«قلم احسن» بستر آموزش مجازی فعالان تدبری مساجد

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد

کارگروه مساجد با هدف «ساماندهی و شبکه­ سازی نیروهای مسجدی برای تعلیم و تدبر در حوزه قرآن» و با توجه به گستردگی عرصه مساجد، کانال آموزشی – تبلیغی «قلم احسن» را به عنوان بستر آموزش مجازی ویژه فعالان تدبری مساجد راه اندازی کرده است.

این کانال آموزشی – تبلیغی با محوریت تدبر در قرآن از خرداد ماه ۹۸ فعالیت خود را آغاز نموده و مشی آن در ارایه مباحث تدبری، اول. آموزش روش های تدبر به صورت گام به گام از طریق بیان نکات تدبری ساده و کوتاه با تمرکز بر سوره های خاص در دوره های زمانی مشخص و دوم. فراهم نمودن یک بسته غنیِ محتوایی برای فعالان تدبری مسجدی به منظور آماده سازی و شبکه سازی متدبرین در یادگیری و آموزش تدبر و نیز مهارت های مختلف زندگی با رویکرد تدبر در عرصه مسجد می باشد.

در این کانال، در بخش آموزش با محور قرار دادن سوره ای خاص در یک دوره زمانی مشخص سعی می شود علاوه بر آموزش روش های تدبر و ارایه نکات تدبری از آیات، نکته هایی تدبری از ادعیه (با تمرکز بر ادعیه صحیفه فاطمیه) و روایات نیز با محوریت همان سوره ارایه شود تا متدبرین بتوانند در این دوره زمانی مشخص با یک برنامه منسجم علمی و عملی مبتنی بر آن سوره در بخش های مختلف مسیر زندگی پیش بروند.

این نکات، گاه به صورت مستقیم و به شکل بیان گزاره های قرآنی و گاه در قالب اشاره به گوشه هایی از بیانات مقام معظم رهبری، بیان برش هایی از زندگی یا وصیت نامه شهدا، ارایه تمرین های عملی و طهارتی، تحلیل وقایع روز داخلی و خارجی و نیز مسائل روزمره زندگی فردی و اجتماعی با رویکرد تدبری، اشاره به سخنان و توصیه های علما، پاسخ به پرسش ها و نیز انتشار برخی از خروجی های تدبری اعضای کانال و… ارایه می شوند.

علاقه مندان و به ویژه فعالان در حوزه مساجد برای بهره گیری از محتواهای آموزشی – تبلیغی این کانال می توانند به آدرس sapp.ir/qalameahsan در پیام رسان سروش مراجعه نمایند.

۱۳۹۹/۲/۱۶ ،۱۰:۵۵:۴۹ +۰۰:۰۰فروردین ۱۲ام, ۱۳۹۹|