خانه خدا، کتابخانه خدا

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد

 

«کتابخانه خدا» نام طرحی ویژه دانش آموزان مسجدی است که از سوی مساجد تدبرمحور در حال اجرا می باشد.

در این طرح، دانش آموزان، بخشی از مطالعات درسی و غیر درسی خود را طی ساعاتی از هفته، به ویژه در ایام امتحانات در خانه خدا انجام می دهند. در این ساعات، علاوه بر مطالعه، امکان بهره مندی از کتاب های کمک درسی مسجد، مباحثه، پرسش و پاسخ و رفع اشکال، هم با دوستان و هم با اساتیدی که برای کمک به دانش آموزان در این ساعات در مسجد حضور می یابند، فراهم است.

برگزاری کلاس های تقویتی، ارائه مشاوره تحصیلی و پیگیری وضعیت درسی دانش آموزان شرکت کننده در این طرح از دیگر برنامه های کتابخانه خدا می باشد.

در کنار مطالعه، برنامه ها و فعالیت های دیگری نیز در برخی روزهای حضور دانش آموزان در کتابخانه خدا برقرار است که از آن جمله می توان به صبحانه یا ناهار دورهمی، ورزش صبحگاهی، حضور در نماز جماعت، بازی های دسته جمعی کوتاه برای رفع خستگی، شرکت در نمازجمعه و… اشاره کرد.

(اعضای کتابخانه خدا پاسخ می دهند…)

(کلیک کنید)

مسجد تدبرمحور الزهراءسلام الله علیها (محله شهرآرا تهران) از جمله پیشگامان اجرای طرح «کتابخانه خدا» می باشد. فعالان این طرح در این مسجد با اشاره به اینکه تا به حال سه دوره طرح کتابخانه خدا را برگزار کرده و در هر دوره نیز به لطف خدا، هم از نظر کمی و هم کیفی رشد قابل توجهی داشته اند، درباره نتایج آن در میان دانش آموزان مسجد خود چنین می گویند: «دوره اول را با ۱۲ نفر شروع کردیم، دوره دوم ۲۴ نفر بودیم و دوره اخیر را با حدود ۳۵ نفر در حال اجرا هستیم. دوره پیش، از ۲۴ نفر شرکت کننده، ۲۰ نفر معدل بالای ۱۹ و دو نفر هم معدل ۲۰ داشتیم؛ ضمن اینکه چهار نفر از بچه های کلاس نهمی مان در مدارس نمونه دولتی و یک نفر هم در مدارس تیزهوشان قبول شدند.»

گفتنی است در حال حاضر این طرح در مساجد تدبرمحور امام علیعلیه السلام (محله آذربایجان)، بعثت (محله باغ فیض)، سیدالشهداءعلیه السلام (محله مرزداران)، الزهراءسلام الله علیها (محله شهرآرا)، المهدی (محله میدان المپیک) و ریحان (محله یوسف آباد) در حال اجرا می باشد.

 

برای ورود به «کتابخانه خدا» کلیک کنید.

 

.

۱۳۹۹/۳/۸ ،۰۶:۱۸:۵۴ +۰۰:۰۰فروردین ۹ام, ۱۳۹۹|