//, کارگروه دبیرستان/دومین کارگاه «فهم قرآن» دبیرستان در آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزار شد.

دومین کارگاه «فهم قرآن» دبیرستان در آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزار شد.

«بسم الله الرحمن الرحیم»

جلسه‌ی دوم از سلسله کارگاه‌های آموزشی «فهم قرآن» دبیرستان ویژه مربیان و معاونین پرورشی آقا، در اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴، در روز چهار شنبه، ۱٣ شهریور ماه ۱۳۹۸، با حضور تعدادی از مسئولین منطقه برگزار گردید.

  • محتوای این کارگاه مشابه کارگاه روز گذشته‌ی آن بوده و شامل ۳ بخش می‌شد:

ابتدای جلسه با تلاوت «قرآن کریم» آغاز گردید و در ادامه جناب آقای «دژبخش» به معرفی مجموعه دانشجویی مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران و پیشینه‌ی مطالعاتی این مجموعه پرداختند.

در ادامه ایشان اضافه نمودند که «قرآن کریم» امکان این را دارد که افراد نیازمندی‌های خود و حتی جزئیات نیازهای روزانه‌شان را از آن تأمین کنند و اشاره نمودند که مدرسه قرآن طی این سالیان به استخراج روش‌های مطالعاتی برای این منظور پرداخته است و یکی از خروجی‌های کاربردی آن، مجموعه کتب دوره‌های رشد تفکر اجتماعی می‌باشد.

در ادامه ایشان به معرفی و توضیح ۵ بسته محتوایی(مجموعه کتب آموزشی) دبیرستان پرداختند.

سپس مبانی نظری دوره‌های اول تا سوم رشد تفکر اجتماعی تبیین گردید و به سوالاتی در خصوص مولفه‌های دوره سوم رشد پاسخ دادند.

در بخش سوم آقای «ضیائی‌فر»؛ از مربیان پرورشی باتجربه در آموزش و پرورش و مجری طرح، در فضای مساجد و مدارس؛ به تبیین اقتضائات سنی و رشدی دوران نوجوانی و بررسی بایسته‌های یک معلم پرورشی در تعامل با دانش‌آموزان پرداختند و در همین راستا گفت‌وگو و پرسش و پاسخ‌هایی میان مربیان تربیتی صورت پذیرفت.
ایشان پس از جمع‌بندی مطالب، به ارائه پیشنهاداتی برای رفع آسیب‌ها و مشکلات موجود و تبیین راه حل‌های دستیابی به نقطه مطلوب در حوزه تعلیم و تربیت پرداخته شد.

در پایان فرم نظرسنجی در ارتباط با کیفیت کارگاه توسط حضار تکمیل و برای بررسی و تحلیل جمع‌آوری شد.

۱۴۰۱/۱/۲۰ ،۱۲:۴۷:۱۷ +۰۰:۰۰شهریور ۱۵ام, ۱۳۹۸|