/, مجمع/گزارشی از فعالیت پاییز ۹۸ کارگروه مناطق محروم مدرسه تبلیغ

گزارشی از فعالیت پاییز ۹۸ کارگروه مناطق محروم مدرسه تبلیغ

کارگروه مناطق محروم مدرسه تبلیغ در کنارفعالیت‌های مطالعاتی-میدانی در زمینه‌های فرهنگی و عمرانی چندین ساله خود به همت خیرین محترم در حدّ وسع اقدام به انجام کمک‌های موردی می‌نماید.

در این برنامه‌ها مبانی خاصی مدنظر است از آن جمله:

  • چنانچه هر یک از گروه‌های جهادی منطقه مشخصی را هدف‌گذاری کرده و بر اساس برنامه‌ای بلند مدت به صورت مستمر به فعالیت در آن منطقه بر اساس یک طرح علمی بپردازد بسیار اثرگذارتر از کارهای کوتاه مدت در مناطق متعدد است.
  • لازم است گروه‌های جهادی نتایج عملکرد خود را ثبت کرده و در تلاش باشند از آن الگوهای مؤثر در مناطق مختلف را استخراج کرده و در اختیار سایر گروه‌های متقاضی قرار دهند چنانچه هر یک از گروه‌های متعددی که در این زمینه تلاش وافر نموده‌اند نتایج خود را به روشی متقن و علمی ثبت کرده و به اشتراک گذارند می‌توان امید داشت پیچ و خم‌‌های راه برای سایر گروه‌های جهادی روشن شود و زودتر به راه‌کارهای مؤثر دست یابند.
  • روحانیت هر منطقه به ویژه نماینده ولی فقیه و امام جمعه باید محور رجوع مردم و گره‌گشایی از آنها باشند در این صورت است که می‌توان در کنار رفع مشکلات مادی آنها با اعتمادی که در مردم ایجاد می‌شود با زعامت نماینده ولی فقیه در میان مدت به رفع مشکلات فرهنگی آنها نیز مبادرت ورزید.

 

در فصل سرمای امسال از طریق فراخون مجمع مدارس و با استقبال خیرین ۳۰ عدد چراغ نفتی تهیه گردید با همت امام جمعه شهر علی اکبر در میان نیازمندان این منطقه توزیع شد.

  • لازم به ذکر است با هدف کمک به چرخه اقتصادی منطقه به جای خرید لوزام از تهران یا شهرهای بزرگ این اقلام از مغازه‌های خود منطقه خریداری شد.

 

این حمام خانه یک خانواده ای در یکی از روستاهای شهر علی اکبر در این زمستان سرد است.

 

این یخچال یک خانواده فقیر است.

اینجا زباله دانی نیست محل زندگی یک خانواده است که با جمع آوری ضایعات پلاستیک و آهن و کارتن و … امرار معاش می‌کنند.

 

 دختر معلول ۱۱ ساله‌ای توان راه رفتن و حرف زدن ندارد و سالهاست که به دلیل هزینه‌های درمان به همین حالت است.

 

همچنین این کارگروه به همت خیرین و با کمک امام جمعه قربانی‌ گوسفند را در منطقه برای نیازمندان انجام می‌دهد که این امر هم باعث انجام نذر خیرین و هم کمک به گردش مالی در منطقه و هم اطعام نیازمندان می‌شود.

 

یاد می‌کنیم از یکی از جهادگران پر تلاش در این عرصه شهید بزرگوار علیمرادی

او منطقه هدف خود را منطقه محروم دشتیاری انتخاب کرد و محور عملیات خود را احیای مدرسه ها و کار روی دانش آموزان قرار داد و به تلاش در این راه ادامه داد تا درهمین مسیر به ملکوت اعلی پیوست:

گزارش شهید علیمردای از شرایط منطقه دشتیاری:

 

سخنرانی شهید علیمرادی که خلاصه‌ای از شیوه کارش را نشان می‌دهد:

 

چنانچه علاقه‌مند به همکاری تدبری-علمیاتی با کارگروه منطقه محروم مجمع مدارس هستید می‌توانید از طریق زیر با نماینده این کارگروه (خانم کیومرثی) مرتبط شوید:

  پیامرسان در بله:     https://ble.im/yavaranesistan

شماره همراه:     ۰۹۱۲۱۰۳۷۱۰۴

 

۱۳۹۸/۱۰/۷ ،۰۶:۲۷:۰۳ +۰۰:۰۰دی ۳ام, ۱۳۹۸|