///شروع یک عملیات تخصصی توسط مدرسه «تزکیه و تعلیم»

شروع یک عملیات تخصصی توسط مدرسه «تزکیه و تعلیم»

«بسم الله الرحمن الرحیم»

دوشنبه هفته گذشته (۹۴/۸/۲۵) جلسه کادر مدرسه «تزکیه و تعلیم» با حضور استاد «چیت‌چیان» برگزار شد. ایشان در ابتدای جلسه به ضرورت برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدارسی که می‌خواهند مباحث مربوط به رشد دانش‌آموزان را بهتر مدیریت کنند، پرداختند.

استاد «چیت‌چیان» در ادامه به معرفی پروژه در حال اجرا پرداختند و توضیح دادند که یکی از مدارس تهران برای اجرای یک بسته آموزشی با رویکرد برطرف کردن نواقص رشد دانش‌آموزان اعلام آمادگی کرده است. بسته آموزشی که توسط آقای «چیت‌چیان» به مدرسه معرفی شده است شامل ۳ بخش زیر است:

بخش اول: آموزش به اولیای دانش‌آموزان و آشنا کردن آن‌ها با مولفه‌های دوره دوم رشد؛ که در حال حاضر این دوره آموزشی هر دو ماه یکبار در جلسه انجمن اولیا و مربیان برگزار می‌شود.

بخش دوم: آموزش به معلمان و کادر فرهنگی مدرسه؛ که برای این دوره آموزشی تعلیم کتاب ساختار وجودی انسان، منظومه رشد، رشد۲، رشد۳ و تفکر بنیادی در ۱۰ جلسه در نظر گرفته شده است و تاکنون کتاب منظومه رشد به آن‌ها تدریس شده است.

بخش سوم: آموزش به دانش‌آموزان، که هفته‌ای یک جلسه در کلاسی با موضوع آداب اتفاق می‌افتد. در این کلاس به دانش‌آموزان مهارت‌های خیر گزینی تعلیم داده می‌شود.

ایشان در ادامه فرمودند: برای اطمینان از موثر بودن این بسته آموزشی‌، از اولیای دانش‌آموزان خواسته شد تا پرسشنامه‌ای را درباره خصوصیات فرزندشان پر کنند؛ این پرسشنامه براساس معیارهای دوره دوم رشد تنظیم شده است و البته قرار است همین پرسش‌نامه دوباره در انتهای سال تحصیلی توسط اولیای دانش‌آموزان پر شود تا وضعیت دانش‌آموزان قبل از اعمال دوره آموزشی با وضعیت بعد از دوره آموزشی سنجیده شود و به این ترتیب نسبت به موثر بودن این بسته آموزشی اطمینان حاصل کنیم.

قرار است اعضای کادر مدرسه «تزکیه و تعلیم» با راهنمایی استاد «چیت‌چیان» به تحلیل پرسشنامه‌ها بپردازند که در این جلسه کار خود را شروع نمودند.

۱۴۰۱/۱/۲۰ ،۱۲:۵۹:۱۲ +۰۰:۰۰آذر ۳ام, ۱۳۹۴|