///اردوی مشهد با سخنرانی استاد اخوت و با محوریت نماز در آذر ماه ۹۸ برگزار شد.

اردوی مشهد با سخنرانی استاد اخوت و با محوریت نماز در آذر ماه ۹۸ برگزار شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند به وسیله نماز ذکر را شکل‌دار و صورت‌بندی کرده است و نماز را نمایند‌ه‌ای برای ذکر خود قرار داده است.

نماز مخلوقی است آسمانی که از عرش برای نوع انسان نازل شده است و با صورتی ملکوتی ذکر که «حق به اعتبار رجوع» است را  قابل مشاهده و خوانش نماید.

نماز همان صلوات است وقتی به صورت تفصیلی ذکر و رحمت خداوند را در مراتب مختلف نازل می‌کند و سبب اتصال فرد به خداوند در شئونات مختلفش می‌شود.

کسی که نیکو نماز می‌خواند در واقع به امری که خداوند در خصوص صلوات داده است نیکو عمل می‌کند و به وسیله جلوه‌های مختلف نماز ذکر را برای خود ممثل می‌سازد تا در هر موقعیتی بتواند از ذکر خالی نباشد.

دوست داشتن نماز به منزله دوست داشتن خداوند و اتصال به اوست.

محبوب دانستن نماز به معنای دوست داشتن واسطه نزول صلوات یعنی پیامبر اعظم صلی الله علیه و اله و اهل بیت علیهم السلام اوست. (بخشی از مقدمه کتاب نماز؛ شاکله ذکر)

با یاری خداوند و عنایت حضرت بقیه الله و اهل بیت علیهم السلام تألیف کتاب «نماز؛ شاکله ذکر» در تاریخ ۹/۸/۹۸ مصادف با ایام مبارک ربیع الاول در کنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه سلام الله علیها به اتمام رسید. به شکرانه این عنایت و دعای عملی برای شروعی برای اعمال صالح جدید و عمق‌ پیدا کردن در زمینه نماز و انشا الله سر آغاز سرفصل‌های جدید پژوهش درباره نماز و صلوات و ولایت اردوی ویژه‌ نماز در ماه آذر ۹۸ مصادف ماه ربیع الثانی و ایام ولادت امام حسن عسکری علیه السلام برگزار شد.

برای دریافت فایل گزارش جلسات و دستنوشته‌ها کلیک کنید.

 

۱۳۹۸/۹/۳۰ ،۲۱:۲۷:۰۴ +۰۰:۰۰آذر ۳۰ام, ۱۳۹۸|