جزئیات نظام آموزش تخصص قرآنی مشکات

در این اطلاعیه می‌خوانید:

  • 1. معرفی سطح‌های علمی در نظام آموزش تخصصی نسل توحیدی (مشکات)
  • 2. معرفی کلیات محتوای هر سطح
  • 3. گام‌ها و محور ترم‌های سطح اول دوره حاضر
  • 4. آشنایی با سرفصل‌های ترم اول شروع دوره
  • 5. دریافت طرح‌نامه نظام آموزشی کامل نسل توحیدی

 

1. معرفی سطح‌های علمی در نظام آموزش تخصصی نسل توحیدی (مشکات)

نظام علمی مشکات ویژه پرورش متخصصان تربیت نسل دارای سه سطح مطالعاتی اختصاصی است (سطح چهارم فعلا مطالعات تخصصی ندارد و منطبق بر نظام آموزشی مجمع مدارس است). در صورتی که شرکت کنندگان در این دوره به طور میانگین 10 ساعت در هفته به برنامه علمی خود در این دوره اختصاص دهند در طول 1.5 الی 2 سال موفق به تکمیل مطالعات هر سطح خواهند شد.

در اطلاع‌نگاشت زیر سطوح علمی نظام آموزشی مشکات تبیین شده و توانمندی‌ها و اهداف کلی هر دوره به طور مختصر شرح داده شده است.

سطوح و مراحل علمی نظام مشکات

2. معرفی کلیات محتوای هر سطح

در هر سطح از این دوره آموزشی شرکت کنندهگان به صورت گام به گام در مسیر توان تدبر در قرآن کریم آموزش دیده و در هر گام درباره موضوع و مقاصد مشخصی سیر مطالعاتی منظم و منسجم هبه همراه دوره های مهارتی و علمی تکمیلی دربافت می‌کنند.
محتوای هر سطح آموزشی در این دوره شامل:

  • یک سرفصل محوری برای ارتقاء توان مراجعه به قرآن کریم
  • مجموعه مطالعات تخصصی حول محور شاخص در هر ترم
  • و مجموعه دوره‌های آموزشی تکمیلی برای جامعیت دانش در حوزه مورد نظر است.

افرادی که پیش ‌از این سطوحی از دوره‌های روش تدبر در قرآن کریم را در مجمموعه مدارس دانشجویی قرآن و عترت (ع) گذرانده اند و یا همچنین مطالعاتی از مجموعه مطالعات تخصصی این دوره داشته اند می‌توانند زیر نظر اساتید راهنمای دوره آموزش های قبلی خود را با جدول آموزش و مطالعات دوره تطبیق داده و سیر آموزشی خود را تسریع نمایند.
همچنین برای روند آموزش‌های تخصصی در این دوره مبتنی بر سرعت و چابکی مطالعاتی است و مانند دوره‌های آکادمیک نیازمند شرکت در کلاس‌های هفتگی نیست.
در این دوره برای تمامی پذیرفته شدگان پرونده علمی منظم تشکیل شده و به طور مستمر در جهت افزایش یازدهی و سرعت آموزشی پشتیبانی در جهت برنامه ریزی و حمایت علمی ارائه خواهد شد تا افراد بتوانند در سریع ترین زمان ممکن مطالعات خود را به سرانجام رسانده و مسیر رشد علمی را برای خود هموار سازند.

افزون بر این، در فرایند پذیرش و در ضمن رشد مراحل علمی در این دوره افراد شرکت کننده خود را ملزم به داشتن خروجی مشخص آموزشی و پژوهشی دانسته و تمامی شرکت کنندگان در دوره لازم است در حوزه مشخصی موضع عملیاتی خود را نسبت به جامعه مشخص سازند.
مطالعات در این دوره می‌تواند به صورت خودخوان و با دریافت بسته حمایت علمی، اتصال به استاد راهنمای علمی و برگزاری جلسات مباحثه و رفع اشکال باشد و در این زمینه اقدامات لازم برای افزایس سرعت و بازدهی علمی و مطالعاتی افراد صورت می‌گیرد.

3. گام‌ها و محور ترم‌های سطح اول دوره حاضر

هر سطح آموزشی در این دوره شامل 5 ترم و گام آموزشی است. در هر ترم افراد مسیر مشخصی در رشد توان تدبری و تخصص علمی خواهند داشت.
هر گام آموزشی نیز شامل موضوع محوری آموزشی بوده و تمامی آموزش ها در جهت رشد فرد در آن موضوع طراحی شده اند.

در اطلاع نگاشت زیر می‌توانید گام‌های سطح اول که مزین به نام مبارک نبی گرامی “یحیی علیه السلام” است را ملاحظه نمایید.

مطالعات در این دوره می‌تواند به صورت خودخوان، دریافت بسته حمایت علمی، اتصال به استاد راهنمای علمی و برگزاری جلسات مباحثه و رفع اشکال باشد و در این زمینه اقدامات لازم برای افزایس سرعت و بازدهی علمی و مطالعاتی افراد صورت می‌گیرد.

4. آشنایی با سرفصل‌های ترم اول شروع دوره

در اطلاع نگاشت زیر می‌توانید سرفصل‌های ترم اول آموزش دوره پرورش متخصصان تربیت نسل را ملاحظه نمایید.

5. دریافت طرح‌نامه نظام آموزشی کامل نسل توحیدی

برای آشنایی بیشتر با نظام کامل آموزش‌ها در دوره جاری می‌توانید فایل زیر را دریافت و مطالعه نمایید.

دریافت فایل

برو به صفحه ثبت نام در دوره

بسم الله...

اگر دغدغه رسیدن به تخصص در زمینه تربیت نسل توحیدی و فعالیت اجتماعی موثر دارید به دوره پرورش متخصان تربیت نسل بپیوندید.

.

برو به صفحه ثبت نام در دوره
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ،۲۰:۵۶:۰۱ +۰۰:۰۰مهر ۱۵ام, ۱۴۰۱|