دوره حفظ سور جزء سی ویژه نوجوانان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

دوره حفظ سور جزء سی ویژه دانش آموزان دختر پایه هفتم

یکی از بهترین سنین برای حفظ قرآن، آغاز نوجوانی است. در این زمان حافظه در اوج بوده و چنانچه فرد با علاقه و اختیار خود، حفظ قرآن را انتخاب کرده باشد؛ حتما در آن توفیق می­‌یابد. حفظ قرآن در این دوران باعث فعال شدن ذکر در نوجوان شده و اگر همراه با فهم قرآن باشد، او را با قوانین زندگی آشنا می‌­کند.

مخاطب دوره: دوره حفظ سور جزء سی ویژه دختر خانم‌­های سیزده ساله‌ای است که به تازگی وارد دوره دبیرستان شده‌اند و در پایه هفتم تحصیل می‌کنند.

اهداف دوره: ۱- انس با ۳۸ سوره انتهایی قرآن (جزء سی)

۲- آشنایی با مفاهیم و مضامین این سوره‌ها

۳- حفظ این سوره‌ها

۴- تمرین عملی برای به کارگیری این سوره‌ها در زندگی

محتوای دوره: محتوای این دوره سوره‌های جزء سی ام قرآن به همراه مفاهیم، مضامین و قوانین زندگی برگرفته از آنهاست.

چشم انداز دوره: حفظ سوره‌های کوتاه قرآن یا همان سوره‌های مُفَصَّلات که محتوای ۵ جزء انتهایی قرآن هستند.در گام‌های بعدی این دوره دانش آموزان می‌توانند این سوره‌ها را در پایه‌های هشتم تا یازدهم حفظ نمایند.

بازه زمانی دوره: حفظ سوره‌­های جزء سی در بازه زمانی یک ساله برنامه ریزی شده‌­اند. بدین ترتیب که برای سوره‌های کوتاه‌تر یک هفته و برای سوره‌های بلندتر دو هفته در نظر گرفته شده است.

شیوه اجرایی دوره: این دوره به صورت مجازی و در سامانه آموزش مجازی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام برگزار می‌شود. برای هر سوره محتوای مربوط به تلاوت سوره، خاصیت­‌های انس با سوره،  مفاهیم و مضامین سوره و تمرین عملی مفاهیم در زندگی به صورت آفلاین در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و جلسات برخط هر دو هفته در میان برای پرسش، مرور و گفتگو در مورد سوره‌ها برگزار می‌شود.

زمان برگزاری جلسات برخط: روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱

مربی دوره: سرکار خانم ملکی

 

مهلت ثبت نام در دوره به اتمام رسیده است.

۱۳۹۹/۸/۶ ،۲۰:۱۰:۴۳ +۰۰:۰۰مهر ۱۵ام, ۱۳۹۹|