فراخوان عملیاتِ فرهنگی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد

در راستای فراخوان مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت (ع) برای حضور گسترده در عرصه های فرهنگی و ضرورت و اهمیت این امر، از همه فعالان درخواست می‌شود با توجه به عرصه فعالیت خود در این رابطه اقدام نمایند.

متن این فراخوان به قلمِ مسئول مجمع مدارس، آقای احمدرضا اخوت به شرح زیر می‌باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

عزیزان فعال مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت (ع) دانشگاه تهران؛

سلام بر شما

به نظرم رسید در مورد مسائل مهمی با شما گفت و گو کنم:

۱- شرایط بعد از کرونا، شرایط سختی از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و با بحران‌های مختلفی رو به رو هستیم. از جمله این بحران‌ها،‌ بحران ضعف در اعتقادات، کسادی مساجد و رواج بی‌تفاوتی و بی‌بندوباری است. از این به بعد با افراد زیادی سر و کار خواهیم داشت که در این بحران‌ها سقوط آزاد را تجربه می‌کنند. ما مسئولیم و نشانه زندگی ما، حرکت، قیام و جهاد ماست. همه دوستان، وضعیت عملیات به خود بگیرند و ساعت‌های خالی خود یا ساعاتی که می‌توانند خالی کنند را وقف این قیام نمایند. ما لازم است در این قیام با هم هم عهد شویم که انقلاب خمینی کبیر (ره) را به رهبری قائدنا خامنه‌ای و به تأسی از شهدا حفظ کنیم.
۲- در این برهه، همگی بر خواندن قرآن و تأمل و تدبر بر آن تأکید ویژه داشته باشیم و هر کس به هر طریق که می‌تواند در طول هفته‌، ساعاتی را به صورت ثابت و مقرر به این امر شریف بپردازد تا با استمداد از قرآن و انطباق مسائل با آن، روح مردان و زنان مجاهد در قرآن را در این جهاد احضار و آنها را در این حرکت عظیم شریک نماید. بزرگداشت کلاس‌های قرآن، چه حضوری، چه مجازی و چه مباحثه‌ای در این راستا بسیار کمک‌کننده است.
۳- هر کدام از ما لازم است در تخصصی، خود را سرباز خط مقدم نماییم. از جمله این خطوط، خودِ ترویج قرآن و تدبر در آن است. هر کدام از ما باید برای این تخصص برنامه‌ریزی کنیم و سعی نماییم به صورت دقیق و کاربردی و البته با توجه به بنیادهای نظری قرآن راه خود را ادامه دهیم و از هر طریقی که می‌توانیم جامعه را زنده و پویا کنیم؛ به هر طریق می‌توانیم جذب حداکثری داشته باشیم و سعی کنیم جامعه به حالت مرده در نیاید. مباحث خانواده، زندگی، انسان، رشد، برنامه‌ریزی و…، همه اینها مورد نیاز همه سنین در جامعه است و هر کسی از ما باید به صورت منظم سنگری را در مسجدی،‌خانه‌ای، دانشگاهی و… فتح کنیم.
۴- مدارس تخصصی مجمع باید خادم دوستانشان باشند و کار سامان‌دهی بهتر را در زمینه‌هایی که بر عهده دارند، انجام دهند؛ ولی در عین حال، هر کس توان بیشتری برای این سامان‌دهی دارد به بنده اعلام کند تا مقدمات این مهم برای او فراهم شود. در این صورت، روحیه مطالبه‌گری شما از مدارس به فعال‌تر شدن آنها منجر خواهد شد.
۵- در پیشانی حرکت‌های جمعی، حرکت در مساجد و شبکه مساجد و نیز فعالیت‌هایی است که ان شاء الله با همت دوستان مسجدی در حال برنامه‌ریزی است. در دست راست این حرکت، حرکت دانشگاهی است و در سمت چپ آن حرکت دانش‌آموزی و در پشت صحنه آن نیز بیوت نورانی می باشد. هر کس به هر کدام نزدیک‌تر است در همان صف قرار گیرد و به بهترین وجه نقش خود را بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای که چرا در جای دیگر نیست، انجام دهد.
۶- بی‌تردید شهدا با ما هستند و در واقع، ما در صف آنهاییم؛ زیرا دفاع از انقلاب خمینی کبیر عهدی همیشگی برای آنها بوده است و حمایت از هر کسی که در این صف باشد را بر عهده خود می‌دانند.

والسلام ۱۰ خرداد ۹۹ – مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت (ع) دانشگاه تهران

 

مدرسه تبلیغ هم در همین راستا، ضمن استقبال از هر گونه پیشنهاد مدارس برای پشتیبانی موارد ذکر شده در فراخوان، خود نیز درصدد سامان‌دهی نیروهای مرتبط برای تحقق اهداف این فراخوان بوده و در گام اول، با عنایت به اینکه مساجد در پیشانی عرصه‌های عملیات قرار گرفته‌اند و همچنین با توجه به لزوم و ضرورت سازمان‌دهی نیروها و ارزیابی گزارش عملکردها در این عرصه، به ایجاد بستری برای این امر مبادرت ورزیده است؛ لذا از همه بزرگوارانی که فعالیتی در عرصه مساجد دارند، دعوت می شود به شبکه مساجد تدبرمحور متصل شده و ایشان را از فعالیت‌های خود مطلع نمایند.

 

(جهت اتصال به شبکه مساجد تدبرمحور کلیک بفرمایید)

 

۱۳۹۹/۳/۲۴ ،۱۰:۲۸:۴۱ +۰۰:۰۰خرداد ۱۸ام, ۱۳۹۹|