/, آثار و تولیدات کارگروه تربیت نوجوان/بایدها و نبایدهایی برای ارتباط با نوجوانان مبتنی بر رویکرد خیرگزینی

بایدها و نبایدهایی برای ارتباط با نوجوانان مبتنی بر رویکرد خیرگزینی

یا محسن بحق الحسن

پس از فعال شدن نطق و کلام در کودک و شکوفایی توان بازگو کردن خواسته ها و درخواستها در وی ۱، او توانایی آن را پیدا می کند که بر اساس ورودی هایی که دارد، یعنی آنچه می شنود، میبیند و آنچه که حس می کند، ابتدا تفکر کرده و سپس وارد عمل شده و انتخاب کند. و لازم است بداند سرنوشت او را انتخاب هایش رقم می زند، و هر چه قدر نسبت به نفع و ضررهای خود آگاه تر باشد، و بتواند بر اساس آنها تصمیم بگیرد، انتخابهای درست تر، ثمربخش تر و رشد دهنده تری خواهد داشت.

می خواهم نوجوان را در انتخاب بهترین ها و عمل به آن کمک کنم.
خلاصه آنچه در این متن می خوانید:
اهمیت اختیار و خیرگزینی
کودک بزرگمان و خواسته هایش
مراحل خیرگزینی
توان تفصیل دهی
چگونگی بالا بردن تفکر تفصیلی
موانع تفکر تفصیلی
توان ترجیح دهی
روش هایی جهت بالا رفتن توان تفکر و علم برای ترجیح بهتر(هدف گذاری، توجه به فهم نفع و ضرر لحظه ای و ماندگار، توان عاقبت نگری، عبرت گیری، تعیین معیار و ملاک، تزاحم نفع و ضرر، کشف مراتب، مهم و مهمتر)
ارتقای توان مقایسه، راهی دیگر جهت بالا رفتن توان ترجیح
موانع ترجیح صحیح
تعیین و گزینش انتخاب ترجیح داده شده
توان تحقق عمل

دریافت فایلبایدها و نبایدهایی برای ارتباط با نوجوانان مبتنی بر رویکرد خیرگزینی دوره دوم رشد، دوره تکلم تا بلوغ(ظهور مشورت و ادب)

۱۳۹۸-۶-۳۰ ۱۷:۵۲:۴۸ +۰۴:۳۰مرداد ۱۴ام, ۱۳۹۸|

ثبت ديدگاه