//, کارگروه یادداشت های ادبی - مدرسه حمد/گزارش جلسات هم‌نشینی با سوره عادیات در انجمن ادبی خوشه‌چینان وحی – مدرسه حمد(هنر، ادبیات)

گزارش جلسات هم‌نشینی با سوره عادیات در انجمن ادبی خوشه‌چینان وحی – مدرسه حمد(هنر، ادبیات)

بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَه وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنِیها

 

با شروع تابستان، ترم جدید انجمن ادبی خوشه چینان وحی به میزبانی سوره عادیات آغاز شد.

در اولین جلسه، مطالعه سوره بر اساس تفسیر المیزان و دسته‌بندی تدبری آیات صورت گرفت.

طبق سیاق همیشگی انجمن ادبی خوشه‌چینان وحی، دقایق پایانی کلاس با نوشتن و خواندن سوره نوشت‌ها توسط حاضرین در جمع پایان یافت.

در جلسات بعد با مرور سوره و نوشتن سوره نوشت‌ها با بررسی پس زمینه‌ها و قالب‌های ادبی و بیانی سوره، مطالعه تدبر روایی و تدبر کلمه‌ای سوره سپری شد.

جلسه بعدی به بررسی مجدد سوره با قصد نوشتن گزاره برای رسیدن به سوره نوشت‌های دقیق‌تری از سوره مبارکه عادیات اختصاص یافت.

در ادامه جلسات، با هدف آشنایی هر چه بیشتر نویسندگان با روند ویرایش متن‌ها، متن داوطلبی از نویسندگان مورد ویرایش جمعی قرار گرفت.

در گام بعد برای نزدیک شدن به غرض سوره و ارتقای توانایی افراد در یکپارچه دیدن سوره، با روشی تحت عنوان «تک جمله با موضوع مشخص» سوره نوشت‌ها نگاشته شدند.

در نشست دیگر از میهمانی سوره مبارکه عادیات، برای نظم بخشیدن و قوت هر چه بیشتر قلم نویسنگان بر اساس دسته بندی علمی سوره که قبلا انجام گرفته بود، سه عنوان پیشنهادی از سوی شورای سردبیری ارائه شد تا سوره نوشت‌های تازه‌ای جلوه‌گر شود.

با ادامه این روند در جلسه بعدی و قطعی کردن عناوین دسته‌ها، نویسندگان سوره نوشت‌های تازه‌ای نگاشتند.

پس از پشت سر گذاشتن هشت جلسه از نویسندگان تقاضا شد تمامی متون خود را بررسی محتوایی و ویرایشی نمایند و در صورت لزوم به بازنویسی آن‌ها بپردازند تا در جلسه به ویرایش جمعی آن‌ها پرداخته شود.

در جلسه اخیر انجمن ادبی خوشه چینان وحی با هدف ارتقا توانمندی و خلاقیت نویسندگان، تعدادی جمله از پیش تعیین شده بر اساس سوره عادیات، در دو نوبت ارائه شد که موجب شکفتن بیش از پیش قلم حاضرین گشت.

۱۴۰۰/۶/۲۵ ،۱۶:۴۷:۴۱ +۰۰:۰۰شهریور ۲۱ام, ۱۴۰۰|