چکیده طرح:
غایت رسولان الهی، تربیت انسانهایی است که تجلی خلافت الهی بر روی زمین باشند. از این رو تربیت انسان و جامعه برنامه اصلی دین اسلام و سیره اهل بیت (ع) است. قرآن، تربیت انسان و جامعه را در یک فرآیند منسجم ارائه کرده و از پیش از ازدواج والدین تا سن چهل سالگی برنامههای تربیتی اسلام ادامه دارد.
طرح شکوفایی نسل توحیدی بر آن است با ارائه دستورات دین به زوجینی که قصد فرزندآوری دارند، علاوه بر حمایت از زوجین به منظور ترغیب به فرزند آوری، نسل آینده را از آسیبهای معنوی و جسمی -از پیش از تولد- ایمن سازد و با فراهم ساختن نسلی محفوظ از آسیب و القای شیاطین، زمینهساز گسترش نسل صالحین بر روی زمین باشد.
این طرح دارای ۵ مرحله کلی پیوند توحیدی، آمادگی برای فرزندآوری، دوره انعقاد نطفه، بارداری و تولد است. و با هدف جریانسازی برای بالا رفتن جمعیت موحدان در عالم و گسترش نسل موحد و صالح، ترغیب زوجین به فرزندآوری، ایجاد انگیزه برای داشتن فرزندان متعدد افزایش سطح سلامت جسمی و معنویت نوزادان در بدو تولد و ارتقای سطح معنوی نسل آینده طراحی و اجرا شده است.
جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار حاکمیت حق، بیش از هر ملتی، نیازمند پیادهسازی این ساختار است و امید است با عنایات خداوند متعال این دستاورد بزرگ به تمامی ملتهای آزاده صادر شود.
«السعید سعید فی بطن امه و الشقی شقی فی بطن امه»
کلیدواژهها:
نسل، ایمن سازی، پیامبران، اسلام، تربیت
مقدمه
غایت ارسال رسولان الهی، انزال کتاب و تشریع دین همچنین تربیت انسانهایی است که تجلی خلافت الهی بر روی زمین باشند و تمامیت این غایت نیز تنها در برپایی امت واحده توحیدی تحقق پیدا میکند، از این رو تربیت انسان و جامعه برنامه اصلی دین مبین اسلام به شمار میآید که این مهم را به وضوح میتوان در قرآن کریم و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مشاهده نمود.
قرآن، تربیت انسان و جامعه را در یک فرآیند منسجم و یکپارچه برنامهریزی میکند، چنانکه از پیش از ازدواج پدر و مادر یک فرد، تا سن چهل سالگی او برنامههای تربیتی اسلام ادامه دارد. بر این اساس خانواده و بیت یکی از محوریترین ساختارهای ایجاد انسان و جامعه متعالی است، تا بدانجا که اسلام از کوچکترین واحد خانواده که شامل پدر، مادر و فرزندان است برنامههای خود را ارائه داده تا آنکه در نهایت امت واحده توحیدی را نیز یک خانواده بزرگ میکند که در آن رسول نقش پدر را ایفا کرده و مومنین همگی با هم برادر هستند.
جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار حاکمیت حق و حکومت اسلام بر تمامی عرصههای زندگی بشر، بیش از هر جای دیگر، نیازمند پیادهسازی این ساختار است، حال آنکه عدم برنامهریزی مشخص در تربیت نسلهای آینده، عدم انسجام ساختارهای آموزشی در دورههای مختلف رشد یک انسان و همچنین عدم برخورداری از یک سند جامع و مشخص برای مدیریت مسائل مربوط به خانواده، همگی از مشکلات پیشروی این حرکت است.
با کمی مطالعه در قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام میتوان به راحتی دریافت که اقتضائات به وجود آمده قبل از تولد، نقش بسیار مهمی در شاکله و سعادت و شقاوت انسان و در نتیجه در فرآیند رشد او دارد، تا حدی که در روایات آمده است:
«السعید سعید فی بطن امه و الشقی شقی فی بطن امه»
امثال این روایت شریف نشان میدهد که اسباب هدایت افراد را باید از قبل و حین تولد و ابتدای ورود آنها در دنیا تدارک دید. در این خصوص تشیع علوی دارای فرهنگی ناب و مناطهای قوی و بسیار مستدل و متقن است که میتوان با قاطعیت و قطعیتی در خور شأن، به تربیت نسل توحیدی دور از آسیبهای رشد اهتمام ورزید.
با این تربیت حساب شده و بر اساس نقشه به دست آمده از قرآن و روایات، نگرانیهایی که در خصوص تربیت فرزند در سنین بالاتر و هجمه رسانهای و غیررسانهای غرب وجود دارد، تا حدود بسیار زیادی برطرف میشود. زیرا فرزندی که دارای طیب مولود و طیب ولادت است از ظرفیت فطری خاصی برخوردار میشود که همانند سپری محکم در برابر آسیبهای رشد مقاوم میشود.
این طرح، با باور به این حقیقت قرآنی امیدوار است و درتلاش است در مرحله عمل این حقیقت را به صورت عینی ثبت و در اختیار جهانیان قرار دهد.
ضرورت طرح نسل توحیدی
منشا همه جریان سازیهای اجتماعی از نسل شروع میشود. هر جامعه ای که طالب یک جریان عمقی و ریشه دار است میبایست از نسل شروع کند و از انعقاد نطفه. کوچکترین اقدام، از اقدامات قبل و بعد بارداری بزرگترین تاثیر را در جریان سازیهای اجتماعی دارد.
ایده نسل توحیدی توسط حضرت ابراهیم علیه السلام شکل گرفته است. در واقع اساسنامه نسل توحیدی را حضرت ابراهیم مدون کرده است. آیه ۳۵ تا ۴۱ سوره ابراهیم اولین موضوعی که حضرت ابراهیم مد نظر قرار داد درست کردن “بلد” است. شاید این هدف ابراهیمی برای ما در جامعه کنونی مقدور نباشد اما هر قدمی در این مسیر ما را به این هدف نزدیک میکند.
در سوره مبارک اعراف آیه ۱۸۲ فرزنددار شدن را یکی از محلهای اضطرار انسان میداند. همانطورکه انسانها سوار کشتی میشوند و در حال غرق شدن هستند چطور خدا را میخوانند، برای فرزند دار شدن هم همان اضطرار است.
یکی از محلهایی که انسان واقعا خدا رامیخواند زمانی است که فرزند در رحم دارد و نگران سالم بودن و سالم بدنیا آمدنش است. عین زمانی که در کشتی است.
بعد از آن فراموش میشود جنینی که سالم بدنیا امده است ممکن بود سالم نباشد. افراد شروع میکنند به امر و نهی و مالکیت، درنتیجه، شرک در زندگیشان وارد میشود.
در این آیات بچههای حضرت ابراهیم نیز در معرض شرک هستن. برای نسل توحیدی موحد ماندن پدر و مادر خیلی مهم است.
همه پدر مادرها دوست دارند فرزندانشان ولایت پذیر باشند و اگر این مهم اتفاق نیفتد طغیان به آنها آسیب میزند. باید ولایت پذیری ای یاد بدهند که بتوانند به فرزند بگویند اگر از من تبعیت کنی تو هم از منی و اگر موحد باشند میتوانند ارزو کنند بچهها موحد و حرف شنو باشند. در نتیجه، خودسازی پدر مادرها خیلی مهم است و محصول آن تربیتی است که فرزندان بتوانند عبد باشند و برنامه پروژه نسل توحیدی، تهذیب و تزکیه پدر و مادر با هدف فرزند دار شدن و تربیت نسل است.
اهداف کلی طرح نسل توحیدی
– گسترش نسل موحد و صالح بر مبنای قرآن و روایات
– ترغیب زوجین به فرزندآوری با رویکرد فرزند صالح
– ایجاد انگیزه برای داشتن فرزندان متعدد و ایجاد آگاهی در موضوع تربیت فرزند به منظور افزایش جمعیت
– جریانسازی برای بالا رفتن جمعیت موحدان در عالم
– افزایش سطح سلامت جسمی و معنویت نوزادان در بدو تولد
– مقاومسازی نسل توحیدی نسبت به آسیبهای فردی و اجتماعی و ساختاری
– ارتقای سطح معنوی نسل آینده
دریافت فایل کامل طرح: