////آشنایی با فعالیت های نوجوانانه مساجد تدبرمحور

آشنایی با فعالیت های نوجوانانه مساجد تدبرمحور

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد

مسجد از جمله عرصه هایی است که با مخاطبانی از گروه های سنی مختلف در ارتباط بوده و باید سعی و تلاش فعالان آن نیز‌ جذب حداکثری این مخاطبان به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان باشد.

بی شک، برای جذب مخاطب به ویژه در بخش نوجوان و جوان، علاوه بر شناخت نیازها و اقتضائات این دوره ها، آشنایی با قالب های مناسب برای ارایه محتواهای مدنظر جهت پاسخ گویی به نیازهای آنها و در نتیجه جذب ایشان به مسجد نیز ضروری است.

فعالان تدبری هم در همین راستا،‌ برنامه ها و فعالیت های مختلف و متعددی را در مساجد خود تدارک دیده و اجرا نموده اند که الحمدلله به مشارکت خوب نوجوانان و جوانان محله هایشان در این مساجد منجر شده است.

بخشی از این برنامه ها و فعالیت ها در دو کانال sapp.ir/sahebnet (هیأت دانش آموزی حضرت صاحب الأمرعجل الله تعالی فرجه الشریف مسجد الزهراء-محله شهرآرا) و sapp.ir/nafas_almahdi (مجموعه دانش آموزی نَفَسُ المهدی مسجد ریحان-محله یوسف آباد) منعکس شده است.

علاقه مندان به فعالیت و ارتباط با نوجوانان و جوانان به ویژه در حوزه مساجد می توانند با مراجعه به این دو کانال در پیام رسان سروش از این طرح ها و ایده های خلاقانه قرآنی، هم در بخش محتوایی و هم قالب های ارائه بهره مند گردند.

گفتنی است این کانال ها هم چنین می توانند پیشنهاد خوبی برای مراجعه نوجوانان و جوانان در فضای مجازی باشند تا ضمن بهره مندی از محتواهای موجود، با فعالیت های گروهی، بانشاط، ماجراجویانه و… که هم سن و سال هایشان در مساجد انجام می دهند نیز آشنا شوند. شاید این آشنایی، خود بتواند بستری برای جذب آنها به مساجد محله هایشان بشود.

.

۱۳۹۹/۳/۱۰ ،۰۶:۰۲:۱۷ +۰۰:۰۰فروردین ۱۱ام, ۱۳۹۹|