دوره حفظ جزء سی‌ام پایه اول و دوم دبستان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

دوره حفظ سور جزء سی ویژه دانش آموزان پایه اول و دوم

 

سوره­‌های قرآن بهترین متن برای رشد و شکوفایی دانش ­آموزان دبستانی هستند. به برکت انس، فهم، حفظ و عمل به این سوره­‌ها دختران و پسران ما می‌توانند با نشاط و پرانرژی به فعالیت پرداخته، کارهای خوب را بشناسند، به این کارها گرایش یابند و برای انجام و تحقق این کارها توانمند گردند.

به همین دلیل این دوره قصد دارد تا در ذهن فرزندانمان خاطرات خوبی از سوره‌­های قرآن شکل گرفته و در آینده به میل خود مسیر نورانی حفظ قرآن را انتخاب کرده و آن را بپیمایند.

مخاطب دوره:  مخاطبین این دوره دانش ­آموزان سال اول و دوم ابتدایی می‌باشند.

 اهداف دوره:

۱- تقویت انس و گرایش به سوره‌­ها

۲- آشنایی با مفاهیم و مضامین سوره‌های جزء سی­‌ام

۳- تمرین عملی بر اساس این سوره‌ها

۴حفظ این سوره‌ها

محتوای دوره: محتوای این دوره سوره‌های جزء سی‎ام قرآن به همراه مفاهیم، مضامین و چگونگی زندگی با آنهاست. به همین دلیل مجموعه کتاب­‌های فهم قرآن چاپ انتشارات قرآن و عترت علیهم­ السلام مبنای محتوای این دوره­‌ها می‌­باشد.

لازم به ذکر است که “طرح فهم قرآن در دبستان” در مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام در ادامه منظومه رشد و سند تعلیم و تزکیه تدوین گردیده تا بتوان بر اساس دوره‌های رشدی که از قرآن و روایات استخراج شده، قرآن را به شیوه‌ای کاربردی به فرزندان دبستانی آموزش داد و ضمن آموزش این مهم از ابزارهای بازی، خواندن شعر یا داستان، ساخت کاردستی و نقاشی و غیره استفاده خواهد شد .

چشم انداز دوره: افق این دوره حفظ سوره­‌های جزء سی در سال­‌های باقی­مانده از دبستان است. بدین صورت که تجربه­‌ای موفق از حفظ سوره‌­ها به همراه شیرینی زندگی با آن سوره­‌ها برای ایشان ایجاد شده و آنها از اواخر دبستان به انتخاب خود، به حفظ سایر سوره­‌های قرآن اهتمام پیدا کنند.

بازه زمانی دوره: در این دوره سوره‌های مبارکه جزء سی قرآن کریم در بازه زمانی سه سال آموزش داده می‌شود.

شیوه اجرایی دوره: این دوره به صورت مجازی و در سامانه آموزش مجازی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام برگزار می‌شود. این دوره شامل جلسات برخط و محتوای آفلاین می­‌باشد. برخی از محتواهای مرتبط با تمارین عملی در سامانه آموزشی بارگذاری شده و در دسترس دختران و پسرانمان قرار می‌­گیرد.

مربی دوره: مربی دوره  سرکار خانم مطیعی می‌­باشند.

زمان جلسات برخط: دو شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۷

 

مهلت ثبت نام در دوره به اتمام رسیده است.

 

 

۱۳۹۹/۸/۲۴ ،۲۰:۱۱:۰۵ +۰۰:۰۰مهر ۱۶ام, ۱۳۹۹|