///جلسه سوره مبارکه «نصر» (مطالعه انسی سوره‌های قرآن با رویکرد خیرگزینی در مدرسه «تزکیه و تعلیم»)

جلسه سوره مبارکه «نصر» (مطالعه انسی سوره‌های قرآن با رویکرد خیرگزینی در مدرسه «تزکیه و تعلیم»)

«بسم الله الرحمن الرحیم»

  • خلاصه گزارش جلسه اول سوره «نصر»:

ابتدای این جلسه پرداخته شد به نکاتی که دوستان از تمرین خیرگزینی، فرایند خیر و زندگی با سوره «مسد» در طول هفته داشتند که نکات بسیار خوبی بیان شد. سپس به محضر سوره مبارکه «نصر» رفتیم و یک نقشه‌ای از آیات سوره رسم شد و بر همان مبنا آیات سوره توضیح داده شد. همچنین برای اینکه ذهنیتی از موضوع نصر و فتح در قرآن داشته باشیم؛ سریع و گذرا این دو واژه در بسیاری از آیات قرآن دیده شد. کلمه نصر در ۱۴۳ آیه و کلمه فتح در ۳۸ آیه آمده است.

طبق روال هر هفته، تکلیف این هفته هم تمرین خیرگزینی بر اساس آموزه‌های سوره «نصر» است. برای زندگی با سوره «نصر» لازم است:

::  اولاً بدانیم که لازمه آمدن نصر خدا و فتح و گشایش و پیروزی که منجر به داخل شدن فوج‌های مختلف مردم در دین خدا می‌شود؛ جریان تسبیح و استغفار رسول است.

::  ثانیاً به خدا حسن ظن داشته باشیم و بدانیم که همواره به ما توجه دارد و به اصطلاح هوای ما را دارد.

::  ثالثاً برای تحقق تسبیح و استغفار رسول، خود را در راستای این تسبیح و استغفار قرار بدهیم و در این راستا برای رشد خود برنامه‌ریزی کنیم.

کاری که باید انجام دهیم این است که رشد کنیم تا تسبیح و استغفار ولی الهی (حداقل در مورد ما) محقق شود و امیدوارانه در جهت رفع عیوب خود تلاش کنیم.  

برای دریافت صوت و فایل آموزشی این جلسه کلیک کنید:

صوت جلسه اول_بخش اول                                               صوت جلسه اول_بخش دوم                                  فایل جلسه اول_سوره نصر

  • خلاصه گزارش جلسه دوم سوره «نصر»:

دقایق ابتدای این جلسه زیارت امامان معصوم در روز چهارشنبه قرائت شد و سپس پرداخته شد به بیان نکاتی که دوستان از تمرین خیرگزینی، فرایند خیر و زندگی با سوره «نصر» در طول دو هفته گذشته داشتند. سپس مروری بر مطالب هفته گذشته‌ی سوره «نصر» شد و مطالب تکمیلی‌تر بیان شد. و در انتها هم به عنوان جمع‌بندی چند نکته مهمی که باید برای زندگی با سوره «نصر» به آن توجه داشت مطرح شد.

برای دریافت صوت و فایل آموزشی این جلسه کلیک کنید:

صوت جلسه دوم_بخش اول                                                  صوت جلسه دوم_بخش دوم                             فایل جلسه دوم_سوره نصر

۱۴۰۱/۱/۲۰ ،۱۲:۵۷:۵۷ +۰۰:۰۰شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۶|