//, کارگروه یادداشت های ادبی - مدرسه حمد/اولین جلسه هماهنگی و عملیاتی کارگروه یادداشت های ادبی

اولین جلسه هماهنگی و عملیاتی کارگروه یادداشت های ادبی

بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَه وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُک

 

پنجشنبه، بیست و یکم آذرماه ۱۳۹۸، اولین جلسه هماهنگی کارگروه یادداشت‌های ادبی، برای تبیین سیاست و عملیات فراخوان و جمع آوری «خاطرات آشنایی متدبرین با سوره‌های قرآن» با حضور اعضای کارگروه و سرپرست مدرسه دانشجویی حمد(هنر، ادبیات و رسانه) برگزار شد.

در آغاز جلسه، سرپرست مدرسه دانشجویی حمد، درباره اهمیت تصویر داشتن مخاطبان و حتی اعضای مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام، نسبت به رویکرد تدبری توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت: این تصویر باید تمایز تدبر را با روش‌های دیگر در جامعه معلوم نماید.

کاظم رجبعلی ادامه داد: این تصویرسازی لازم و بلکه واجب است اما نباید سلبی و با نفی دیگران برای اثبات خودمان باشد. برای این منظور بهره‌گیری از خاطرات افراد یا مصاحبه با آنها و گردآوری و چاپ این خاطرات به صورت کتاب یا ویژه‌نامه ضروری است و می‌تواند هنرمندانه به افراد جدید و قدیمی نشان بدهد که تدبر چگونه خود را به صورت یک تجربه شیرین از روبرو شدن با سوره‌ها نشان داده است؟

وی گفت: اگر ما بخواهیم نگاه جهانی داشته باشیم و به گسترش تدبر فکر می‌کنیم، باید از هنر و ادبیات در این راستا کمک بگیریم.

در پایان جلسه، اعضای کارگروه ضمن بیان نظراتشان در این خصوص، جدول زمانی مشخصی را برای انجام مراحلی از کار مشخص کردند.

۱۳۹۸/۱۰/۶ ،۰۸:۳۸:۲۷ +۰۰:۰۰آذر ۲۷ام, ۱۳۹۸|