دوره دوم کارگاه‌های آشنایی با فهم قرآن ویژه اعضای مجمع مدارس

 

بسم الله الرحمن الرحیم

همه ما حتما نام «فهم‌قرآن» را شنیده‌ایم و به احتمال زیاد چیزهایی درباره آن می‌دانیم. عملیات فهم‌قرآن یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های مجمع مدارس است که از سال ٩۵ شروع شده و همچنان در حال توسعه است.

«فهم‌قرآن» نه تنها برنامه‌ای برای آموزش مؤثر قرآن به کودکان و نوجوانان، بلکه رویکردی تربیتی برای رشد صحیح آنان است؛ این در حالی است که همه مدارس دانشجویی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با این گروه سنی در ارتباط هستند.

«فهم‌قرآن» شیوه‌ای برای آموزش قرآن به اقشاری است که آمادگی لازم را برای تدبر در قرآن ندارند. به همین دلیل می‌تواند عامل گسترش قرآن در میان عموم جامعه و مقدمه‌ای برای ورود به تدبر در قرآن باشد.

بر همین اساس گسترش قرآن و تدبر در کشورهای خارجی نیز به واسطه «فهم قرآن» امکان پذیر خواهد بود.

به علاوه آشنایی با «فهم‌قرآن» عامل بسیار مؤثری در رسیدن به درکی عمیق‌تر از تدبر در قرآن است.

با توجه به ویژگی‌های یاد شده، «فهم‌قرآن» به فعالیت‌های همه کارگروه‌ها و مدارس دانشجویی مربوط است و لازم است همه اعضای مجمع شناخت صحیحی از آن داشته باشند.

به همین مناسبت کارگاه های دو جلسه‌ای «آشنایی با فهم‌قرآن» ترتیب داده شده تا به تدریج همه اعضای مجمع مدارس با مبانی، روش‌ها و شرایط جاری عملیات فهم قرآن آشنا شوند.

 

این کارگاه‌ها ساعت ٣ تا ۵ عصر روزهای سه‌شنبه، فعلا فقط به صورت حضوری و در محل مدرسه قرآن تشکیل می‌شوند.

 

تا به حال یک دوره از این کارگاه‌ها برگزار شده است و دوره دوم در روزهای ٣ و ۱٧ اسفند برگزار خواهد شد.

با توجه به محدودیت تعداد شرکت کنندگان، در دوره قبل هم از دوستان تقاضا کردیم تنها در صورتی که قصد شرکت در کارگاه را دارند، فرم ثبت نام را تکمیل نمایند؛ اما متأسفانه از میان بیش از ۳۰ نفر ثبت نام کننده، تنها ۱۳ نفر در جلسه اول و از این میان نیز فقط ۵ نفر در جلسه دوم شرکت کردند؛ البته کارگاه با همین تعداد برگزار نشد و عده‌ای از دوستان که ثبت نام نکرده بودند نیز در این جلسات حاضر شدند.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه سیر برگزاری کارگاه در حال شکل‌گیری و تکمیل است، صوت و فیلم آن در اختیار ثبت نام کنندگان و سایر عزیزان قرار نخواهد گرفت.

برای ثبت نام در کارگاه سوم و هفدهم اسفند (٣ و ۱٧ اسفند)، فرم زیر را تکمیل فرمایید.

 

تکمیل این فرم به منزله تعهد به شرکت در دو جلسه کارگاه است.

 

۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ،۱۲:۲۶:۳۶ +۰۰:۰۰بهمن ۲۸ام, ۱۴۰۰|