نشست شاخصه های رشد کودکی بر اساس منظومه رشد ۴ تیر ۹۸

نشست «شاخصه‌های رشد دوره کودکی بر اساس منظومه رشد» سه‌شنبه ۴ تیرماه ۱۳۹۸ به همت هسته پژوهشی قرآن و روا‌ن‌شناسی دانشگاه تهران با حضور آقایان دکتر هادی بهرامی احسان و احمدرضا اخوت، در دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه تهران برگزار شد.

این نشست که در ادامه نشست هفته پیش با موضوع روش‌شناسی منظومه رشد بود، با ارائه خلاصه‌ای از مباحث هفته پیش توسط خانم دکتر فاطمه فیاض-دکترای روان‌شناسی و دبیر هسته پژوهشی و قرآن و روان‌شناسی- آغاز گردید.

پس از آن آقای اخوت-مؤلف کتب منظومه رشد- هدف این نشست را آشنایی با روش‌شناسی چگونگی ربط دادن نظام موضوعات برگرفته از آیات و روایات با نظام مسائل در زندگی انسان بیان نمودند. در همین راستا، دوره رشد کودکی به عنوان مصداقی از نظام مسائل در نظر گرفته شد.

ایشان در ادامه جهت پرداختن به موضوع کودک، به کتاب تازه تألیف شده «بایسته‌های تربیت کودک طیب» استناد داده و مطالبی را از این کتاب رونمایی نمودند.

همچنین در ادامه به کتب فرآیندشناسی طیّب جهت تبیین انواع موضوعات طیّبات در قرآن از جمله بلد، کلمه، رزق، قول و حیات طیبه مراجعه شده و استناداتی داده شد.

در این بحث چند دستگاه پژوهشی برای تبیین دوره رشد کودکی بر اساس مستندات آیات و روایت، مورد توجه قرار گرفت و بر لزوم مشاهده نحوه استخراج دستگاهها و ساختارها از آیات و نحوه به کارگیری آنها در پژوهش‌های میدانی تاکید شد.

 

دریافت فایل صوتی نشست(جلسه اول)

دریافت فایل صوتی نشست(جلسه دوم)

 

دریافت فایل پیاده شده نشست

۱۳۹۸/۵/۱۰ ،۱۷:۵۷:۴۲ +۰۰:۰۰تیر ۳۰ام, ۱۳۹۸|