بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد
مدرسه عبادالرحمن کجاست؟
آیا تو هم سوالاتی در مورد انسان داری که نمیتوانی به تنهایی پاسخ دهی؟
اگر در نقطهای ایستادی که نیاز داری در مورد انسان و نگاه خداوند به انسان بیشتر بدانی میتوانی وارد مدرسه عبادالرحمن بشوی. در این مدرسه ما سعی داریم که افرادی بشویم که اول قرآن را خوب بفهمیم و بعد آن را در عرصههای مربوط به انسان پیاده کنیم.
ورود به این مدرسه چه مزیتی برای شما دارد؟
نوع نگاه قرآن به انسان جامع و همه جانبه است. مدرسه عبادالرحمن، تلاشی روشمند و نظامند برای فهم نگاه قرآن مجید به انسان دارد. با شرکت در دورههای آموزشی این مجموعه، روش فهم از قرآن و عمل به آن به شما نیز آموزش داده میشود. در نهایت هر فردی خود میتواند به صورت تخصصی در حیطه علوم انسانی به مسائل مورد نیاز جامعه پاسخ دهد.
روش دوره چیست؟
مسیری که برای دستیابی به نگاه یکپارچه به انسان پیشنهاد می شود، بر اساس روشهای تدبر در قرآن است. تدبر در قرآن، این اجازه را به فرد میدهد تا سوالات و نیازهایش را به صورت روشمند به قرآن عرضه کند و پاسخ آن را بیابد.
در کنار آموزش تدبر در قرآن، شما می توانید نتایج تلاشهای تدبری سایرین را نیز مطالعه کنید. در واقع مطالعه موضوعهای مرتبط با انسان که ماحصل تدبر در قرآن هستند. این امر به شما سرعت شایانی میدهد.
سیر دوره چگونه است؟
سیر «دوره نظامند ده ساله» بر دو محور تدبر و تخصص است. در واقع فرد همزمان با اینکه مسیر مشخصی برای خواندن و فهم قرآن در زندگی خود پیدا میکند، تلاش میکند به نیازهای رشته تخصصی خود از نگاه قرآن پاسخ دهد. در واقع فهم قرآن و عمل به آن، مسیر دستیابی به علم حقیقی و قابل اتکا که میتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای اجتماع باشد را برای فرد مهیا میسازد.
دوره در چهار سطح تسبیح، حمد، تهلیل و تکبیر برنامهریزی شده است که در هر دوره تدبر در قرآن و کتابهای تخصصی حوزه انسان مورد مطالعه قرار میگیرد.
محورهای مورد مطالعه از انسان
دوره تسبیح: ساختار وجودی انسان/ خلقت شناسی/ نیازشناسی/ توانهای انسان/ سیر رشد در انسان
دوره حمد: روابط انسان در اجتماع/ اختلال شناسی و درمان/ تربیت جنسی/ مبانی و مهارتهای برنامهریزی/ ارتباط با مخلوقات
دوره تهلیل: مبانی پیشرفته کلام/ مبانی تدبر/القاء و لقاء
دوره تکبیر: شاکله جمع و جریان/ مبانی مدیریت/ مبانی نظام سازی/ علم در ساختار انسان
گروههای مدرسه کدامند؟
قبل تر از شما تعدادی از دغدغهمندان به ما پیوستهاند و در قالب گروههای مطالعاتی مختلف با هم در تعامل هستند. گروههای فعال در حال حاضر، گروه توان شناسی(تفکر)، رشد و نظم، و شاکلهشناسی و برنامهریزی است. بر اساس محورهای دیگر نقشه انسان نیز میتوان گروههای جدیدی را نیز ایجاد کرد.
نتایج فعالیتهای این گروهها در قالب پروژههایی برای استفاده عموم منتشر میگردد. برای نمونه در سایت «نسل توحیدی» اثر خلقت شناسی انسان دیده میشود. در سایت «رهبر نوجوان» دوره رشدی سوم انسان و منظومه تفکر از نظر توان مورد استفاده قرار گرفته است. فیلمهایی مرتبط با استعدادشناسی نیز از سوی گروه شاکله شناسی انتشار یافته است.
پژوهش های انجام شده:
- مفهوم پردازی افسردگی از منظر قرآن، ساخت پرسشنامه تشخیصی آن و ارزیابی اثربخشی الگوی درمانی آن بر بیماران افسرده، خانم فاطمه فیاض، دانشگاه تهران
- مفهوم پردازی و معناشناسی اضطراب فراگیر از قرآن کریم، خانم سارا صنعت نگار، دانشگاه تهران
- استعدادشناسی مبتنی بر قرآن، خانم منصوره ابوالحسنی، دانشگاه علامه طباطبایی ره
- تبپ شناسی شخصیت از منظر قرآن، خانم حمیده عسکری، دانشگاه آزاد
- اختلال شناسی و آسیب شناسی روانی مبتنی بر قرآن، خانم ریحانه فیاض، دانشگاه تهران
- رواندرمانی و طراحی الگوی آن از قرآن کریم، خانم مریم سادات مدنی، دانشگاه تهران
- انگیزش در قرآن کریم، خانم سعیده جلالی فرد، دانشگاه آزاد
- نقایص رشدی در سنین مختلف مبتنی بر منظومه رشد قرآنی، خانم ناهید پارسا
- معناشناسی وسواس در قرآن کریم و الگوی درمانی آن، خانم فاطمه دژاکام
- تدوین بسته آموزشی بلوغ عاطفی اسلامی و مقایسه آن با بسته آموزشی غنی سازی زوجین با رویکرد هیجان مدار بر رضایت زناشویی، رضایت زناشویی اسلامی، بهزیستی روان شناختی و تعهد زناشویی زنان تازه ازدواج کرده، خانم زهرا جنتی، دانشگاه اصفهان
- غنی سازی روابط زوجین مبتنی بر قرآن کریم، خانم مرضیه زرگری، دانشگاه آزاد
- طراحی الگوی مشاوره قبل از ازدواج مبتنی بر قرآن کریم، اقای یادسایی، دانشگاه تهران
- مفهوم پردازی اضطراب زیر آستانه از منظر قرآن کریم، خانم سمیرا فولادچنگ، دانشگاه اصفهان
- طراحی بسته زوج درمانی مبتنی بر قرآن و ارزیابی اثربخشی آن،
- طراحی بسته آموزشی تربیت عاطفی فرزند با محوریت کلام و ارزیابی اثربخشی آن بر ارتباط والد-کودک، خانم مهدیه دهقان، دانشگاه الزهرا س
- طراحی بسته رواندرمانی اضطراب فراگیر و بررسی اثربخشی آن بر بیماران اضطرابی مراجعه کننده به کلینیک قلب، خانم میرزا حسین، علوم پزشکی دانشگاه آزاد
- تدوین و بررسی اثربخشی برنامه ی آموزش والدین مبتنی بر منظومه رشد قرآنی بر رابطه مادر- کودک، کاهش پرخاشگری و نافرمانی کودکان 4 و 5 ساله و مقایسه آن با اثربخشی برنامه ی آموزش مدیریت والدین (PMT)، خانم حسنا عبدلله زاده، دانشگاه شهید بهشتی
- ساخت پرسشنامه رضایت زوجی مبتنی بر بلوغ عاطفی اسلامی و تبیین ویژگیهای روان سنجی آن، خانم زهرا جنتی، دانشگاه اصفهان
- الگوی عشق مبتنی بر مفاهیم قرآنی، آقای محمد بحرینی
- ساخت و هنجاریابی مقیاس رشد 7 سال اول رشد، خانم کوثر شیروان، دانشگاه تهران
- اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر درمان افسردگی از منظر قرآن بر افسردگی و خودکارامدی نوجوانان دبیرستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره، خانم عاطفه محسنی، دانشگاه تهران
- اثربخشی مشاوره گروهی رشدمحور بر رضایت زناشویی زنان و اثر غیرمستقیم آن بر رضایت زناشویی همسران، خانم زهرا بوژمهرانی، دانشگاه تهران
- اثربخشی مشاوره گروهی رشدمحور بر کاهش افسردگی زنان و رضایت زناشویی آنان، خانم زهرا بوژمهرانی، دانشگاه تهران
- بررسی ارتباط مقیاسهای MMPI با زیرمقیاسهای انواغ افسردگی از منظر قرآن، خانم علیپور، دانشگاه تهران
- پیش بینی افسردگی از منظر قرآن براساس جهت گیری مذهبی و خودشناسی در دانشجویان، خانم مرضیه زرگری، دانشگاه آزاد اسلامی
- ارتباط انواع افسردگی از منظر قرآن با ابعاد شخصیت کلونینجر، خانم زهرا نوروززادگان، دانشگاه آزاد اسلامی
- بررسی ارتباط انواع افسردگی از منظر قرآن با سازکاری زناشویی، خانم نادیه نجاتی (دانشگاه غیر انتفاعی فاطمیه علیها سلام)
شرایط و نحوه ثبت نام
شرکت در دوره «نظام مند ده ساله» با مشارکت داوطلبانه بسیاری از افراد طراحی و اجرا میگردد.
لازمست شرکت کنندگان متعهد به صرف وقت کافی(ده ساعت برای سیر تدبر و پنج ساعت برای تخصص) شوند.
دوره به صورت حضوری و مجازی برگزار میشود.
علی رغم هزینههای اجرایی، با تاسی از پیامبر اکرم که در تسهیل امر هدایت مزد طلب نمیکردند، هزینه دوره گسترش معارف قرآن در عرصههای تخصصی توسط شماست. شما میتوانید جهت ثبت نام در دوره فرم زیر را تکمیل نمایید:
برای ثبت نام وارد اینجا شوید.
ارتباط با ما
کانال در پیام رسان بله: