///ارائه گام های طرح درس دوره “پژوهش و تفکر” جهت برگزاری در مراکز آموزشی

ارائه گام های طرح درس دوره “پژوهش و تفکر” جهت برگزاری در مراکز آموزشی

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

دوره “پژوهش و تفکر” یکی از دوره های آموزشی است که در پاییز 1401 توسط برخی مربیان مدرسه دانش آموزی قرآن و عترت(ع) ویژه نوجوانان در حال برگزاری است.

– این دوره آموزشی در قالب 20 – 24 جلسه ویژه نوجوانان است و مربیان تربیتی و معلمان تفکر جهت اجرای این طرح درس، به پیش زمینه های علمی خاصی نیاز نخواهد داشت.

– این طرح درس مبتنی بر دوره سوم رشد، فهم قرآن دبیرستان و کتاب تفکر شنیداری طراحی شده و هم اکنون در حال پژوهش و ارزیابی مقاصد آموزشی است.

– این طرح درس با بررسی آسیب های آموزش های رایج در صدد است تا با ارائه راهکار و شیوه ای مبتنی بر رشد، مسیر آموزش را به نحوی رقم بزند تا رجوع به منبع در نوجوانان فعال شده و با حرکت بر مسیر چرخه تفکر، موجب فعال سازی تفکر شود و با ارائه تفکر شنیداری رجوع به عقل از راه شنیدن در نوجوانان تقویت گردد.

 

– گام های این طرح با مربیان مدرسه دانش آموزی در یک جلسه بررسی شده که و دریافت صوت و دریافت فایل PDF آن برای شما قرار داده شده است:

 

– در صورتی که تمایل دارید تا این طرح درس را در مسجد یا مدرسه یا مرکز آموزش و فرهنگی شهر یا محدوده فعالیت خود اجرا کنید، استدعا داریم تا ما را از این امر با خبر کنید تا با تشکیل کارگروهی فعال یکدیگر را از خلاقیت ها و یا شیوه های مختلف اجرا مطلع کنیم و در صورتی که در اواسط دوره طرح درس ها نیاز به تغییر در اجرا یا سیاست گذاری داشت، به یکدیگر اطلاع دهیم.جهت اعلام آمادگی میتوانید به پشتیبان کانال رهبر نوجوان اطلاع دهید.

۱۴۰۱/۷/۶ ،۰۹:۴۶:۵۸ +۰۰:۰۰مهر ۶ام, ۱۴۰۱|