دوره حفظ پایه پنجم و ششم

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

دوره حفظ سور جزء سی­‌ام ویژه دانش آموزان پایه پنجم و ششم

 

در هر دوره از زندگی انسان توان‌های بالقوه‌ای در فرد وجود دارد که اگر این قابلیت‌ها شکوفا نشود، رشد فرزند در دوره‌های بعد دچار اختلال می‌شود. دوره دبستان منطبق بر دوره دوم رشد است و در پایه­‌های پنجم و ششم  لازم است، اهداف این دوره تحقق یابد.

هدف اصلی تعلیم و تربیت در دوره دوم رشد فعال‌سازی اختیار و شکوفایی تفکر است. منظور از تفکر قرار گرفتن در وضعیتی است که انسان می‌تواند بهترین مصلحت خود را تشخیص دهد بر این اساس افراد با تفکر می‌توانند مسیریابی درستی داشته باشند و بهترین گزینه یا همان خیر را انتخاب نماید. بی تردید سوره‌­های قرآن بهترین متن برای شکوفایی تفکر و اختیار در فرزندان ما هستند.

به همین دلیل این دوره قصد دارد تا فرزندانمان حفظی همراه با خاطرات خوب را تجربه کنند تا انگیزه آنها به فهم، حفظ و عمل به قرآن تقویت گردد.

مخاطب دوره: دانش ­آموزانی که در پایه­‌های پنجم و ششم دبستان تحصیل می­‌کنند، مخاطب این دوره هستند. این دوره به طور جداگانه برای دخترخانم­‌ها و آقاپسرهای یازده و دوازده ساله برگزار می­‌شود.

اهداف دوره:

۱- انس با ۳۸ سوره انتهایی قرآن (جزء سی)

۲- آشنایی با مفاهیم و مضامین این سوره‌ها

۳- حفظ این سوره‌ها

۴- تمرین عملی بر اساس این سوره‌ها

محتوای دوره: محتوای این دوره سوره‌های جزء سی‌ام قرآن به همراه مفاهیم، مضامین و چگونگی زندگی با آنهاست. به همین دلیل مجموعه کتاب‌­های فهم قرآن چاپ انتشارات قرآن و عترت علیهم ­السلام مبنای محتوای این دوره‌­ها می‌­باشد.

چشم انداز دوره: افق این دوره اهتمام دانش ­آموزان به فهم و حفظ قرآن در دوره دبیرستان است. بدین صورت که تجربه­‌ای موفق از حفظ سوره‌­ها به همراه شیرینی زندگی با آن سوره­‌ها برای ایشان ایجاد شده و آنها به انتخاب خود، به حفظ سایر سوره­‌های قرآن اهتمام پیدا کنند.

بازه زمانی دوره: مجموع این دوره ۲ سال به طول می­‌انجامد و در هر سال نیمی از سوره‌­های جزء سی به دانش ­آموزان اراپه می‌­شود.

شیوه اجرایی دوره: این دوره به صورت مجازی و در سامانه آموزش مجازی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام و جلسات برخط آن به صورت هفتگی برگزار می­‌شود. همچنین برخی از محتواهای مرتبط با حفظ و فهم قرآن در طول هفته در سامانه آموزشی بارگذاری شده و در دسترس دختران و پسرانمان قرار می‌­گیرد.

مربیان دوره: مربی دوره دخترخانم‌­ها سرکار خانم قاسمی و مربی دوره آقاپسرها آقای حضوری می‌­باشند.

زمان برگزاری جلسات برخط: جلسات ویژه دخترخانم‌­ها روزهای دوشنبه­ ساعت ۱۵ تا ۱۶ و جلسات ویژه آقاپسرها روزهای یکشنبه ساعت ۱۶تا ۱۷ برگزار می‌­شود.

 

مهلت ثبت نام در دوره به اتمام رسیده است.

 

۱۳۹۹/۸/۲۴ ،۱۷:۳۹:۲۸ +۰۰:۰۰مهر ۱۶ام, ۱۳۹۹|