اولین دوره قرآنی – زیارتی إقرأ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

“آن کسانى که با قرآن مرتبطند، تدبّر در قرآن را، تدبّر در معانى قرآن را، تعمّق در مفاهیم قرآنى را، هدف خودشان قرار بدهند؛ اینها چیزهایى است که ما را قدم‌به‌قدم به قرآن نزدیک می‌کند. اگر با قرآن مأنوس شدیم، به قرآن نزدیک شدیم، مفاهیم قرآنى در دل ما توانست اثر بگذارد، آن‌وقت میتوانیم امیدوار باشیم که امّت اسلام عزّت وعده داده شده‌ى از سوى خداى متعال را [به دست خواهد آورد]: وَ للهِ‌ العِزَّهُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلمُؤمِنین؛ این عزّت را آن‌وقت خدا به امّت اسلامى خواهد داد. اگر با قرآن مأنوس شدیم، آثار و برکات آن اینها است. “

بیانات مقام معظم رهبری- 13/3/93

 

🔍 مقدمه

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ(سوره مبارکه علق، آیه 1)

ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺑﻪ‌ﻧﺎم ﺧﺪﺍ، ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ؛ ﻫﻤﺎﻥ‌ﻛﻪ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ

بدون شناخت خدا و ارتباط با او نمی‌توان به نورانیت و آنگاه فضل او چشم داشت. مؤمنان باید برای بیشتر شدن شناختشان از خداوند وقت صرف کنند. بهترین کتاب برای چنین مطالعه‌ای قرآن است. آیات توحیدی قرآن که در بطن رخدادها و پدیده‌ها خدا را معرفی می‌کند به خوبی ایمان را در دل شکوفا می‌سازد. خواندن و قرائت قرآن به نیت تقویت خداشناسی و تأمل و تدبر در آیات توحیدی از وظایف حتمی هر انسانی است که بدون آن هیچ فضلی در انسان مستقر و پایدار نمی‌شود.

دوره قرآنی – زیارتی إقرا فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با حقایق بلند سوره‌های قرآن کریم و عمل به آن در زندگی خود است. سفر زیارتی مشهد مقدس حسن ختامی است تا افراد شرکت‌کننده در یک فضای معنوی توان برنامه‌ریزی برای حضور قرآن در زندگی خود را بیابند.

 

👥 ویژه دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران

      بازه سنی: متولدین 73 الی 84

🎯 اهداف

  • ایجاد انس با قرآن و آشنایی با حقایق برخی سوره‌های قرآن کریم و عمل به آن در زندگی
  • ایجاد ضرورت داشتن برنامه برای انس و حضور قرآن در زندگی

📚 محتوا و برنامه دوره:

دوره از دو مرحله تشکیل شده است:

1️⃣ جلسات ماه مبارک رمضان: در این مرحله اول سعی بر این است که مخاطبین با برخی سوره‌های قرآن آشنا شده و بتواند در مدت ماه مبارک رمضان با چگونگی انس با سوره‌ها و بهره‌مندی از آن در زندگی خود آشنا شده و تمرین کنند.

  • محتوای جلسات: ارائه سوره های مبارکه؛ فلق، ناس، نصر، ماعون، زلزال، همزه، ضحی، انشراح از کتاب مقدمات تدبر در قرآن
  • زمان جلسات: تشکیل 8 جلسه در روزهای شنبه و سه شنبه در فضای اسکای روم؛ ساعت 14:30 الی 16
  • آزمون جلسات: پس از شرکت در هر جلسه شرکت‌کنندگان موظف هستند در آزمون آن سوره شرکت کنند.

 

2️⃣ اردوی مشهد مقدس: شرکت‌کنندگان پس از تلاشی که در ماه مبارک جهت انس با سوره‌ها داشتند، در اردو با ضرورت برنامه‌ریزی برای انس با قرآن آشنا می‌شوند. این اردو فرصت مناسبی است تا افرادی که علاوه بر خود دغدغه‌ دیگران در زمینه آشنایی با قرآن دارند شناسایی شده و برای انجام فعالیت‌ها در دانشگاه خود راهبری شوند.

  • محتوای اردو: سوره مبارکه عبس
  • شرایط شرکت در اردو: افرادی می‌توانند در اردو شرکت کنند که حداقل در 6 جلسه، از جلسات ماه مبارک شرکت کرده و در آزمون هر سوره نمره قبول را کسب کرده باشند.
  • دانشجویان با کسب نمره قبولی از آزمون هر سوره تخفیف 100 هزارتومانی برای اردو کسب می نمایند که در این صورت با کسب قبولی در 6 آزمون افراد مشمول تخفیف تا یک میلیون تومان هزینه اردو می‌شوند.
  • دانشجویانی که در حال گذراندن دوره‌های تدبر هستند و کتاب مقدمات تدبر در قرآن را قبلا گذرانده اند، می‌توانند در کلاس های مربوط به دوره خود شرکت کنند که به آن‌ها اعلام می‌گردد.
  • زمان: ۲۲ الی 24 فروردین؛ مصادف با عید سعید فطر

 

در صورت وجود سوال به شناسه زیر در پیامرسان بله یا ایتا پیام دهید:

  • @rpaykary
  • 09033722627

 

۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ،۰۹:۲۳:۱۴ +۰۰:۰۰اسفند ۱۸ام, ۱۴۰۲|