/, فعالیتها و اخبار مدرسه تدبر در قرآن, کارگروه آموزش تخصصی تدبر مدرسه تدبر, کارگروه آموزش عمومی تدبر مدرسه تدبر/ثبت نام دوره مقدمات تدبر در قرآن، ویژه عموم دانشجویان، متخصصین و علاقمندان به تدبر در قرآن_ مدرسه تدبر

ثبت نام دوره مقدمات تدبر در قرآن، ویژه عموم دانشجویان، متخصصین و علاقمندان به تدبر در قرآن_ مدرسه تدبر

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ مُبارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیاتِهِ وَ لِیَتَذَکَّرَ أُولُوا الْأَلْبابِ (سوره مبارکه صاد، آیه 29)
این کتاب پربرکتى است که آن را بر تو نازل کرده ‏ایم تا آیاتش را تدبّر کنند و خردمندان متذکّر شوند.

 

مدرسه دانشجویی تدبر در قرآن یکی از مدارس مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام است که به طور تخصصی به موضوع تدبر در قرآن می پردازد.

با توجه به دستاوردهای فردی و اجتماعی تدبر در قرآن، مدرسه دانشجویی تدبر درصدد است تا

🔸در جهت گفتمان سازی تدبر در قرآن و ضرورت آن به ویژه در جامعه نخبگانی کشور حرکت کند،

🔸مجموعه روشهای تدبر در قرآن را به عنوان یک طرح آموزشی مشخص و مسیری روشن در رجوع به قرآن در اختیار عموم علاقه مندان به قرآن به ویژه متخصصین قرار گیرد؛

🔸زمینه های لازم برای اجرای حداکثری این طرح آموزشی به صورت جامع و فراگیر به ویژه در جامعه نخبگانی و تخصصی فراهم گردد؛

🔸خروجی های دوره های آموزشی تدبر در قرآن به سمت رفع نیازهای اجتماع و پیاده سازی قرآن در جامعه سوق یابد.

 

گفتنی است طرح آموزشی تدبر در قرآن در چهار سطح (مرحله مقدماتی و سطح عمومی،سطح نیمه تخصصی، سطح تخصصی و سطح پیاده سازی) طراحی شده و در حال اجراست. در کنار کتاب های آموزش روش های تدبر، کتاب هایی موضوعی برای ارتقای قدرت فهم و عمل به قرآن نیز ارائه می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر دوره ها می توانید به نشانی زیر مراجعه فرمایید:

http://quranetratschool.ir/?p=27775

لازم به ذکر است مجموعه روشهای تدبر در قرآن به عنوان تنه اصلی نظام آموزشی هریک از مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام قلمداد شده و محور مشترک این مدارس است. در این بین مدرسه دانشجویی تدبر در قرآن به طور تخصصی به گسترش تدبر در قرآن و پیاده سازی آموزش آن می پردازد، حال آنکه سایر مدارس دانشجویی هر یک درصددند تا با نگاه تدبری و روشمند موضوعات و مسائل یک عرصه خاص را به متن قرآن و روایات عرضه کنند و در این زمینه به تولید محتوا، انتقال و پیاده سازی آن بپردازند.

جهت آشنایی بیشتر با دوره آموزشی پیوسته تدبر در قرآن (اوابین) کلیک کنید.

دوره مقدمات تدبر، اولین دوره از دوره های تدبر است که در مدت حدود 3 ماه (یک ترم دانشگاهی) ارائه می شود و نیازمند مطالعه و مباحثه و انواع تمرین است. کتاب “ساختار وجودی انسان” بعنوان کتاب مکمل در این دوره عرضه می شود.

 

کتاب مقدمات تدبر در قرآن به عنوان اولین کتاب از سری مجلدات دهگانه تدبر در قرآن به عنوان باب ورود و نیز نمایشگاهی از کلیات تدبر در قرآن شناخته می شود. سیر و نظام تدوین  سوره ها  در این کتاب در صدد است با فعال کردن صفات متقینِ سوره مبارکه بقره، زمینه دریافت هدایت از قرآن را در فرد ایجاد کند تا به مدد این ظرفیت امکان بهره مندی از کل قران در جهت تحقق اهداف ذکر شده فراهم آید. کتاب مکمل این دوره “تبیین عناصر ساختار وجودی انسان” از تولیدات مجمع مدارس می باشد که پاسخگوی درخوری برای سوالات احتمالی افراد از مباحث حوزه انسان شناسی و رابطه قران با انسان است.
از طریق صفحه زیر می توانید با این کتاب بیشتر اشنا شوید:
http://quranetratschool.ir/?p=27933

 

شروع دوره: 27 تیر

لطفا قبل از ثبت نام به نکات زیر دقت فرمایید:

✅ در کلاس های مجازی، جلسه ثابت هفتگی با حضور مربی به صورت آنلاین و در فضای اسکای روم برگزار خواهد شد. 

محل برگزاری کلاس های حضوری؛ مدرسه دانشجویی قرآن و عترت؛ واقع در میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، پلاک 1437،  طبقه اول خواهد بود. این کلاسها در قالب جلسات ثابت حضوری به صورت هفتگی برگزار می شود. با توجه به امکان تعامل بالاتر با مربی در جلسات حضوری، شرکت در این کلاسها توصیه می شود.

توجه: کانال های اطلاع رسانی مربوط به دوره ها، در پیام رسان بله خواهد بود. لذا بزرگواران قبل از اقدام به ثبت نام، حتما در پیام رسان بله عضو شوند.(نسخه وب یا نرم افزار)

توجه: در صورتی که موفق به عضویت در کانال کلاس نشدید و همچنین برای پاسخگویی به سوالات احتمالی، می توانید به این شناسه در پیام رسان بله پیام دهید:

https://ble.ir/hamideh_dehnamaki

و یا با این شماره تماس بگیرید.  02166988790 (روزهای غیر تعطیل و در ساعات اداری)

توجه: این دوره ها برای افراد در سنین دانشجویی به بعد برنامه ریزی شده است.(18 سال به بالا)

دوره ها هزینه مادی ندارند؛ لیکن برای شرکت در آن لازم است در حد امکان مطالب به دیگران منتقل شود.

توجه: جهت تهیه کتب مورد نیاز در دوره های تدبر به سایت انتشارات اهل قرآن و اهل بیت نبوت (ع) به ادرس http://quranahlebayt.com  مراجعه فرمایید.

 

خواهران
آنلاین/ یکشنبه ها – ساعت 17 تا 19 / مربی: خانم نرم چشم/ مناسب برای عموم علاقمندان
حضوری/ دوشنبه ها – ساعت 10 تا 12/ مربی: خانم هنزایی/ مناسب برای عموم علاقمندان
 برادران
حضوری/ پنجشنبه ها – ساعت 8 تا 10 / مربی: آقای علایی
آنلاین/ پنجشنبه ها – ساعت 15 تا 17 / مربی: آقای پرورده

 

 ثبت نام

 

۱۴۰۳/۴/۱۷ ،۱۵:۲۴:۰۵ +۰۰:۰۰فروردین ۶ام, ۱۴۰۳|