ثبت نام دوره‌های جدید آموزش روش‌های تدبر در قرآن – تابستان ۹۹

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

“پایان مهلت ثبت نام”

دوره های آموزش روشهای تدبر در قرآن در ترم تابستان ۹۹،توسط مدرسه تدبر(اولوالالباب) یکی از مدرسه های مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام دانشگاه تهران، برگزار می گردد.مهلت ثبت نام در این دوره ها تا روز چهارشنبه  ۲۱ خرداد می باشد. دوره های ارائه شده درتابستان ۹۹ متنوع بوده و  لازم است قبل از ثبت نام در دوره ها با معیار های طبقه بندی این دوره ها آشنا شوید.

۱-دوره های آموزش تدبر از جهت فضای آموزشی به دوره های” مجازی و حضوری” تقسیم می شود.

۲-دوره های آموزش تدبر از جهت مخاطب به دوره های “ویژه خواهران-ویژه برادران – دوره های آزاد” تقسیم می شود.

۳-دوره های آموزش تدبر در تابستان ۹۹ از جهت نحوه ارائه و طول دوره به “دوره های ترمی و دوره های نیمه فشرده” قابل طبقه بندی است.

در دوره های ترمی، لازم است مخاطب یک جلسه در هفته در کلاس حاضر شود، لکن دوره های نیمه فشرده با دو جلسه در هفته ارائه شده و طول دوره نیز کمتر از طول دوره های ترمی خواهد بود.

۴- این دوره ها از جهت محتوا به دو دوره عمومی و تخصصی تقسیم می شود.دوره عمومی روشهای تدبر به مجلدات اول تا پنجم روشهای تدبر اختصاص داشته و دوره تخصصی شامل جلدهای ششم تا دهم روشهای تدبر می باشد.بنابراین محتوای کتب روشهای تدبر در دوره عمومی و تخصصی به ترتیب زیر ارائه می گردد.

  •  دوره عمومی: ۱- مقدمات تدبر در قرآن   ۲- روشهای تفکر در قرآن  ۳- روشهای تدبر کلمه ای   ۴- روشهای تدبر سوره ای   ۵- روشهای تدبر قرآن به قرآن
  •  دوره تخصصی: ۶-  روشهای تدبر در سوره های مکی    ۷- روشهای تدبر در سوره های مدنی     ۸- روشهای تدبر ادبی ۱     ۹- روشهای تدبر ادبی ۲    ۱۰- روشهای تدبر در ادعیه و روایات
  • دوره تهلیل: پس از پایان دوره های تدبر فرد وارد دوره تهلیل می شود،در صورت تکمیل دوره های تدبر برای ادامه می توانید به آیدی @sfarahani  درپیام رسان بله پیام دهید.

بر اساس طبقه بندی­های فوق الذکر، انواع دوره های آموزش روش های تدبر در تابستان ۱۳۹۹ عبارتند از:

۱- دوره عمومی روش های تدبر ویژه خواهران به صورت مجازی و ترمی: در این دوره که به خواهران اختصاص دارد، جلدهای اول تا پنجم روش های تدبر در فضای مجازی و در کلاس های برخط( آنلاین) ارائه می گردد. حضور در این دوره  مستلزم اختصاص ۵ ساعت در هفته به مطالعه و مباحثه این کتاب هاست.

۲- دوره عمومی روش های تدبر ویژه برادران، به صورت مجازی-حضوری و ترمی:  این دوره به برادران اختصاص دارد و در آن پنج جلد ابتدایی روش های تدبر ارائه می شود. برادران می توانند از همه کلاس های این دوره به صورت مجازی استفاده نمایند؛ اگرچه برای مخاطبین، امکان حضور فیزیکی در اغلب این کلاس ها نیز وجود دارد. حضور در این دوره،  مستلزم اختصاص ۵ ساعت در هفته به مطالعه و مباحثه این کتاب هاست.

۳- دوره عمومی و تخصصی روش های تدبر به صورت مجازی و نیمه فشرده: خواهران و برادان می توانند در این دوره که در آن جلد اول تا دهم روش های تدبر ارائه می شود، شرکت نمایند. شرکت در این دوره مستلزم آن است که دو جلسه در هفته در کلاس حاضر شده و یا با پیگیری تکالیف را انجام دهد. همچنین لازم است در دوره عمومی نیمه فشرده حداقل ۸ ساعت در هفته به مطالعه و مباحثه اختصاص یافته و در دوره تخصصی آن ۱۶ ساعت در هفته برای آن صرف شود.

لازم ست هر مخاطب یک شماره یا شناسه در پیام رسان بله به صورت فعال داشته باشد، چرا که تکمیل ثبت نام منوط به عضویت فرد در گروه های اطلاع رسانی هر کلاس می باشد.این عضوگیری توسط مسئولین مدرسه انجام خواهد شد.

برنامه ترم تابستان ۹۹ در بخش تدبر دوره عمومی اول شهریور ماه سال ۹۹پایان می پذیرد و بخش های تخصصی بعد از تحویل پروژه توسط دانشجویان وارد دوره های بعدی خواهد شد.

شناسه m_quranschool@ در پیام رسان بله پاسخگوی سوالات می باشد، بدیهی ست در صورتی که پاسخ سوال در برگه توضیحات ذکر شده باشد در اولویت پاسخگویی توسط مسئولین، قرار نخواهد گرفت. همچنین افراد می توانند از طریق همین شناسه بعد از پایان  زمان ثبت نام نیز، به کلاسها اضافه شوند

“ثبت نام بعد از بازه، ازطریق شماره ۰۲۱۶۶۹۸۸۷۹۰ انجام می شود”

۱۳۹۹/۵/۱۳ ،۰۶:۲۶:۰۳ +۰۰:۰۰خرداد ۹ام, ۱۳۹۹|