رسالت مدرسه دانشجویی صابرین ارتقاء سطح قرآنی, با برگزاری دوره های تخصصی تربیت مربی به نخبگان و اساتید قرآنی می باشد لذا در این راستا  فعالیت ها از طریق برگزاری آموزش های تخصصی تدبر در قرآن و برگزاری دوره های تربیت مربی برای جهانی کردن تدبر و عمل به آیات الهی است و ان شاء الله گسترش سبک زندگی توحیدی می باشد

 نظام آموزشی مدرسه صابرین بر اساس دوره اوابین مدرسه تدبر شکل گرفته است شامل دوره های حمد ، تسبیح ، تهلیل و تکبیر می باشد. به حول قوه الهی تاکنون دوره های برگزار شده با استقبال خوب مواجه شده است

ساختار مدرسه دانشجویی صابرین متشکل از کارگروه های تخصصی زیر می باشد:

کارگروه تخصصی تدبر – کارگروه حفظ تدبری- کارگروه تفکر نوجوان با عنوان فهم قرآن در دبیرستان- کارگروه فهم قرآن در دبستان – کارگروه رسانه- کارگروه کودک و کارگروه خانواده و نسل توحیدی و کارگروه مقاومت , کارگروه تربیت مربی عرب زبان , کارگروه تدوین و ترجمه, کارگروه متناسب سازی کتب آموزشی( متناسب با اقتضاِئات کشور های جامعه هدف )

با توجه به تنوع  عرصه های تخصصی, هر کارگروه تخصصی ارتباط مستقیم با مدارس تخصصی عرصه خود را داشته و به عنوان نماینده مدارس تخصصی مجمع مدارس دانشجویی دانشگاه تهران و به صورت مستقل متولی برگزاری دوره های تخصصی ویژه اتباع (غیر ایرانی) و کشورهای اسلامی با توجه به زبان و اقتضائات جامعه هدف می باشد.

فعالیت ها و  دوره های تخصصی مدرسه دانشجویی صابرین :

  • برگزاری دوره های تدبر در قرآن کریم

مجموعه کتب روش های تدبر در قرآن در تلاش است تا مسیری برای مطالعه و یادگیری سوره های قرآن به مخاطب ارائه دهد. تاکید بر استفاده از روش برای تدبر در قرآن به علت آن است که روش باعث صحت، دقت ، عمق و گسترش فهم می شود. این کتاب ها در چهار سطح تدوین شده و ارائه می گردد که این چهار سطح یا دوره آموزشی بر اساس ذکر تسبیحات اربعه نامگذاری شده اند: دوره های تسبیح دوره آموزشی عمومی است، سپس دوره حمد دوره تخصصی، و پس از آن دوره تهلیل و تکبیر. از طرح آموزش پیوسته روشهای تدبر در قرآن تحت عنوان “طرح اوابین” یاد می شود.

که متدبرین در این دوره های اوابین تحت عنوان تربیت مربی تدبری بزرگسالان را می گذرانند.

  • در نظام آموزشی اوابین در دوره تسبیح ( که الزام و راس همه دوره های ورودی صابرین می باشد ) شامل دوره های: مقدمات تدبر , روشهای تفکر , روشهای تدبر کلمه ای , روشهای تدبر سوره ای , تدبر قرآن به قرآن می باشد.
  • دوره های منیبین صابرین شامل دوره های تربیت مربی نسل توحیدی , دوره تربیت مربی کودک , دوره تربیت مربی فهم قرآن در دبستان ودوره تربیت مربی فهم قرآن در دبیرستان , دوره  تخصصی ادعیه  وارده از حضرت زهرا سلام الله علیها با نام صحیفه فاطمیه , دوره های تخصصی حفظ تدبری قرآن کریم ویژه حفاظ و تثبیت می باشد.

 

  • برگزاری دوره های تدبری با نام اوابین در دوره تسبیح شامل این موارد می باشد:
  1. برگزاری کلاس های عمومی تدبر در سوره های جزء سی قرآن کریم

به منظور بهره مندی همه سطوح مخاطبین از معارف قرآنی و گسترش و عملیاتی کردن بواسطه تدبر در قرآن کریم و با توجه به استقبال و نیاز مخاطب سطح عمومی , دوره های تدبر در سوره های جزء سی قرآن کریم با هدف طهارتی و انسی با رویکرد مقدمات تدبر برگزار می شود  که به لطف الهی با استقبال زیاد به صورت کلاس عمومی ویژه همه علاقه مندان به فهم تدبری قرآن کریم برگزار  می شود و متدبرین این دوره  وارد دوره مقدمات تدبر می شوند.

  1. برگزاری دوره مقدمات تدبر در قرآن

این دوره با عنوان کتاب آموزشی مقدمات تدبر اولین کتاب از مجموعه کتاب های تدبر در قرآن است که به معرفی کلیاتی از تدبر و مراحل آن می پردازد. طهارت (دوری از پلیدی ها در باور و عمل) را به عنوان اصل و مقدمه و نتیجه تدبر در قرآن معرفی می کند و برای تحقق این طهارت با بهره مندی از سوره های قرآن کریم راهکارهای مشخصی مطرح می کند و پیشنهاداتی برای انس و برنامه ریزی برای تدبر  در این دوره ارائه می شود. غایت این کتاب و همه کتابهای مجموعه آموزش روشهای تدبر در قرآن، تقرب و نزدیکی به قرآن است

  1. برگزاری دوره روش های تفکر در قرآن

تفکر در قرآن به معنای فعال ساختن فهم به واسطه خوب‌دیدن و خوب‌شنیدن است که باعث نزول حقایق هستی بر انسان می‌شود. نگاه به قرآن به عنوان کتاب فهم و قرائت، دریچه‌ای برای هدایت و رشد است. کتاب روش های تفکر در قرآن؛ آموزش روش های تدبر در قرآن درصدد است تا با شیوه‌هایی ما را به سوی این فهم و قرائت راهنمایی کند.

 

  1. برگزاری دوره روش های تدبر کلمه ای

 کلمه جاری کننده کلام و حقیقت در زندگی فردی و اجتماعی انسان است؛ نقطه آغازین هر علم و رابط بین علم و انسان. با تدبر در کلمات قرآن ضمن شناخت مقام رفیع کلمات در فهم معانی، مفاهیم و مصادیق حقایق، ابتدا به چگونگی مطالعه و بررسی معانی کلمات قرآن پرداخته، سپس به چگونگی مطالعه کلمات قرآن در یک سوره و نیز چگونگی بهره‌مندی از مفاهیم کلمات در فهم موضوعات یک سوره و نزدیک شدن به غرض آن می‌پردازیم. ضمنا ضمن آشنایی با مباحث مهم دیگر مانند وجود مراتب در کلمات و نیز بحث محکم و متشابه فهم خود در استفاده از کلمات را تعمیق می‌بخشیم هم اکنون این دوره با 50متدبر در حال برگزاری است .

  1. برگزاری دوره روشهای تدبر سوره ای

هر یک از سوره‌های قرآن به عنوان مجموعه‌ و ساختار منظم برای تعلیم و تزکیه انسان در ساحت فردی و اجتماعی‌اش به عرصه زندگی او نزول یافته است. واحد دیدنِ یک سوره به عنوان ساختاری هدفمند به ما کمک می‌کند تا بتوانیم برای مطالعه آن سوره، هدایت خاصی را انتظار داشته باشیم، هدایتی که همه آیات، کلمات و دارایی‌های سوره در راستای آن بسیج می‌شوند. دوره تدبر سوره‌ای به ما شیوه‌های بررسی هر سوره برای فهم بهتر غرض خاص آن سوره را آموزش می‌دهد. در بین این روش‌ها، روش احکام و تفصیل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

  1. برگزاری دوره روشهای تدبر قرآن به قرآن

یکی از ویژگی‌های مهم قرآن، مثانی بودن آن است، به این معنا که هر یک از آیات آن با سایر آیات پشتیبانی می‌شود. بر همین اساس است که در تفسیر قرآن، شیوه تفسیر قرآن به قرآن از مهم‌ترین سبک‌های تفسیری به شمار می‌رود. این کتاب به روش‌هایی از تدبر قرآن به قرآن به صورت سوره‌ای و یا آیه‌ای اشاره دارد. ضمناً‌ در این دوره روش‌هایی را برای بررسی چگونگی حضور هر سوره در سوره‌های دیگر آموزش می‌دهد. پس از این دوره دوره های حمد و سپس تهلیل و تکبیر در سطح تخصصی ویژه متدبرین برگزار می شود.

 

  • برگزاری دوره های تخصصی تربیت مربی با نام منیبین شامل این دوره ها می باشد:

 

  • دوره های آموزشی نسل توحیدی

این دوره در عرصه آموزش خانواده‌ها در زمینه مهارت‌ها و آموزش‌های مورد نیاز برای دوران آمادگی برای فرزندآوری تا تولد و مهارت‌های تربیت مؤمنانه فرزند به صورتهای مختلف اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی، تولید محتوای آموزشی و برگزاری رویداد های فرهنگی و تربیتی می‌نماید.

نسل توحیدی در مسیر توسعه خود سعی دارد خلأ فقدان آموزش به خانواده‌ها در زمینه چگونه فرزنددار شدن برای داشتن فرزندانی با بیشترین ظرفیت هدایت، سلامت و معنویت را با ایجاد مرجعی برای آموزش خانواده‌های را تامین نماید.

در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع مورد نیاز برای این عرصه برای خانواده‌ها، تربیت مربی، پژوهش و تولید محتوا و ایجاد بستر های آموزشی و فرهنگی  از جمله قالب همایش برگزار می‌نماید

 

  • دوره تربیت مربی کودک پیش از دبستان از قبل از تولد تا ۶سالگی

آموزش قرآن در دوره اول رشد با کتاب با کودکان خود طیب سخن بگوئیم تبیین می شود شد. که در دو مرحله کلی می توان در نظر گرفت:

 

از آغاز تکلم تا پنج سالگی: آموزش قرآن از راه انس پدر و مادر (اولیای کودک) با قرآن تعریف می‌شود. در این دوره فهم کودک از قرآن، به آنچه او از ارتباط پدر و مادر با قرآن دریافت می‌کند، مربوط می‌شود. در این دوره از «شیوه یادآورانه» به عنوان شیوه آموزشی قرآن برای کودک بهره گرفته می‌شود.

از پنج تا هفت سالگی: در این دوره انس کودک با قرآن شدت و قوت بیشتری می‌یابد که می‌توان یادآوری قطعه‌هایی قرآنی (شامل مفهوم جمله یا آیه‌ای یا خود آیه یا جمله یا سوره‌ای کوتاه) را  به عنوان محتوای آموزشی قرار داد. در این دوره، فهم کودک از قرآن متناسب با سطح شیوه‌های آموزشی یادآورانه است. با شیوه لحن‌محور می‌توان سطح یادآوری را در این دوره ارتقا داد. محتوای آموزشی مربوط به این شیوه در کتاب مخصوص به خود آمده است که شامل فعالیت‌های کلامی لحن‌محور است.

 

  • دوره تربیت مربی کودک 5 تا 7 ساله (کودک طیب‌گزین):

در بازه سنی 5 تا 7 سالگی انس کودک با قرآن شدت و قوت بیشتری می‌یابد که می‌توان یادآوری قطعه‌هایی قرآنی (شامل مفهوم جمله یا آیه‌ای یا خود آیه یا جمله یا سوره‌ای کوتاه) را  به عنوان محتوای آموزشی قرار داد. در این دوره، فهم کودک از قرآن متناسب با سطح شیوه‌های آموزشی یادآورانه است. با شیوه لحن‌محور می‌توان سطح یادآوری را در این دوره ارتقا داد. محتوای آموزشی مربوط به این شیوه در کتاب «چگونه با کودکان خود طیب سخن بگوییم» آمده است که شامل فعالیت‌های کلامی لحن‌محور است. از جمله مباحثی که در این دوره آموزش داده می شود:

  • پیشگیری از آسیب‌های تربیتی دوره اول رشد
  • اصلاح آسیبهای تربیتی
  • کمک به شکوفایی هرچه بیشترتوان‌های نهادینه شده در وجود کودکان
  • هدایت کودک مبتنی بر رویکرد طیب‌گزینی
  • آشنایی با مفاهیم طیب‌گزینی و کلام‌طیب
  • آشنایی با ویژگی‌های کودک طیب‌گزین
  • نحوه استفاده از کلام‌طیب در تعامل با کودک
  • شیوه طراحی فعالیت‌های رشد‌مدار در تعامل با کودکان
  •  
  • برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی فهم قرآن در دبستان            

برگزاری دوره های فهم قرآن در دبستان برای مربیان دبستان بصورت کارگاه های آنلاین و آفلاین و نیز اعزام مربیان آموزش دیده دوره ها در شهرهای محل سکونت خود و نیز اعزام در کشورهای متقاضی به صورت  برگزاری کلاس های حضوری سعی بر رسیدن این هدف را دارد

منابع علمی کارگروه دبستان:. 1-سند تعلیم و تزکیه۲ . دوره دوم رشد تفکر اجتماعی ۳. فرآیندشناسی خیر۴ . مهارت‌های خیر گزینی. 5-کتاب فهم قرآن در دبستان و دبیرستان-۶. مجموعه شش جلدی فهم قرآن در دبستان 7. مجموعه 38 جلدی سوره‌ها و دبستان . 8کتاب کودک و فهم قرآن

 

رویکرد محتوایی فهم قرآن دبستان و دبیرستان

کتاب «طرح فهم قرآن در دبستان و دبیرستان» مشخص می‌کند شیوه‌های آموزش قرآن در دوره دوم و سوم رشد، متناسب با آموزه‌هایی است که در کتاب‌های رشد دوم و سوم نوشته شده است.

در کتاب فهم قرآن دبستان و دبیرستان، سوره‌هایی برای دوره آموزش دوره دوم و سوم رشد انتخاب شده است که یادگیرنده بتواند *پایه‌های باوری* و *عملی* مناسبی را از آنها برای خود در این دوره آموزشی به دست آورد. این مطلب به صورت جدول‌های اهداف محتوایی سوره‌ها نشان داده شده است.

رویکرد اساسی آموزش قرآن در دبستان (۶ تا ۱۱ ساله) و دبیرستان (۱۲ تا ۱۸ ساله) این است که *«تجربۀ محسوس از انس با قرآن»* برای یادگیرنده ایجاد کند؛ تا این تجربه برای یادگیرنده به سان ذخیره و محرکی باشد که پس از دوره سوم رشد به راحتی او را برای یادگیری قرآن و زندگی بر اساس قرآن سوق دهد.

بر این اساس، طبق طرح کتاب مذکور، تجربه انس یادگیرندگان ۶ تا ۱۱ ساله با قرآن، بر محور انجام فعالیتی می‌گردد که آن سوره را به *«صورت نمادی برای یک مفهوم یا معنا»* در ذهن یادگیرنده، ماندگار می‌کند. (برای مثال سوره ناس برای سریع انجام دادن کارها.) برای همین، پرشدن ذخیره احساسی یادگیرنده از احساس‌های خوب مربوط به محتوای سوره، *دغدغه آموزشی مربی* است.

رویکرد آموزش

در این آموزش ابتدا باید نیاز دانش آموز به مطلب و موضوعی تحریک شود.سپس مسئولیت یافتن پاسخ به او سپرده شود و با هدایت او برای جواب سریع‌ترین راه با استمداد از سوره‌های انتخاب شده برای وی فراهم  گردد.

سه وضعیت کلی برای فهم هر سوره‌ای در نظر گرفته شده است:

  • وضعیت اول، ارتقای قدرت انس که با مراجعه مکرر و جهتدار به سوره برای فرد حاصل می‌شود.
  • وضعیت دوم، ارتقای دانش فرد است که با ایجاد نیاز و سوال در بستر رجوع به سوره و به تدریج و مرتبه‌بندی شده، برای فرد فراهم می‌گردد.
  • وضعیت سوم، تجربه زیستن با قرآن است که با تشویق به عمل کردن آنچه دانسته شده برای فرد پدیدار می‌شود. این تجربه بسیار مغتنم است و به عنوان ذخیره‌ای شایسته در ارتقای توان‌های فرد در دوره‌های بعدی زندگی قابل بهره‌برداری است.

بهترین شیوه یادگیری قرآن، خواندن قرآن و سعی در فهمیدن آن به اندازه وسع و عمل به اندازه فهم است. این شیوه متناسب با شرایط و اقتضائات رشد در هفت سال سوم است که بلوغ عقلی در حال شکوفایی است و این کار به طور طبیعی منجر به شکوفایی کاملتر عقل می‌شود. زیرا با فهمی که در اثر تفکر در قرآن اتفاق می‌افتد، امکان شایستگی عمل بیشتر  می‌شود و  پس از انجام عمل شایسته به دلیل دریافتی از تجربه فهمی بیشتر نصیب فرد می‌شود.

وقتی افراد به این شیوه خو بگیرند می‌توانند در مرحله‌های بعدی با ارتقای شیوه‌های فهم، چرخه علم و عمل خود را تقویت کنند.

این موضوع یعنی هماهنگی علم و عمل از نیازهای اولیه و حتمی نوجوانان می‌باشد و نبود آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اختلال‌های این دوره محسوب می‌شود.

 جوانی که تازه به مرحله بلوغ عقلی رسیده یا در شرف آن است اگر برای خود واجب کند که به علمی که دارد عمل کند به طور قطع سیر پیشرفت را طی خواهد کرد.

کتاب فهم قرآن  در صدد است تا قرآن را با الگوی هماهنگی علم و عمل و با کمک خودشان به آنها یاد دهد. بر این اساس با انتخاب سوره‌هایی و انتخاب موضوع محوری آن سوره سعی می‌شود با مدد آیات دیگر جنبه‌های عمل آن موضوع را کاوش کرده و آن را در زندگی ظاهر کند.

 

  • دوره تربیت مربی نوجوان با نام فهم قرآن در دبیرستان

عرصه فعالیت‌ها موضوعات و مسائل نوجوانان، فرصت ‌ها و تهدیدهای پیش روی ایشان، مسائل تربیتی و روابط اجتماعی در این حوزه بوده  و با آموزش قرآن به “نوجوانان” درصدد فعالسازی تفکر آنها است. این مهم لازم است با ایجاد ساختار و بستری برای راه یافتن نوجوانان به مسیر رشد , شامل دوره تربیت مربی نوجوان, مربیان و معلمانی است که می‌خواهند بر اساس تفکر و تدبر در قرآن، سیر تربیتی نوجوانان را سازماندهی کنند و بر رشد آنها مؤثر باشند

رویکرد به ارتباط با قرآن در دوره سوم رشد

دوره نوجوانی که *دوره بلوغ عقلی* است، انسان به مرتبه‌ای از شادابی و توانمندی عقلانی دست می‌یابد که به صورت خستگی ناپذیر می‌تواند حقایق هستی را بفهمد و به کار بندد.

 هر کس این دوره را با *فهم و عمل* به قرآن آغاز کند در سایر دوره‌های زندگی‌اش به توفیق‌های بسیار شایسته‌ای دست می‌یابد زیرا در اثر ارتباط با غیب و نورانیت نیروهای درونی فرد به حیات معنوی قرآنی احیا می‌گردد.

هیچ کتابی همانند قرآن توان ایجاد چنین سطحی از تحول را در افراد ندارد. *این موضوع را باید تجربه کرد* و ذره ذره در اختیار دیگران قرار داد، تا برای شکوفایی توان‌های انسان به جز به قرآن اتکا نکنند.

قرآن هم توان‌های ادراکی و هم عاطفی و هم رفتاری را با هم و به صورت متوازن فعال می‌کند. این توازن منجر به شکوفا شدن فضل‌های نهفته افراد دارد که موجب خوش اقبالی و خوش عاقبتی آنها می‌شود و به طور مستقیم بر سبک زندگی آنها تاثیرهای مثبت  فراوانی می‌گذارد که مشهود

در طرح فهم قرآن دبستان و دبیرستان سعی شده تا طرح عملیاتی این آموزش بر مبنای فعال‌سازی قدرت ادراک و عمل در بستر دوست‌ داشتن‌ و انس گرفتن‌ با سوره‌هایی از قرآن برای مربیان تبیین شود.

رویکرد درس‌های کتاب فهم قرآن دوره سوم رشد

با توجه به مطالب بخش پیشین، یادگیری همه موضوعات درون سوره و همه آموزه‌های سوره، نمی‌تواند هدف آموزشی در دوره سوم رشد باشد. همچنین به صورت عملی، قرار دادن چنین هدفی، از اساس، اجراشدنی نیست هر چند که به صورت لفظی، به عنوان هدف قرار داده شود.

بنابراین برای آموزش قرآن در دوره سوم رشد، برای هر سوره، مطابق با محتوای خود سوره، یک محور موضوعی از میان همه موضوع‌های سوره انتخاب می‌شود و انواعی از فعالیت‌ها برای آن محور طراحی می‌شود.

رویکرد مربی

وظیفه مربی این است که بتواند هر چه بهتر انجام فعالیت‌های کتاب را به منظور تحقق هدف آنها به سرانجام برساند. به این منظور:

  • خود مربی این سوره‌ها محتوای این سوره‌ها را پیشتر آموخته باشد.
  • در دوره آموزشی تربیت آموزشی به منظور یادگیری فعالیت‌های نوشته شده در کتاب و خلاقیت برای استفاده از فعالیت‌های دیگر همراستا شرکت کرده باشد.
  • هر قدر سوره‌‌های پیشنهادی برای مربیان درونی‌تر شده باشد قدرت انتقال مفاهیم خواسته شده توسط آنها بیشتر می‌شود.
  • هر قدر انگیزه و شوق فهم و عمل به سوره‌ها و نیز انس با آنها برای مربی بیشتر فراهم شود تأثیر آموزش او نیز تقویت می‌گردد.

اهداف هر فعالیت در کتاب همراه مربی نوشته شده است.

رویکرد آموزش

در این آموزش ابتدا باید نیاز دانش آموز به مطلب و موضوعی تحریک شود.

سپس *مسئولیت یافتن پاسخ به او سپرده شود* و با هدایت او برای جواب سریع‌ترین راه با استمداد از سوره‌های انتخاب شده برای وی فراهم  گردد.

آنگاه با *بحث و گفتگوهای* بیشتر و نیز تبیین ابعاد دیگر آن مطلب و موضوع، وی به مراتب فهم بالاتر دعوت شود. با داشتن موضوعی که الان به نیاز فهم آن پی برده رجوع به قرآن برای او شیرین می‌شود و با هدایت او به عمل این *فهم کاربردی* می‌گردد.

فهم کاربردی از قرآن همان چیزی است که درست در اقتضای این دوره قرار دارد و اگر چنین فهمی حاصل نشود آموزش قرآن از حالت اقتضای درونی او خارج شده است.

رویکرد ارزیابی

برای ارزیابی یادگیری و ارتباط یادگیرنده با درس‌های نوشته شده، پرسشنامه قرارداده شده در کتاب اصلی فهم قرآن پیگیری می‌شود. در این ارزیابی، نشانه‌هایی دنبال می‌شود و امید است که تحول یادگیرنده بر اساس عمق ارتباط او با سوره‌ها و آیات وحی که در دوره‌های بعدی زندگی‌اش تجربه خواهد شد بسیار عمیق‌تر باشد.

کسی که منفعت قرآن را به خوبی بفهمد و آن را تجربه کند و شیرینی آن را بچشد، خود را به بالاترین گوهر هستی متصل ساخته است زیرا علم و معرفت به واسطه محبت در زندگی انسان جاری می‌شود و چنین فردی به واسطه چشیدن حقیقت ، انگیزه‌های درونی‌اش فعال می‌شود.

منفعت داشتن قرآن را می‌توان به شیوه‌های زیر فهمید:

  • وقتی به وسیله تامل در آیات نورانی قرآن، می‌توان قدرت فکر کردن را فعال کرد.
  • وقتی با دانستن قانون‌های بر گرفته از آیات آن، می‌توان معیارهایی را برای انجام درست و شایسته کارها به دست آورد.
  • وقتی با عمل به قرآن به طور تکوینی قدرت هوشیاری افراد به صورت محسوس بالا می‌رود.
  • وقتی با انس با قرآن عواطف و مهربانی‌ها شکوفا می‌گردد.
  • وقتی با خواندن قرآن، شادابی و طراوت در افراد افزایش پیدا می‌کند.

 

برگزاری دوره های ادعیه صحیفه فاطمیه و سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها

با بهره‌گیری از معارف ادعیه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، در جهت شناخت سبک زندگی کوثرانه ایشان و درک بهتر قرآن و معارف الهی بواسطه فهم ادعیه ایشان و حضرات معصومین علیهم السلام و عملیاتی کردن آن در زندگی و تلاش درجهت اقامه دین حنیف توحیدی بواسطه معارف ناب توحیدی ایشان می باشد. فعالیت های اجرا شده و در حال برگزاری که به حول و قوه الهی و عنایت حضرت زهرا سلام الله علیها صورت گرفته است. برگزاری کارگاه های شناخت و سبک زندگی توحیدی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها- برگزاری کارگاه دعا های ایام هفته حضرت زهرا سلام الله علیها – اهداء ادعیه و کتاب صحیفه فاطمیه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در برخی از شهرها و کشورها به همراه برگزاری کارگاه های آموزشی

 

برگزاری دوره های تخصصی حفظ تدبری و تثبیت قرآن کریم

برگزاری دوره های تخصصی حفظ قرآن که شامل حفظ فشرده , حفظ جزء اول و حفظ پنج جز اول و حفظ فشرده سه ساله , حفظ تدبری جزء سی و حفظ تدبری سوره ای مانند حفظ تدبری سور ص و نور و دوره های حفظ تدبری و یا تثبیت دسته سوره ای مثل سور مسبحات , حفظ سور حامدات , حفظ سور الم و… نیز برگزاری دوره های تثبیت تخصصی قرآن کریم برای حفاظ می باشد.

 

برگزاری کلاس های  بیوت نورانی

فی‏ بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصال- رِجالٌ لا تُلْهیهِمْ تِجارَهٌ وَ لا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ إِقامِ الصَّلاهِ وَ إیتاءِ الزَّکاهِ یَخافُونَ یَوْماً تَتَقَلَّبُ فیهِ الْقُلُوبُ وَ الْأَبْصال

به منظور گسترش دین توحیدی با ایجاد انس با قرآن و جاری کردن ذکر و ایجاد طهارت و ارتقاء سطح قرآنی خانواده های اتباع ایرانی داخل کشور مربیان آموزش دیده, کلاسهای قرآنی خانگی در شهرهای خود بهره برده که به لطف الهی هم اکنون این طرح در برخی از شهرها از جمله بردسیر و رفسنجان  دماوند , ساوه , تربت جام ,سروستان فارس , قم , دماوندو… در سطح آموزش عمومی انس با قرآن در منازل , مساجد , حسینیه ها پر شور و کوثرانه در حال جریان است.

یعنی سطوح آموزشی در صابرین در دو سطح

  • تخصصی ویژه نخبگان حوزه و دانشگاه
  • و در سطح عمومی انس با قرآن و جاری کردن زندگی عملیاتی و طهارتی با سوره های قرآن کریم به صورت تدریس مربیان آموزش دیده که هم اکنون به صورت خودجوش وکوثرانه در حال جریان است , می باشد.
بیشتر

ثبت نام دوره تربیت مربی کودک ویژه اتباع افغانستان

بسم الله النور با عرض سلام و احترام به شرکت کنندگان گرامی دوره اصول و مهارت های کودکان در هفت ...
ادامه ...

طرح زندگی به سبک سوره ها ویژه دانشجویان افغانستانی

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و‌ وقت بخیر به دانشجویان گرامی ؛ 🍀 به  دوره مقدمات تدبر در ...
ادامه ...

شماره نخست ماهنامه صبرا ویژه نامه بهار قرآن-رمضان ۱۴۴۶

┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈‌ «وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ» نشریه صبرا؛ ویژه نامه بهار قرآن ـ رمضان ۱۴۴۶ 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 رویداد و فعالیت‌های ماه ...
ادامه ...

نمایشگاه مجازی معرفی قرآن در بخش بین الملل

بسم الله الرحمن الرحیم مدرسه دانشجویی صابرین ضمن عرض سلام و قبولی طاعات به فعالین مجمع مدارس دانشجویی قرآن و ...
ادامه ...

ویژه برنامه های مدرسه دانشجویی صابرین در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳

بسم الله الرحمن الرحیم ضمن عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات به متدبرین گرامی، ویژه برنامه های مدرسه دانشجویی ...
ادامه ...

ثبت نام دوره های تدبر در قرآن مدرسه دانشجویی صابرین در پاییز ۱۴۰۳

بسم الله النور ضمن عرض سلام و وقت بخیر به متدبرین گرامی ؛ مدرسه دانشجویی صابرین با هدف تربیت نیروی ...
ادامه ...
Slider

شناسه جهت پیام در پیامرسان بله ble.ir/ghiyasvand

شناسه جهت پیام در پیامرسان در ایتا   eitaa.com/ghiyasvand_f

ساعت پاسخ گویی: از 8 صبح تا 14