دوره حفظ جزء سی ویژه سوم و چهارم دبستان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

دوره حفظ سور جزء سی ویژه دانش آموزان دختر پایه سوم و چهارم

 

بی تردید سوره‌­های قرآن بهترین متن برای رشد و شکوفایی دانش­ آموزان دبستانی هستند. به برکت انس، فهم، حفظ و عمل به این سوره‌­ها دختران و پسران ما می‌­توانند کارهای خوب را بشناسند، به این کارها گرایش یابند و برای انجام و تحقق این کارها توانمند گردند.

به همین دلیل این دوره قصد دارد تا فرزندانمان حفظی همراه با خاطرات خوب را تجربه کنند تا در آینده به میل خود مسیر نورانی حفظ قرآن را انتخاب کرده و آن را بپیمایند.

 

مخاطب دوره: دانش ­آموزانی که در پایه‌­های سوم و چهارم دبستان تحصیل می­‌کنند، مخاطب این دوره هستند. این دوره به طور جداگانه برای دخترخانم‌­ها و آقا پسرهای نه و ده ساله برگزار می­‌شود.

اهداف دوره: 

۱- انس با ۳۸ سوره انتهایی قرآن (جزء سی)

۲- آشنایی با مفاهیم و مضامین این سوره‌ها

۳- حفظ این سوره‌ها

۴- تمرین عملی بر اساس این سوره‌ها

محتوای دوره: محتوای این دوره سوره‌های جزء سی‌ام قرآن به همراه مفاهیم، مضامین و چگونگی زندگی با آنهاست. به همین دلیل مجموعه کتاب­‌های فهم قرآن چاپ انتشارات قرآن و عترت علیهم­ السلام مبنای محتوای این دوره­‌ها می­‌باشد.

چشم انداز دوره: افق این دوره حفظ سوره­‌های جزء سی در سال­‌های باقی­مانده از دبستان است. بدین صورت که تجربه‌­ای موفق از حفظ سوره­‌ها به همراه شیرینی زندگی با آن سوره­‌ها برای ایشان ایجاد شده و آنها از اواخر دبستان به انتخاب خود، به حفظ سایر سوره­‌های قرآن اهتمام پیدا کنند.

بازه زمانی دوره: مجموع این دوره ۳ تا ۴ سال به طول می­‌انجامد. سال اول این دوره شامل ۲ ترم می‌باشد که ترم اول این از سوره حمد و ناس آغاز شده و به سوره قریش ختم می­‌شود برای هر سوره در این ترم ۲ هفته زمان در نظر گرفته شده است و ترم دوم از سوره های همزه آغاز شده و با سوره قدر پایان می‌­یابد.

شیوه اجرایی دوره: این دوره به صورت مجازی و در سامانه آموزش مجازی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام برگزار می‌شود. این دوره شامل جلسات برخط و محتوای آفلاین می‌­باشد. جلسات برخط به صورت هفتگی برگزار می­‌شود. همچنین برخی از محتواهای مرتبط با حفظ و فهم قرآن در سامانه آموزشی بارگذاری شده و در دسترس دختران و پسرانمان قرار می‌­گیرد.

مربیان دوره: مربی دوره دخترخانم‌­ها سرکار خانم مالکی و مربی دوره آقاپسرها آقای حضوری می‌­باشند.

زمان برگزاری جلسات برخط: جلسات ویژه دخترخانم‌­ها روزهای پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۲ و جلسات ویژه آقا پسرها روزهای یکشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۶ برگزار می‌­شود.

مهلت ثبت نام در دوره به اتمام رسیده است.

۱۳۹۹/۸/۲۴ ،۲۰:۲۰:۱۸ +۰۰:۰۰مهر ۱۶ام, ۱۳۹۹|