خروجی دوره حمد

انفاق علمی

بر مبنای موضوع انفاق در سوره حدید و با توجه به اهمیت عمق بخشی به یادگیری و مباحثه کتب تدبر برای اعضای دوره حمد، تعدادی از مخاطبین علاقمند و پیگیر این دوره بعنوان پشتیبان علمی و مسئول مباحثه دوره تسبیح به کلاسهای جاری معرفی شدند تا ضمن کمک به اعضای دوره های قبل، خود نیز برای ارائه کتاب های دوره تسبیح آمادگی کسب کنند. گزارش تفصیلی این فعالیت در ادامه ذکر می شود.

گزارش دوره های پشتیبانی کلاس های روش های تدبر دوره تسبیح و حمد

با توجه به اهمیت تشکیل حلقه های مباحثاتی و ایجاد تالیف بین قرآن پژوهان درکلاس های تدبر ، به لطف و قوه الهی از ابتدای پاییز سال 1402 فرایندی تحت عنوان «پشتیبانی علمی کلاس های تدبر» ، در فرایند آموزشی مدرسه تدبر ایجاد شد.

مقصد اصلی در این طرح، تسهیل گری فرایند آموزش و ارتقا تعاملات بین مربیان، مسئولین دوره ها و قرآن پژوهان به منظور بالابردن سطح کیفی و کمی تدبری مخاطبان بوده است. که الحمدلله دستاوردهای مطلوبی در پیاده سازی این تسهیل گری در محورهای زیر ایجاد شده است :

• ارتقاء روابط عاطفی و توجهی بین مربیان و قرآن پژوهان کلاس

• بالا رفتن آگاهی قرآن پژوهان از نحوه خروجی داشتن ،‌ارزیابی ها و عینی تر شدن سیر تدبر در زندگی

• منظم تر و جهت مندتر شدن سیر علمی و آموزشی پشتیبانان و بالارفتن احساس رضایتمندی در ایشان

• رسیدگی به سوالات و نیازمندی های قرآن پژوهان به برکت حلقه های مباحثاتی

به طور کلی پشتیبانانی که برا یکلاس های تدبر در نظر گرفته می شوند به عنوان مربیان بالقوه ای هستند که به عنوان خروجی آموزشی شان در این نقش،‌پیشنهاد داده می شوند که در حین تعامل با کتاب، بستر، مخاطبین و مربی به شکوفایی توان های درونی شان نزدیک تر شوند.

فعالیت های پشتیبانان علمی در مدل های حضوری ،‌آنلاین و آفلاین به شروح زیر است:

اول ـ دیدن و رسیدگی به تمارین ارسالی قرآن پژوهان و دادن بازخورد به ایشان (این بازخورد در مرحله اول به شکل بیان قوانین و معیارها در گروه کلاس مطرح می شود و در صورت لزوم به صورت شخصی و فرد به فرد هم انجام می شود

دوم ـ تشکیل حلقه های مباحثانی و پاسخ به سوالات مطرح شده در گروه کلاس

سوم ـ سوق دادن قرآن پژوهان به خروجی دار شدن در هر دوره تدبری

شرایط پشتیبانی علمی برای کلاس های تدبر به صورت زیر است:

ـ پشتیبان و مباحثه کننده یک دوره از دوره قرآن پژوهان جلوتر باشد( به عنوان مثال اگر کلاسی در دوره تسبیح است ،‌پشتیبان آن کلاس خود در دوره حمد باشد)

2ـ در جریان بودن سیر علمی و تدبری پشتیبان

 

اسامی پشتیبانان دوره تسبیح و حمد در پاییز 1402 سال در مدرسه دانشجویی اولوالالباب:

مقدمات تدبر در قرآن

سرکار خانم حمیدی(قرآن پژوه دوره تدبر ادبی 1)

سرکار خانم امیری(قرآن پژوه دوره تهلیل نویسی)

سرکار خانم غفوریان(قرآن پژوه دوره تدبر ادبی 1)

روش های تفکر در قرآن

سرکار خانم نوری(قرآن پژوه تدبر ادبی 2)

سرکار خانم ابن الدین حمیدی(قرآن پژوه تدبر مدنی)

سرکار خانم ساوجی (قرآن پژوه تدبر ادبی 1)

روش های تدبر کلمه ای

سرکار خانم سوده هاشمی(قرآن پژوه تدبر ادبی 2)

سرکار خانم زینب قصوری ( قرآن پژوه تدبر ادبی 1)

سرکار خانم فاطمه سادات قاسمی ( قرآن پژوه تدبر سوره ای)

روش های تدبر سوره ای

سرکار خانم مهرناز هوشمند ( قرآن پژوه تدبر ادبی 1)

سرکار خانم فرشته مظلوم ( قرآن پژوه تدبر ادبی 2)

روش های تدبر قرآن به قرآن

سرکار خانم امیری(قرآن پژوه دوره تهلیل نویسی)

سرکار خانم راضیه قاسم زاده( قرآن پژوه تدبر ادبی 2)

روش های تدبر مکی

سرکار خانم سارا مشحون ( قرآن پژوه دوره تهلیل نویسی)

روش های تدبر ادبی 1 و 2

سرکار خانم توتونچی ( قرآن پژوه دوره تکبیر)

 

اسامی پشتیبانان دوره تسبیح و حمد در بهار 1403 در مدرسه دانشجویی اولوالالباب:

مقدمات تدبر در قرآن

سرکار خانم عطیه موسوی( قرآن پژوه تدبر مدنی)

سرکار خانم نرگس جلالی (قرآن پژوه تدبر مدنی)

روش های تدبر کلمه ای

سرکار خانم اسماعیل پور( قرآن پژوه تدبر ادبی 2)

سرکار خانم محدثه خیراندیش (قرآن پژوه تدبر ادبی 1)

روش های تدبر سوره ای

سرکار خانم فاطمه سادات قاسمی ( قرآن پژوه تدبر قرآن به قرآن)

سرکار خانم سوده هاشمی(قرآن پژوه تدبر ادبی 2)

روش های تدبر قرآن به قرآن

سرکار خانم مهرناز هوشمند( قرآن پژوه تدبر ادبی 2)

سرکار خانم یلدا شمسی( قرآن پژوه تدبر قرآن به قرآن)

روش های تدبر ادبی 1 و 2

سرکار خانم توتونچی ( قرآن پژوه دوره تکبیر)

 

 

 

 

۱۴۰۳/۳/۵ ،۱۸:۴۰:۰۱ +۰۰:۰۰اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳|