مجموعه نشست های از نگاه المیزان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

اساتید ما باید نقش خودشان را در ایجاد بالندگی در دانشگاه از یک سو، و حراست از ارزش‌های انقلاب و اسلام در دانشگاه از سوی دیگر پیدا کنند و تعریف کنند؛ یعنی باید نقش‌آفرینی کنند. شما اساتید محترم در دانشگاه باید نقش‌آفرینی کنید. انگیزه‌های مخالف وجود دارد، باید نقش‌آفرینی بشود. دو جور نقش‌آفرینی وجود دارد: یکی شــاگردپروری و عالم‌پروری اســت یعنی نقش‌آفرینی روی دانشجو؛ یکی نقش‌آفرینی در بیرون محیط دانشگاه؛

(بیانات‌در‌دیدار‌جمعی‌از‌استادان،‌نخبگان‌و‌پژوهشگران‌دانشگاه‌ها؛ 31/3/96)

مسئولین دانشگاه اعم از مدیران، مدیران ارشد، مدیران وزارتی تا استاد که داخل کلاس است و با دانشجو روبه‌رو است، وظیفه‌شان این است که در این مجموعه‌ی چالشی دانشگاه، سعی کنند این چالش‌ها را هدایت کنند به سمت آن چیزهایی که به مبانی انقلاب منتهی می‌شود، به هدف‌های انقلاب منتهی می‌شود؛ یعنی جوان را انقلابی بار بیاورند.

(29/3/95 بیانات‌در‌دیدار‌جمعی‌از‌اساتید‌دانشگاه‌ها)

 

یکی از انتظارات رهبر انقلاب اسلامی از اساتید، نقش آفرینی اساتید در حراست از ارزش‌های انقلاب و اسلام و پرورش دانشجو در تراز انقلاب و اسلام است.

تسلط اساتید بر مهم‌ترین مباحث اسلامی و دینی از منبعی متقن، می‌تواند کمک شایانی در تحقق این مهم داشته باشد. تفسیر المیزان گوهری است که مطالعه آن می‌تواند جهان‌بینی دقیقی از مهم‌ترین موضوعاتی که هر انسانی لازم است نسبت به خود، جامعه، هستی بداند می‌دهد و بسیاری از سوالات و شبهات در بستر این منبع ارزشمند فرصت پاسخگویی پیدا می‌کنند.

سلسله نشست‌های از نگاه المیزان، با اتکا به بیش از بیست سال مطالعه و پژوهش در کتاب شریف المیزان، مهم‌ترین موضوعات حاضر در این کتاب ارزشمند را در راستای ایجاد غنای علمی محکم نسبت به موضوعات دینی و پاسخ به سوالات ممکن در اختیار اساتید بزرگوار قرار می‌دهد.

فیلم معرفی آثار از نگاه المیزان – انتشارات قرآن و اهل بیت (ع)

 

🔰 مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام دانشگاه تهران برگزار می‌کند:

📚 سلسله نشست‌های از نگاه المیزان

✳️ مروری بر موضوعاتی از کتاب شریف المیزان نوشته علامه طباطبایی(ره)؛ سبک زندگی مومنانه

ایمان به خداوند مفهومی است که با ذهن جامعه اسلامی بسیار آشنا میباشد، در حالی که شناخت مفاهیم، لوازم و کارکردهای آن به مطالعه و بررسیهای قرآنی نیاز دارد و مسلمین میبایست با تلاوت قرآن کریم و تدبر در آن به سوالات خود پاسخ داده و سپس طبق آن عمل کنند؛ زیرا تفکر و تعقل در آیات قرآن کریم از بایسته های هر مسلمانی است. در کتاب «سبک زندگی مؤمنانه» با معنای ایمان، تفاوت آن با اسلام، لوازم ایمان و کارکردهای آن آشنا شده و چشم انداز روشن ایمان را مشاهده میکنیم؛ همان راهی که مؤمنین راستین آن را پیموده و وعده های خداوند را یقین دریافتند. به علاوه یاد میگیریم چگونه ایمان خود را حفظ و شکوفا کنیم. امید است با مطالعه این کتاب مجموعه تصورات خود را از ایمان و مؤمنین تصحیح و سپس با اعمال خود، آنها را تصدیق و سبک زندگی خود را مؤمنانه کنیم.

 

⁉️ مهم‌ترین سوالاتی که در این نشست‌ها به آن‌ها پاسخ می‌شود:

  • آیا پیروی از دین تقلیدی بدون علم است؟
  • تفاوت اسلام و ایمان در چیست؟
  • آیا دوری از کفر و دشمنی و مبارزه با آن نیز از لوازم ایمان شمرده می شود؟
  • آیا حتما باید ایمان زیاد شود یا می‌توان به سطحی از ایمان اکتفا نمود؟
  • مراقبت از نفس و تقوا چگونه محقق می‌شود؟
  • ره آورد ایمان برای انسان و جامعه چیست؟
  • آیا با ایمان آوردن می‌توان تمام نواقص و اشتباهات گذشته را جبران نمود؟
  • سبک زندگی مؤمنانه بر چه محورهایی استوار است؟

 

🎙️ با حضور جناب آقای احمدرضا اخوتمدیر مجمع مدارس قرآن و عترت علیهم‌السلام

🗓️ زمان: دوشنبه‌های‌ ماه مبارک رمضان؛ 28 اسفند 1402 و 6، 13 ، 20 فروردین 1403

⏰ ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰

✔️ ویژه اساتید

 

در صورت وجود سوال به شناسه زیر در پیامرسان بله یا ایتا پیام دهید:

  • @m_zali
  • 09364236419

 

جهت ورود به گروه نشست لطفا فرم زیر را ثبت نمایید تا لینک گروه از طریق پیامک برایتان ارسال شود.

۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ،۱۲:۳۰:۳۷ +۰۰:۰۰اسفند ۱۶ام, ۱۴۰۲|