اختتامیه رویداد علمی-هنری انقلاب قلب‌ها

رویداد علمی، هنری انقلاب قلب‌ها با محوریت سوره مبارکه محمد صلی الله علیه و آله به مرحله نهایی رسید

آیین اختتامیه رویداد علمی، هنری انقلاب قلب‌ها با محوریت سوره مبارکه محمد صلی الله علیه و آله برگزار می‌شود.

در پی برگزاری رویداد علمی، هنری با محوریت سوره مبارکه محمد صلی‌الله علیه و آله از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت (علیهم السلام) معاونت فرهنگی و اجتماعی، آیین اختامیه این رویداد در آستانه مبعث پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

 

علت نامگذاری این رویداد علمی هنری به “انقلاب قلب ها” گفت؛ در سوره مبارکه محمد قلب انسان در صورتی که قفل نباشد، سالم و دور از اختلال باشد، می‌تواند به عاقبت‌ها توجه کرده و همه توان‌های دریافتی و عملیاتی انسان را در راستای تحقق عاقبت هم جهت و همراستا نماید. وقتی قلب افراد یک اجتماع دینی از اختلال ها و آسیب ها فاصله بگیرد، به طور طبیعی خیلی از آسیب های اجتماعی در مسیر ترمیم قرار گرفته و شاهد تحولات و دگرگونی هایی قابل توجهی در همان اجتماع خواهیم بود.

بنابراین محورهای موضوعی برگرفته از سوره مبارکه محمد صلی الله علیه و آله و سلم عبارت است از نقش قلب در ترمیم عارضه‌های اجتماعی مثل ترس، کینه بخل اجتماعی، افسردگی و ارتداد؛ رسانایی قلب در تحقق آرمان‌ها و انسجام جامعه دینی.

جشنواره هنری انقلاب قلب ها درصدد است تا هنرمندان بتوانند با الهام از سوره مبارکه محمد صلی الله علیه و آله به خلق آثاری بدیع و خلاقانه بپردازند، افزود: قالب آثار تولیدی تصویرسازی؛ طراحی گرافیک؛ پوستر، تایپوگرافی، عکس نوشته؛ نقاشی و نگارگری؛ داستان کوتاه؛ متن ادبی؛ عکس؛ کلیپ و فیلم کوتاه است.

مهلت ارسال آثار تا دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی بوده و در این مدت از دانشگاه های سراسر کشور آثار قابل توجهی به دبیرخانه ارسال شده است. هیئت داوران در دو بخش علمی و هنری هم اکنون در حال بررسی آثار شرکت کنندگان هستند. در مراسم اختتامیه که از ساعت 15 روز یکشنبه 30 بهمن ماه همزمان با ایام مبعث حضرت رسول در پردیس علوم دانشگاه تهران، سالن دهشور برگزار می شود؛ آثار برگزیده ارائه شده و از صاحبان اثر تقدیر به عمل می آید.

لازم به ذکر است زمینه اصلی فعالیت مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام، تدبر در قرآن بوده و در هر نیمسال بیش از هزار دانش‌آموخته در آن مشغول آموزش‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستند. از برنامه های اختتامیه رویداد انقلاب قلب ها معرفی کارگروه های مدارس دانشجویی در پردیس مرکزی دانشگاه تهران می باشد.

 

۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ،۰۶:۲۶:۳۴ +۰۰:۰۰بهمن ۲۷ام, ۱۴۰۱|