///دوره فهم‌قرآن دبستان (ویژه آموزگاران و مربیان)

دوره فهم‌قرآن دبستان (ویژه آموزگاران و مربیان)

«بسم الله الرحمن الرحیم»

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

دوره فهم‌قرآن دبستان (ویژه آموزگاران و مربیان)

  • فهم قرآن چیست:

فهم قرآن راهبردی علمی و عملی برای اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش بمنظور تربیت انسان با معیارهای اسلامی است. این طرح، برنامه‌ای است برای آموزش کاربردی مفاهیم سوره‌های جزء سی قرآن کریم به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی؛ برنامه‌ای که متناسب با سطح درک این رده سنی طرح‌ریزی شده است و منجر به افزایش رشد و نشاط دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت زندگی آنها می‌شود. در این طرح، دانش‌آموزان قرآن را یک درس در کنار سایر دروس نمی‌بینند؛ بلکه پس از مدتی همه زندگیشان را از دریچه سوره‌‌های قرآن نگاه می‌کنند.

اجرای این روش نیاز به تخصص ویژه‌ای در زمینه قرآن ؛ تجربه تدریس قرآن و حتی نیاز به امکانات یا پیش‌زمینه خاصی ندارد. اگر تا کنون قرآن را تدریس نکرده‌ایم، می‌توانیم در این شیوه به خوبی و با آرامش تدریس کنیم. با هر شرایطی که در کلاس، مدرسه، روستا و شهر خود داریم، می‌توانیم فهم قرآن را اجرا کرده و دانش‌آموزان خود را از نعمت قرآن بهره‌مند نماییم.

  • اهداف دوره:

این دوره بمنظور آمادگی معلم‌ها و مربیان جهت اجرای فهم قرآن در سال جدید تحصیلی طراحی شده. شرکت کنندگان در پایان این دوره علاوه بر آشنائی با مبانی اولیه فهم قرآن، با مفاهیم حداقل چهار سوره متناسب با اقتضائات دانش‌آموزان پایه خودشان آشنا می‌شوند. وارد کردن اهداف سوره‌ها در زندگی دانش‌آموزان مهارتی‌ست که همراه با مفاهیم سوره‌ها به معلمین محترم آموزش داده می‌شود.

  •  مدت زمان:

این دوره که بصورت برخط برگزار می‌شود، از نیمه خرداد ماه آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه می‌یابد.

  •  عناوینی که در این دوره ارائه می‌گردد:

1. اصلاح رویکرد به قرآن (4جلسه)

2. کارگاه‌های مهارت افزایی (هنر در کلاس، ارتباط مجازی، ارتباط موثر با دانش آموزان) (2تا۴ جلسه درهر ماه)

3. مبانی فهم قرآن همراه با اقتضائات دانش آموزان

4.  چهار سوره از جزء سی برای تغییر سبک زندگی خود و دانش آموزانمان (8 جلسه)

تقویم اجرائی دوره:

نیمه خرداد ماه الی نیمه تیرماه: اصلاح رویکرد به قرآن ( هرهفته یک جلسه) + کارگاه های مهارتی جذاب سازی کلاس

نیمه دوم تیرماه الی نیمه شهریور ماه: مبانی فهم قرآن ( هر دو هفته یک جلسه، مجموعا 4 جلسه) + کارگاه سوره ها( هر هفته یک جلسه)+ کارگاه‌های مهارتی جذاب سازی کلاس

 

برای ثبت‌نام فرم زیر را تکمیل کنید:

۱۴۰۱/۱/۲۰ ،۱۲:۱۲:۵۹ +۰۰:۰۰خرداد ۱۱ام, ۱۴۰۰|