///نمایشگاه مجازی«دستی به آسمان، دستی به سوی خلق» – سوره مبارکه ماعون

نمایشگاه مجازی«دستی به آسمان، دستی به سوی خلق» – سوره مبارکه ماعون

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

قرآن؛ کتاب حکیم،‌ کتاب کریم و کتاب مجیدی است که هر کس با آن نشست و برخاست کند، بینایی اش افزون شده و قلب او به نور هدایت، روشن و توانش برای پیمودن راه حق مضاعف می­‌شود.

با این وصف حرف از جدایی قرآن از علم، ‌جدایی قرآن از زندگی، ‌از سیاست، گناهی نابخشودنی و تکذیبی آشکار است.

در عصر حاضر، حضور دین و آموزه های انبیای الهی به ویژه قرآن و سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام در جریان زندگی انسان یکی از مهم ترین تجلیات جمهوری اسلامی ایران بوده است و انسان قرن بیستم و بیست و یکم را متوجه حقایق فطری وجودش ساخته است.

بر این اساس تلاش برای رساندن توحید به تمامی عرصه های زندگی بشر وظیفه همگانی و شکرانه این مهم ترین دستاورد حرکت و قیام امام خمینی رحمت الله علیه است.

دوره های تدبر در قرآن یکی از روش های رجوع به قرآن و حرکت به سوی برپایی تمدن اسلامی است و نمایشگاه مجازی پیش رو، تنها بخشی از دستاوردهای عزیزانی است که برای فهم و عمل به قرآن کریم در دوره تابستان ۱۴۰۲ پای به دوره های تدبر در قرآن نهاده اند و با مطالعه کتاب «مقدمات تدبر در قرآن» و تدبر در سوره مبارکه ماعون، این ابراز را از فهم و عمل خود به این سوره مبارکه به نمایش گذاشته اند.

در عصر حاضر که استکبار پرده از چهره خود انداخته و وقیحانه در دنیا جلوه گری میکند و بر جرم جنایت خود در سرتاسر عالم خصوصا مردم مظلوم فلسطین افتخار می کند، تقدیم آثار این نمایشگاه به این مردم ستمدیده کمترین کاری ست که میتوان انجام داد.
امید است این کار آغاز حرکت به سمت مطالعه عمیق تر قرآن کریم و عمل بیشتر به آن به هدف تحقق همه آرمان های اسلام باشد، ان شاءالله.

 

جهت مشاهده آثار روی عناوین زیر کلیک کنید:

پوستر و عکسنوشته

نماهنگ

طرح درس

پرده نگار

داستان

هنرهای دستی

۱۴۰۲/۷/۲۴ ،۱۰:۵۴:۰۵ +۰۰:۰۰مهر ۲۳ام, ۱۴۰۲|