///جلسه سوره مبارکه «مسد» (مطالعه انسی سوره‌های قرآن با رویکرد خیرگزینی در مدرسه «تزکیه و تعلیم»)

جلسه سوره مبارکه «مسد» (مطالعه انسی سوره‌های قرآن با رویکرد خیرگزینی در مدرسه «تزکیه و تعلیم»)

«بسم الله الرحمن الرحیم»

  • خلاصه گزارش جلسه اول سوره «مسد»:

در ابتدای این جلسه، افراد نکاتی را که از تمرین خیرگزینی در طول هفته با توجه به آموزه‌های سوره مبارکه «توحید» بدست آورده بودن را بیان کردند و سپس به محضر سوره مبارکه «مسد» رفتیم.

ابتدا واژگان سوره و سپس سیر ترجمه سوره بر اساس واژگان بررسی شد. و در بخش دوم جلسه مدل زندگی بر اساس سوره «مسد» بحث و گفت‌وگو شد. و در انتها قرار تمرین جدول خیرگزینی بر اساس آموزه‌های سوره «مسد» یادآوری شد.

برای دریافت صوت و فایل آموزشی این جلسه کلیک کنید:

صوت جلسه اول_بخش اول                                               صوت جلسه اول_بخش دوم                                  فایل جلسه اول_سوره مسد

  • خلاصه گزارش جلسه دوم سوره «مسد»:

در ابتدای این جلسه، اشاره‌ای شد به بحث تفاوت اعمال و امور و اهمیت فهم جایگاه این‌ها در برنامه‌ریزی، با توجه به پژوهشی که آقای «اخوت» روی موضوع “عمل” و دعای “در طلب حیات طیبه و آسانی امور” حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) دارند. که جزئیات آن در فایل صوتی جداگانه‌ای قابل دسترسی است. سپس افراد نکاتی را که از تمرین خیرگزینی در طول هفته با توجه به آموزه‌های سوره مبارکه «مسد» بدست آورده بودند را بیان کردند و یکی از این نکات، توجه داشتن به سنت نبی اکرم (سلام الله علیه) بود. بر همین مبنا اشاره‌ای به کتاب “تعقل اجتماعی” از مجموعه کتب منتشر شده مدرسه دانشجویی قرآن و عترت شد که در فصلی از این کتاب به روایاتی از سنن النبی حضرت علامه طباطبایی در امور مختلف پرداخته شده است.

و در ابتدای بخش دوم جلسه روایاتی چند از این کتاب خوانده شد. سپس به محضر سوره مبارکه «مسد» رفتیم و بر اساس دو رویکردی که می‌توان از سوره برداشت کرد در قالب ۵ نکته تفاوت دوست خدا و دشمن خدا با توجه به سوره بیان شد.

در انتهای جلسه نیز توجه به این دو رویکرد سوره «مسد» و قرار تمرین جدول خیرگزینی بر اساس آموزه‌های سوره «مسد» یادآوری شد.

برای دریافت صوت و فایل آموزشی این جلسه کلیک کنید:

صوت جلسه دوم_بخش اول                                                     صوت جلسه دوم_بخش دوم                

صوت جلسه دوم_بخش سوم                                                   فایل جلسه دوم_سوره مسد

۱۴۰۱/۱/۲۰ ،۱۲:۵۸:۰۷ +۰۰:۰۰شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۶|