بسته پیشنهادی رمضان 1444 دانشگاه ها

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 برنامه پیشنهادی ماه رمضان دانشگاه‌ها

 

ماه رمضان ماه قرآن است و حقّاً می‌توان در این ماه از هدایت قرآنی بهره برد. قرآن را بخوانیم، زیاد بخوانیم، با دقّت بخوانیم، با تدبّر بخوانیم، با توجّه به خدای متعال بخوانیم، از خود خدای متعال در تلاوت قرآن طلب کمک کنیم و بدانیم که دل با قرآن جلا پیدا میکند؛ این تعبیر امیرالمؤمنین (علیه السّلام) است که «وَ اِنَّ اللَهَ سُبحانَهُ لَم یَعِظ اَحَداً بِمِثلِ هَذَا القُرآن»؛ خدای متعال در هیچ یک از کتابهای آسمانی، مثل قرآن آحاد بشر را موعظه نکرده، به آنها درس نداده، آنها را راهنمایی نکرده. فَاِنَّهُ حَبلُ اللهِ المَتینُ وَ سَبَبُهُ الاَمینُ وَ فیهِ رَبیعُ القَلب؛ بهار دل؛ دل را بهاری میکند، دل را باطراوت می‌کند، دل را سرسبز می‌کند، دل را زمینه‌ی رویاندن معارف و توجّهات حقیقی قرار می‌دهد؛ وَ فیهِ رَبیعُ القَلبِ وَ یَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُه؛ این کلمه‌ی «جلا» در فرمایش امیرالمؤمنین (علیه السّلام) است.[1]

قرآن از منزلگاه‌هایی دارای رفعت و پاک نازل شده است تا قلب و دل انسان را جلا دهد، پاک گرداند و او را رفعت دهد و به آنچه برای آن خلق شده برساند. حیات حقیقی انسان مرهون به بهره‌‌‌‌‌مندی از قرآن و استفاده از رهنمودهای آن در زندگی است. ماه رمضان ماه نزول قرآن، ماه نزدیک شدن انسان به خداوند متعال، فرصت مغتنمی است تا ‌انسان همچون طبیعت، با نسیم روح‌افزای قرآن قلب خود را زنده کند و باطراوت گرداند.

مدرسه سفیران قرآن با هدف گسترش هرچه بیشتر حقایق الهی قرآن، در دانشگاه ها بسته پیشنهادی زیر را جهت ارائه به دانشجویان  ارائه می نماید؛ هر یک از کانون‌ها، تشکل‌ها، فعالین قرآنی و یا معاونت‌های دانشگاهی که ضرورت حضور قرآن در دانشگاه را حس کرده‌اند می‌توانند از برنامه های زیر بهره مند شوند.

بسته پیشنهادی شامل دو بخش می باشد:

  • برنامه های رسانه ای:  انواع محتوا در قالب های مختلف آماده شده تا تشکل ها بتوانند در کانال ها و رسانه های اجتماعی خود بهره مند شوند.
  • برنامه های اجرایی: این پیشنهادات جهت اجرا در دانشگاه و یا خوابگاه برای برگزاری در ماه مبارک رمضان ارائه شده است.

 

جهت مشاهده جزئیات برنامه ها به لینک های زیر مراجعه نمایید:

برنامه های اجرایی پیشنهادی بسته رسانه ای پیشنهادی

 

جهت اطلاع از سایر برنامه ها عادیات را دنبال کنید:

کانال عادیات در پیام رسان بله

کانال عادیات در پیام رسان ایتا

 

 

[1] مقام معظم رهبری؛ 25/01/1401

۱۴۰۲/۱/۱۰ ،۱۱:۲۷:۲۱ +۰۰:۰۰فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۲|