//, کارگروه هنرهای تجسمی/گزارش نمایش آثار هنری، قرآنی در جشن ۱۰ کیلومتری

گزارش نمایش آثار هنری، قرآنی در جشن ۱۰ کیلومتری

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَهَ وَ اَبِیها وَ بَعْلِها وَ بَنِیها

 

«کارگروه هنرهای تجسمی»، مدرسه دانشجویی حمد (هنر وادبیات) و «گروه هنری جهادی دایان مهر»، روز عید غدیر در جشن ۱۰ کیلومتری خیابان ولیعصر (عج) تهران، با حضور و ارائه آثار هنری، عشق و ایمان و ارادتشان به امیرالمؤمنین را ابراز کردند تا با عمل خود مخاطب را به بیعت دوباره با امام و پذیرش ولایت او دعوت نمایند.

آثار هنری در چند شکل به مخاطبین ارائه شد:

نقاشی ۱۵ متری برای کودک و نوجوان

این نقاشی با پیام برآمده از آیه ۱۰ سوره حجرات «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ»: «غدیر، عیدِ میوه شدن پیوندها» با مشارکت اعضای گروه طراحی شد، که ایده و طرح مورد استقبال سازمان‌های مسئول در برگزاری این جشن، سازمان اوج و خانه طراحان انقلاب اسلامی و مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه قرار گرفت.

تمامی مراحل طراحی، اجرا و چاپ و نصب نقاشی توسط اعضای گروه و به عشق حضرت علی علیه‌السلام، انجام گرفت و در محل مرکزی جشن یعنی میدان ولیعصر (عج) به اجرا درآمد.

در این محل پر ازدحام، مردم با استقبال پرشور و مشارکت در تکمیل نقاشی با ثبت اثر دستشان، برگ‌ها و میوه‌های درخت را نقش می‌زدند و با این کار به واقعه غدیر پیوند خورده و با امام علی علیه‌السلام اعلام بیعت می‌کردند‌.

 

 

 

 

 

 

نمایشگاه لوح (پوستر) و سوره‌نگاره‌های قرآنی

در این بخش علی رغم اینکه آثار و سوره‌نگاره‌های مفهومی با هدف نشر در فضای نمایشگاه‌های داخلی و فضای مجازی طراحی شده و نه برای اکران شهری و فضای عمومی، برخلاف انتظارمان شاهد استقبال مخاطبین بودیم که متاثر از تماشای سوره نگاره‌ها و مشتاق شنیدن پیام آثار بودند و تقاضای دریافت پوسترها را داشتند.

جهت مشاهده هر عکس در اندازه بزرگ‌تر روی آن کلیک نمایید.

 

اهدای هدیه گُل نرگس

طرح گل نرگس به عنوان نمادی از امام زمان (عج)، با این پیام «امام خواستن، همان ظرفیت ظهور است» و با این نیت که روزی همه خانه‌ها از نماد امام‌مان پر شود، در اعیاد توسط گروه هنری و جهادی طراحی و تولید می‌شود.

گُل‌های نرگس، در طول یک هفته با مشارکت هنرمندان گروه در تعداد ۵۰۰۰ گل ساخته شد و در بین مردم و محبین امیرالمؤمنین علیه السلام در جشن خیابان ولیعصر (عج) پخش شد.

 

ثبت بازخورد مردم و مخاطبین در مواجهه با این اقدامات کوچک هنری، در قاب هیچ عکس و فیلمی نمی‌گنجید.

امید که به نگاه امام‌مان پذیرفته شود.

۱۴۰۱/۴/۳۱ ،۱۹:۳۵:۴۱ +۰۰:۰۰تیر ۳۰ام, ۱۴۰۱|