کارگاه «معناشناسی طیب»

«بسم الله الرحمن الرحیم»

کارگاه «معناشناسی طیب» برگزار شد.

سومین کارگاه از کتب منظومه رشد با موضوع کتاب «معناشناسی طیب» در روز چهارشنبه ۱۸ شهریور ۹۴ ساعت ۱۰_۱۲ توسط کادر مدرسه «تزکیه و تعلیم» برگزار شد. در این کارگاه اعضای کادر این مدرسه و همچنین علاقمندانی که از طریق سایت اقدام به ثبت‌نام کرده بودند حضور داشتند. ارائه‌دهنده کارگاه در ابتدا درباره سوره تین و اینکه خلقت انسان در بهترین نظام است و چنین خلقتی قطعا نمی‌تواند بدون غایت مشخصی باشد و رسیدن به آن غایت نیز بدون توجه به ساختار فطری و حیات اخروی انسان غیر ممکن است، مقدمه‌ای ارائه نمودند. در تکمیل این مقدمه به لزوم بهره‌گیری از معتبرترین منبع هدایت، یعنی قرآن برای مشخص‌شدن بهترین مسیر منطبق با ساختار فطری انسان برای رسیدن به آن غایت، اشاره شد.

ایشان در ادامه کارگاه، معنای واژه طیب را به این صورت تعریف نمودند: با مراجعه به قرآن و جستجوی واژه «طیب» می‌توان به گزاره‌هایی در این معنا رسید که از کنار هم قرار دادن آن‌ها تعریف قرآنی طیب بدست می‌آید:

«طیّب قابلیتی نزول یافته است که با ساختار فطری و حیات اخروی انسان (نظام تکوین) انطباق داشته و به‌واسطه استفاده درست (متناسب با شرایط و موقعیت‌های مختلف) موجب تداوم و ارتقای بهره‌مندی انسان از حیات اخروی شده و او را در معرض مراتب بالاتر طیّب قرار می‌دهد. شناخت طیّب و نحوه استفاده از آن به واسطه هدایت الهی (نظام حلال و حرام که در قالب دین تشریع شده) صورت می‌گیرد»

در ادامه و پایان کارگاه توضیحاتی درباره دیگر فصول کتاب با عناوین زیر ارائه گردید:

نزول طیّبات برای تداوم و ارتقای حیات اخروی

استفاده درست از طیّبات

 چگونگی شناخت طیّب و نحوه استفاده از آن

جهت دانلود صوت این جلسه کلیک نمایید:

کارگاه معناشناسی طیب

۱۴۰۱/۱/۲۰ ،۱۳:۰۰:۲۶ +۰۰:۰۰آبان ۱۰ام, ۱۳۹۴|