///جلسه سوره مبارکه «توحید» (مطالعه انسی سوره‌های قرآن با رویکرد خیرگزینی در مدرسه «تزکیه و تعلیم»)

جلسه سوره مبارکه «توحید» (مطالعه انسی سوره‌های قرآن با رویکرد خیرگزینی در مدرسه «تزکیه و تعلیم»)

«بسم الله الرحمن الرحیم»

  • خلاصه گزارش جلسه اول سوره «توحید»:

در ابتدای این جلسه، به جمع‌بندی سیر و روند کار در هر سوره پرداخته شد و سپس به محضر سوره مبارکه «توحید» رفتیم و واژگان و مفاهیم سوره کار شد. در دقایق ابتدای بخش دوم به خواندن متنی به نام “بگو خدا کجاست؟” از سوره توحید پرداخته شد.

تکلیف هفته آینده: تعیین جایگاه سوره «توحید» در زندگی و بررسی موانع و راهکارهای رفع آن با توجه به سوره «توحید».

برای دریافت صوت و فایل آموزشی این جلسه کلیک کنید:

صوت جلسه اول_بخش اول                                               صوت جلسه اول_بخش دوم                                  فایل جلسه اول_سوره توحید

 

  • خلاصه گزارش جلسه دوم سوره «توحید»:

در ابتدای این جلسه، مطلبی در خصوص شناخت تفصیلی اهل بیت «علیهم السلام» بیان شد. اینکه ما ۱۲ امام داریم و اگرچه که کلهم نور واحد اما هر یک با دیگری تفاوت‌هایی دارند که خوب است به تفصیل آن‌ها را بشناسیم و در زندگی خود به آن توجه داشته باشیم.

 سپس از آنجا که این نیاز احساس شد که باید روی سوره «توحید» بیشتر توضیح داده شود در ادامه روی آیات و واژه‌های سوره بیشتر کار شد و در نهایت هم تکلیفی کلی که باید برای همه سوره‌ها اجرا شود توضیح داده شد. این تکلیف دو بخش دارد:

بخش اول: سعی کنیم در طول هفته بر اساس آنچه از سوره می‌آموزیم زندگی کنیم.

بخش دوم: از آنجا که روی خیرگزینی و فرآیند خیر کار می‌کنیم باید خودمان هم تمرین خیرگزینی داشته باشیم. بنابراین روزانه یکی از کارهایمان را که با توجه به سوره انجام دادیم یا می‌خواهیم انجام دهیم؛ را انتخاب می‌کنیم و مولفه‌های فرآیند خیر را در آن کار بررسی می‌کنیم و آن را در جدولی هر روز در یک زمان مشخص ثبت می‌کنیم. توضیح تکلیف در فایل متنی و صوتی آمده است.

برای دریافت صوت و فایل آموزشی این جلسه کلیک کنید:

صوت جلسه دوم_توضیح سوره                                                      صوت جلسه دوم_شناخت تفصیلی ائمه (علیهم‌السلام)                  

صوت جلسه دوم_توضیح تکلیف خیرگزینی                                     فایل جلسه دوم_سوره توحید

۱۴۰۱/۱/۲۰ ،۱۲:۵۸:۳۹ +۰۰:۰۰شهریور ۱۲ام, ۱۳۹۶|