کتاب شکوفایی تفکر نوجوانان

یا محسن بحق الحسن (ع)

 

 

تفکر در اندیشه اسلامی آینه‌ای صاف است که امکان مشاهده حقیقت را برای انسان فراهم می‌کند، به‌واسطه تفکر انسان می‌تواند هر مسئله، رخداد یا موقعیتی را به حق ارجاع داده و بدین ترتیب عمل متناسب و مبتنی بر حق را در آن موقعیت بشناسد، و به آن عمل کند. بدین ترتیب تفکر را باید حرکتی در درون انسان دانست که او را از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب و حقیقی می‌رساند.

خداوند در قرآن کریم از یک‌سو انسان‌ها را به تفکر فراخوانده و از سوی دیگر تفکر کردن را از غایت‌های نزول کتاب و بیّنات الهی برشمرده است، تفکر مهم‌ترین عامل آینه‌بینی و از ویژگی‌های صاحبان خرد است و به‌واسطه تفکر کردن است که انسان به حق بودن عالم و حقیقت اجل پی برده و برای لقای پروردگار مهیا می‌شود.

نسل نوجوان، نسل آینده‌ساز کشور است، نسلی که طفولیت را به اتمام رسانده و برای تحقق آرمان‌های بلند خود و جامعه در دوره‌های بعدی آماده می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره نوجوانی، بلوغ و تکلیف است که نقش بسیار مهمی در سیر رشد نوجوان و همچنین شکل‌گیری هویت فردی و اجتماعی او دارد، مکلف شدن به معنای برخورداری از توان تشخیص خوبی و بدی است به‌گونه‌ای که فرد را در قبال انتخاب‌هایش مسئول می‌سازد. این کتاب سعی دارد به والدین و مربیان کمک کند تا فرزند نوجوانشان را در مسیر رشد تفکر دینی قرار دهند.

 

برای تهیه نسخه الکترونیک کتاب : http://quranahlebayt.com/?product=شکوفایی-تفکر-نوجوانان؛-راهبرد-تربیت-د

 

تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج) صلوات

۱۴۰۱/۴/۱ ،۱۰:۰۱:۳۲ +۰۰:۰۰خرداد ۲۷ام, ۱۴۰۱|