///ثبت نام متخصصین و علاقه‌مندان به حوزه انسان و روان شناسی

ثبت نام متخصصین و علاقه‌مندان به حوزه انسان و روان شناسی

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و نور و رحمت

اگر نیاز به فهم قرآن و نگاه قرآن به انسان در عرصه تخصصی‌ای که انجام می‌دهید دارید، به درستی انتخاب کردید، در مدرسه عبادالرحمان(انسان و روان شناسی) دو مسیر برای پیگیری فرایند آموزشی برای دستیابی به مقصد بالا هست، اگر علاقه شما به مباحث بنیادی‌تر و پژوهشی‌تر مرتبط با انسان است، در سیر آموزشی مدرسه عبادالرحمان(مدرسه انسان و روان‌شناسی) در خدمت شما هستیم، اگر رشته شما مشاوره یا روانشناسی است و قصد خواندن قرآن در کنار عرصه تخصصی خود را دارید، در سیر علم شهر قرآن و روانشناسی درخدمت شما هستیم.

برنامه هر دو، در پایین صفحه به شما ارائه داده شده است، محور همه دوره‌ها تدبر در قرآن است و دروس تخصصی در صورت داشتن وقت کافی قابل پیگیری هستند(پانزده ساعت در هفته).

مدرسه عبادالرحمان یکی از مدارس تخصصی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام است که در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف دارای مدارس متفاوت است.

دوره پیوسته تدبر به همراه سیر تخصصی حدود ده سال به طول می‌انجامد. برای گذراندن دوره شما می‌توانید به صورت خودخوان یا شرکت در کلاس(حضوری یا برخط) یا مجازی(آف لاین) ثبت نام کنید.

برنامه آموزشی مدرسه عبادالرحمن در چهار دوره تسبیح، حمد، تهلیل و تکبیر(ادامه دوره تکبیر وارد تدبر در دعا می‌شود) تنظیم شده است.

دوره تسبیح: در این دوره انسان به رفع نواقص فردی و قرار گرفتن در مدار حرکت به سمت کمال سیر داده می‌شود. شامل پنج کتاب مقدمات تدبر، روش‌های تفکر در قرآن، تدبر کلمه‌ای، تدبر سوره‌ای و تدبر قرآن به قرآن است. در ضمن این دوره ساختار وجودی انسان و توان‌ها و صفات و شاکله و سیر تحولی او مورد بررسی قرار می‌گیرد. غایت این دوره پرورش نیرو برای عرصه یا  مسأله در سطح عمومی است،‌ در این سطح قرآن پژوهان یک عرصه یا مسأله برای فعالیت‌هایی تبلیغی و ترویجی آماده می‌شوند.

دوره حمد: در این دوره ارتقای وجودی انسان به وسیله تخصصی‌تر شدن و عمیق‌تر شدن سطح فهم انسان صورت می‌گیرد. شامل پنج کتاب روش‌های تدبر بین سور مکی، تدبر بین سور مدنی، روش‌های تدبر ادبی 1 و 2 و روش‌های تدبر روایی است. در این دوره از نظر تخصصی افراد به وارد کارگروه‌های تخصصی شده و مسیر خود را با سیر مطالعاتی تخصصی ادامه می‌دهند. غایت این دوره پرورش نیروی عرصه یا  مسأله در سطح نیمه تخصصی است،‌ در این سطح قرآن پژوهان یک عرصه یا مسأله برای فعالیت جهت‌دار و حل مسأله برای عرصه و مسأله آماده می‌شوند.

از ابتدای این دوره می‌توانید وارد کارگروه‌ها و محورهای تخصصی مدرسه شوید.

دوره تهلیل: در این دوره ابتدا فرد یک سوره انتخاب کرده و ده روش قبل را روی آن پیاده می‌کند به نحوی که تا آخر عمر با این سوره همراه و سعی در جاری ساختن آن در عالم داشته باشد. سپس برای خودتصحیحی و ارتقای تهلیل از سوره، چهار کتاب روشی شامل روش‌های تدبر در قالب‌های ادبی کلام، شیوه دستیابی به گزاره‌های یقینی، شیوه‌های رجوع به کتاب برای دستیابی به علم، روش‌های تفصیل در موضوعات بهره می‌برد. غایت در این دوره پرورش نیروی عرصه یا مسأله در سطح تخصصی است، در این سطح قرآن پژوهان یک عرصه یا مسأله برای پژوهش درباره موضوعات و مسائل عرصه خویش آماده می‌شوند.

اصل پژوهش بر اساس قرآن در این دوره شروع می‌شود.

دوره‌های آموزشی و پژوهشی بر اساس نقشه انسان شناسی مبتنی بر قرآن برنامه ریزی شده است.

دریافت نقشه

در حال حاضر پنج محور و کارگروه از محورهای نقشه در مدرسه فعال هستند:

  • محور توان شناسی(توان تفکر)
  • محور شاکله‌شناسی
  • محور رشدشناسی
  • محور اختلال شناسی و درمان
  • محور مشاوره خانواده

شرایط و نحوه ثبت نام:

این دوره‌ها به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می‌شوند. دوره پیوسته حدود ده سال و دوره ناپیوسته بنا بر زمان مخاطب زمان لازم دارد. بنابراین به صورت‌های زیر می‌توانید آموزش ببینید:

خودخوان(حضوری یا مجازی): دوره پیوسته: پانزده ساعت در هفته/ دوره ناپیوسته: شروع از دو ساعت در هفته

حضور در کلاس(حضوری یا برخط): دوره پیوسته: پانزده ساعت در هفته/ دوره ناپیوسته: شروع از دو ساعت در هفته

مجازی در دوره‌های آف لاین: دوره پیوسته: پانزده ساعت در هفته/ دوره ناپیوسته: شروع از دو ساعت در هفته

با توجه به زمان و شرایط خود یکی از حالت‌های بالا را می‌توانید برای ورود و شرکت در دوره‌ها انتخاب کنید.

برای دریافت برنامه آموزشی مدرسه عبادالرحمان فایل زیر را دریافت کنید.

دریافت برنامه آموزشی

یاور مدرسه عبادالرحمان(انسان و روان شناسی)

https://ble.ir/zkhorasani

از ساعت 3 بعدازظهر آماده پاسخگویی هستند.

برای دریافت برنامه آموزشی علم شهر قرآن و روانشناسی فایل زیر را دریافت کنید.

دریافت برنامه آموزشی

مسئول آموزش علم شهر قرآن و روانشناسی

https://ble.ir/z_sarmast

در صورت تمایل به خواندن تدبر و دروس تخصصی حوزه انسان در مدرسه انسان و روان‌شناسی فرم زیر را پر کنید:

 

یکی از بازوهای متصل به مدرسه انسان و روان‌شناسی هسته پژوهشی قرآن و روان‌شناسی دانشگاه تهران هست که از سال 1390 یکشنبه‌ها صبح به صورت مستمر جلسات خود را برای بررسی موضوعات مختلف در قالب پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان و همچنین پژوهش‌های علاقه‌مندان برگزار کرده است. لیست مقالات و کتب به دست آمده از این فعالیت‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.

برای اطلاع از جلسات هر هفته می‌توانید وارد کانال زیر در پیام‌رسان بله شوید:

https://ble.ir/islamicpsychology

 

پژوهش‌های انجام شده و در حال انجام:

1- نقشه نظام موضوعات و مسائل روانشناسی مبتنی بر قرآن کریم، دکتر فاطمه فیاض، فوق دکتری روانشناسی سلامت، دانشگاه تهران، هیات علمی دانشگاه الزهرا س؛ 1 کتاب تالیفی در دست چاپ

2- آموزه­های روانشناسی در قرآن کریم، دکتر فاطمه فیاض، فوق دکتری روانشناسی سلامت، دانشگاه تهران، هیات علمی دانشگاه الزهرا س؛ 1کتاب در دست تالیف

3- اختلال شناسی و آسیب شناسی روانی مبتنی بر قرآن، خانم دکتر ریحانه فیاض، دکتری روانشناسی سلامت، دانشگاه تهران ؛ یک کتاب در دست تالیف+ 2 مقاله علمی پژوهشی+ 1 مقاله کنفرانسی

4- روان درمانی و طراحی الگوی آن از قرآن کریم، خانم مریم سادات مدنی،  دکتری روانشناسی سلامت، دانشگاه تهران – در حال انجام

 5-طرّاحی مدل اکتشافی اختلال افسردگی از منظر قرآن کریم و ارزیابی اثربخشی الگوی درمانی مبتنی بر آن، خانم دکتر فاطمه فیاض، دکتری روانشناسی سلامت، دانشگاه تهران؛ 3 کتاب تالیفی+ 4 مقاله علمی پژوهشی + 2 مقام برگزیدگی+ 10 پایان نامه مرتبط

6-بررسی ابعاد افسردگی از منظر قرآن با سازگاری زناشویی زنان متاهل شهر گراش، نادیه نجاتی، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، موسسه آموزش عالی فاطمیه س شیراز؛ 1مقاله کنفرانسی

7- اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر درمان افسردگی از منظر قرآن بر افسردگی و خودکارامدی نوجوانان دبیرستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره، خانم عاطفه محسنی، کارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه تهران

8-  اثربخشی مشاوره گروهی رشدمحور بر افسردگی و رضایت زناشویی زنان و اثر غیرمستقیم آن بر رضایت زناشویی همسران، خانم زهرا بوژمهرانی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه تهران؛ 2 مقاله علمی پژوهشی

9- بررسی ارتباط مقیاسهای MMPI  با زیرمقیاس­های انواع افسردگی از منظر قرآن، زهرا علی پور، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه تهران

10-پیش بینی افسردگی از منظر قرآن براساس جهت گیری مذهبی و خودشناسی در دانشجویان، مرضیه زرگری، کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی؛ 3 مقاله علمی پژوهشی

11-  ارتباط انواع افسردگی از منظر قرآن با ابعاد شخصیت کلونینجر، زهرا نوروززادگان، کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی ؛ 1 مقاله علمی پژوهشی

12- بررسی اثربخشی روان‌درمانی افسردگی با رویکرد قرآنی بر سیر بهبود بیماران دارای اختلال افسردگی اساسی و کیفیت و رضایت از زندگی آنان، آقای رضا فرضی، پایان نامه ارشد، روانشناسی بالینی، دانشگاه ازاد اسلامی- در حال انجام

13- بررسی نقش پیش بین افسردگی از منظر قران بر پرخاشگری و‌ رفتارهای ضداجتماعی نوجوانان، خانم راضیه احمدی، پایان نامه ارشد مشاوره خانواده، دانشگاه علوم تحقیقات

14- بررسی اثر بخشی مشاوره گروهی درمان افسردگی با رویکرد قرآنی بر تنظیم شناختی هیجان و نشخوار های فکری و  سلامت معنوی نوجوانان دختر افسرده، خانم زینب السادات رفعتی پور، ارشد مشاوره مدرسه، موسسه آموزش عالی فیض الاسلام- در حال انجام

15- ارزیابی اثربخشی گروه درمانی افسردگی مبتنی بر قرآن بر سطح افسردگی و سلامت روان زنان افسرده و مقایسه آن با گروه درمانی شناختی-رفتاری؛ خانم منفرد، دانشگاه شیراز – در حال انجام

16- مفهوم پردازی و معناشناسی اضطراب فراگیر از قرآن کریم، خانم دکتر سارا صنعت نگار، دکتری روانشناسی سلامت، دانشگاه تهران؛ 1کتاب در دست تالیف+ 1 مقاله علمی پژوهشی

17- مفهوم پردازی اضطراب زیر آستانه از منظر قرآن کریم، خانم سمیرا فولادچنگ، ارشد روانشناسی/ دانشگاه اصفهان؛ 1 کتاب تالیفی

18- تدوین پروتکل درمان اختلال اضطراب فراگیر براساس آموزه­های قرآن کریم و بررسی اثربخشی آن بر سطح اضطراب زنان مبتلا به تاکی­کاردی سینوسی ناشی از اضطراب در درمانگاه قلب بیمارستان بوعلی، خانم زهرا سادات میرزاحسین، پزشکی عمومی، دانشگاه آزاداسلامی

19- استعدادشناسی مبتنی بر قرآن، خانم دکتر منصوره ابوالحسنی، دکتری مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی ره؛ 2 مقاله علمی پژوهشی

20- ساخت و استانداردسازی مقیاس استعدادشناسی مبتنی بر قرآن کریم، خانم دکتر منصوره ابوالحسنی، دکتری مشاوره و پژوهشگر پسادکترا، دانشگاه علامه طباطبایی ره؛ در حال انجام

21- تیپ شناسی شخصیت از منظر قرآن، مرحومه خانم دکتر حمیده عسکری، دکتری روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی

22-  مهارتهای شادکامی مبتنی بر قرآن و روایات، دکتر فاطمه فیاض، فوق دکتری روانشناسی سلامت، دانشگاه تهران؛ 1 کتاب تالیفی + 1 مقاله کنفرانسی

23- ساخت و ارزیابی اثربخشی بسته ی آموزشی مهارتهای شادکامی مبتنی برقرآن و روایات بر شادکامی، رضایت از زندگی و کنترل خشم مادران، طیبه وحدانی، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی

24- ساخت و اعتبارسنجی مقیاس شادکامی مبتنی بر قرآن و روایات، اعظم نوا، روانشناسی اسلامی، دانشگاه هدی   – در حال انجام

25-  تربیت جنسی در سایه عفاف، دکتر فاطمه فیاض، فوق دکتری روانشناسی سلامت، دانشگاه تهران، هیات علمی دانشگاه الزهرا س؛ 1 کتاب تالیفی

26- تدوین سند برنامه سازی کودک (صداو سیما)، اقای هانی چیت چیان، دکتر فاطمه فیاض، محمدحسین بخشی زاده مقدم.

27-  تدوین و بررسی اثربخشی برنامه‌ی آموزش والدین مبتنی بر منظومه‌ی رشد قرآنی بر مشکلات برونی‌سازی و رابطه‌ی مادر-کودک در کودکان پیش‌‌دبستانی و مقایسه‌ی آن با اثربخشی برنامه‌ی آموزش مدیریت والدین، حسنا عبداله زاده، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، دانشگاه شهید بهشتی ره

28- ساخت و اعتباریابی مقیاس دوره اول رشد مبتنی بر منظومه رشد قرآنی، کوثر شیروان، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه تهران ؛ یک مقاله علمی پژوهشی

29- طراحی بسته آموزشی تربیت عاطفی مبتنی بر کلام بر مبنای آموزه های اسلامی برای مادران دارای کودک زیر 7 سال و بررسی اثربخشی آن بر توانایی کلام کودک ،افزایش رابطه والد-کودک و تربیت اسلامی، مهدیه دهقان نیری، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا س؛ 2 مقاله علمی پژوهشی

30- اثربخشی برنامه آموزش والدینی مبتنی بررویکرد طیب­گزینی بر بهزیستی،  شاخص نشاط و بازیگوشی در کودکان زیر 7 سال، خانم فاطمه پاینده، ارشد مشاوره، دانشگاه تهران- در حال انجام

31- بررسی رابطه زبان با تفکر در قرآن و ارائه مدل مفهومی آن در پرورش فکری کودکان، الهام آقایی، دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه الزهرا س

32- تدوین سند پیش دبستان مبتنی بر رویکرد قرآنی منظومه رشد انسان، همکاری با وزارت آموزش و پرورش

33- تدوین الگو و شاخص­های ارزیابی بازی و اسباب بازی مطلوب مبتنی بر رویکرد خیرگزینی برای کودکان دبستانی، خانم زینب قلی نژاد ، ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی- در حال انجام

34- اثربخشی برنامه آموزش والدین مبتنی بر منظومه رشد قرآنی بر رابطه مادر- کودک، کیفیت خواب و  رفتارهای خودلمسی در کودکان 4-2 ساله، خانم گلستان، دانشجوی ارشد مشاوره، دانشگاه الزهرا س- در حال انجام

35-ساخت مقیاس نواقص رشدی مبتنی بر منظومه رشد قرآنی با محوریت کلام، خانم فاطمه باقرصاد ، دانشگاه علوم و معارف اهلبیت ع اصفهان- در حال انجام

36- بررسی اثر بخشی بسته آموزشی چند سوره قرآن بر هوش هیجانی و کمرویی دانش آموزان دختر پایه اول دبستان، خانم کیانی، ارشد روانشناسی تربیتی،دانشگاه الزهرا س

37- طراحی بسته ترغیب به نماز برای دانش آموزان دخترنزدیک به سنین بلوغ مبتنی بر رویکرد خیرگزینی، خانم نیکبین، ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا س – در حال انجام

38- مطالعه کیفی مولفه­های رشد در دوره کودکی مبتنی بر منظومه رشد قرآنی، خانم علمی، پایان نامه ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا س- در حال انجام

39- مطالعه کیفی تحول دین داری در نوجوانی مبتنی بر منظومه رشد قرآنی، خانم حقایق، پایان نامه ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا س- در حال انجام

40- رشد اخلاقی در دوره کودکی و نوجوانی مبتنی بر منظومه رشد قرآنی؛ یک مطالعه کیفی، خانم گنجیان، پایان نامه ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا س- در حال انجام

41- تدوین و بررسی اثربخشی بسته ارتقای مسئولیت پذیری مبتنی بر رویکرد خیرگزینی در دوره دوم رشد، سرکار خانم ذاکری، پایان نامه ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد واحد گلستان- در حال انجام

42- بررسی رابطه رشد یافتگی کودکان ۶ تا ۷ ساله مبتنی بر رویکرد منظومه رشد اسلامی با بلوغ عاطفی و باورهای ارتباطی مادر، خانم سیده منصوره حامدی، دانشجوی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه ازاد اسلامی- در حال انجام

43-  معناشناسی نیاز براساس آموزه­های قرآن کریم و روایات، دکتر فاطمه فیاض، فوق دکتری روانشناسی سلامت، دانشگاه تهران، هیات علمی دانشگاه الزهرا س- در حال انجام

 44-  طراحی الگوی زوج درمانی از دیدگاه قرآن و روایات با تاکید بر حسادت زدایی و ارزیابی اثربخشی آن بر بهزیستی روان‌شناختی، کارآمدی خانواده و حسادت در زوجین ناسازگار، فاطمه جعفری، دکتری رشته مشاوره، دانشگاه الزهرا س؛ 4 مقاله علمی پژوهشی (2 مقاله ISI)

45-تدوین بسته آموزشی بلوغ عاطفی اسلامی و مقایسه آن با بسته آموزشی غنی سازی زوجین با رویکرد هیجان مدار بر رضایت زناشویی، رضایت زناشویی اسلامی، بهزیستی روان شناختی و تعهد زناشویی زنان تازه ازدواج کرده، زهرا جنتی، دکتری روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)؛ 5 مقاله علمی پژوهشی

46- تدوین الگوی کاهش تعارضات زناشویی براساس آموزه های قرآن کریم، مرضیه زرگری، دکتری روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی؛ 1 مقاله علمی تخصصی

47- الگوی عشق مبتنی بر مفاهیم قرآنی، آقای محمد بحرینی، کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی ره

48- طراحی پروتکل مشاوره پیش از ازدواج با رویکرد قرآنی، مریم سعید محمدی، کارشناس ارشد روانشناسی- در حال انجام

49- مطالعه کیفی چالش های زوجین نابارور در طول درمان کمک باروری و بررسی اثربخشی بسته درمانی با رویکرد اسلامی مبتنی بر آن بر انسجام درونی، تحمل ابهام و کاهش استرس ناباروری در زنان تحت درمان، خانم سیده مریم پورموسوی، رساله دکتری مشاوره، دانشگاه علوم تحقیقات

50- روابط ساختاری بلوغ عاطفی اسلامی با رضایت زناشویی همسران : نقش میانجی اختلال افسردگی مبتنی بر قرآن، خانم زهرا مهوشیان، ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه خیام- در حال انجام

51- اثر بخشی پروتکل کاهش درد با رویکرد قرآنی در کاهش درد مزمن و افزایش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان، خانم فائزه آقایان گل کاشانی، مقطع ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه تهران

52-  اضطراب مرگ مبتنی بر قرآن کریم و طراحی و آزمون بسته مداخله ­ای آن بر بیماران مبتلا به سرطان سینه،آقای حسن صادقی ، دکترای روانشناسی سلامت – در حال انجام

53-تدوین بسته کاهش درد میگرن مبتنی بر قرآن، خانم دکتر سیده زهرا عمادی، دکتری روانشناسی سلامت، دانشگاه تهران

54-  نقش معنای زندگی و جهت گیری مذهبی براضطراب کرونا، سمانه اکبری، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی؛ یک مقاله علمی پژوهشی

55- اثربخشی دعای نور حضرت زهرا س بر سیر بهبودی، افسردگی، استرس و اضطراب در بیماران بستری کووید-19، دکتر فاطمه فیاض، اقای احمدرضا اخوت، دکتر مهدی جعفری

مقالات منتشر شده:

 طراحی و ساخت بسته ی آموزشی تربیت عاطفی مبتنی بر محاوره ی کلامی برای مادران دارای کودک زیر 7 سال.  مهدیه دهقان نیری، زهرا هاشمی*، فاطمه فیاض. نشریه روانشناسی معاصر، سال شانزدهم شماره 2 (پاییز و زمستان 1400)، صص 25 -36

معناشناسی حسادت زوجین مبتنی بر قرآن. فاطمه جعفری، مه سیما پورشهریاری*، فاطمه فیاض، عباس عبداللهی.  نشریه روان شناسی قرآن بنیان، پیاپی 1 (پاییز و زمستان 1401)، صص 95 -107

طراحی و اعتباریابی الگوی زوج درمانی از دیدگاه قرآن و روایات با تاکید بر حسادت زدایی و بررسی ویژگی های روان سنجی آن. فاطمه جعفری، مه سیما پور شه، فاطمه فیاض، عباس عبدالهی. فصلنامه فرهنگی – تربیتی زنان و خانواده، سال هجدهم شماره 62 (بهار 1402)، صص 143 -171

اثربخشی الگوی زوج درمانی از دیدگاه قرآن و روایات بر کارآمدی خانواده و حسادت در زوجین ناسازگار. فاطمه جعفری*، مه سیما پور شهریاری، فاطمه فیاض، عباس عبدالهی. نشریه خانواده درمانی کاربردی، سال چهارم شماره 1 (پیاپی 15، بهار 1402)، صص 238 -267

اضطراب کرونا؛ نقش معنای زندگی و جهت گیری مذهبی. سمانه اکبری طارمی، فاطمه فیاض*، سارا شهرابی فراهانی. پژوهش نامه روانشناسی مثبت، سال هشتم شماره 3 (پیاپی 31، پاییز 1401)، صص 21 -40

نقش دعا از منظر آیات و روایات در ارتقای سلامت جسمی و روان شناختی؛ با تاکید بر بحران شیوع کووید 19. فاطمه فیاض، احمدرضا اخوت، مهدی جعفری، حنانه علی اکبرزاده، سحر باقری. مجله پژوهش در دین و سلامت، سال هشتم شماره 3 (پاییز 1401)، صص 129 -147

اثربخشی مشاوره گروهی رشد مدار بر شاخص های افسردگی، از منظر قرآن و افسردگی (بک) در زنان. هادی بهرامی احسان، زهرا بوژمهرانی*، فاطمه فیاض، منصوره ابوالحسنی، یاسر مدنی. فصلنامه فرهنگی – تربیتی زنان و خانواده، سال شانزدهم شماره 56 (پاییز 1400)، صص 67 -92

اثربخشی مشاوره گروهی رشدمحور بررضایت زناشویی زنان و اثر غیرمستقیم بر رضایت زناشویی همسران. زهرا بوژمهرانی، هادی بهرامی احسان *، یاسر مدنی، فاطمه فیا. فصلنامه روان شناسی و دین، سال چهاردهم شماره 3 (پیاپی 55، پاییز 1400)، صص 53 -68

ارائه مدل آسیب شناسی اختلالات روانی از منظر سوره های ناس و فلق. ریحانه فیاض*، هادی بهرامی احسان، احمدرضا اخوت، فاطمه فیاض. نشریه قرآن و طب، سال ششم شماره 2 (پیاپی 22، تابستان 1400)، صص 29 -36

رابطه ابعاد شخصیت از دیدگاه کلونینجر با ابعاد افسردگی از منظر قرآن کریم. مریم سادات مدنی، هادی بهرامی احسان، فاطمه فیاض*، نادره معماریان، زهرا نوروززادگان. نشریه قرآن و طب، سال ششم شماره 2 (پیاپی 22، تابستان 1400)، صص 53 -61

روش شناسی کشف معنای افسردگی از قرآن. فاطمه فیاض*، هادی بهرامی احسان، احمدرضا اخوت. نشریه قرآن و طب، سال ششم شماره 1 (پیاپی 21، بهار 1400)، صص 41 -53

پیشنهاد درمان قرآنی برای اختلال افسردگی؛ یک مطالعه موردی. فاطمه فیاض، مریم سلگی*، زهره سادات نبوی. نشریه قرآن و طب، سال پنجم شماره 2 (پیاپی 18، تابستان 1399)، صص 11 -19

تبیین خودشناسی: بررسی انواع افسردگی از منظر قرآن در دانش جویان. مرضیه زرگری، فاطمه فیاض*، هادی بهرامی احسان، ریحانه فیاض، مریم سادات مدنی. نشریه دست آوردهای روانشناسی بالینی، سال سوم شماره 3 (پاییز 1396)، صص 265 -282

مدل نظری مداخله درمانی از منظر قرآن جهت کاهش درد افراد مبتلا به میگرن. سیده زهرا عمادی، هادی بهرامی احسان*، فاطمه فیاض، احمدرضا اخوت. نشریه قرآن و طب، سال چهارم شماره 4 (پیاپی 15، پاییز 1398)، صص 30 -42

بررسی رابطه خودشناسی با جهت گیری مذهبی. مرضیه زرگری*، هادی بهرامی احسان، مریم سادات مدنی، فاطمه فیاض. نشریه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، پیاپی 79 (تابستان 1398)، صص 331 -344

ساخت مقدماتی مقیاس تشخیصی افسردگی «مبتنی بر بعضی سوره های قرآن کریم». فاطمه فیاض، هادی بهرامی احسان، احمدرضا اخوت. نشریه مطالعات اسلام و روان شناسی، پیاپی 17 (پاییز و زمستان 1394)، صص 153 –180

معناشناسی اختلال «اضطراب فراگیر» از دیدگاه قرآن کریم. سارا صنعت نگار، هادی بهرامی احسان، احمدرضا اخوت، مسعود جان بزرگی. نشریه مطالعات اسلام و روان شناسی، پیاپی 20 (بهار و تابستان 1396)، ص 89

دلالت های قرآن پیرامون استعدادشناسی. منصوره ابوالحسنی*، معصومه اسماعیلی، هادی بهرامی احسان. نشریه نظریه های اجتماعی متفکران مسلمان، سال دهم شماره 1 (پیاپی 18، بهار و تابستان 1399)، صص 107 -138

تبیین فرایند شکل گیری مفهوم استعداد مبتنی بر تحلیل شبکه واژگانی در قرآن کریم. منصوره ابوالحسنی*، احمدرضا اخوت، معصومه اسماعیلی، هادی بهرامی احسان. نشریه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، سال هشتم شماره 2 (پیاپی 15، پاییز و زمستان 1399)، صص 5 -28

بررسی مقایسه ای سبک زندگی متکبرین و شاکرین از منظر سوره مبارکه جاثیه (ارائه الگوی سبک زندگی سالم از منظر سوره مبارکه جاثیه). منصوره ابوالحسنی*. نشریه روان شناسی قرآن بنیان، پیاپی 1 (پاییز و زمستان 1401)، صص 193 -211

بررسی مفهوم اختلال روانی با توجه به عامل رشد نایافتگی از منظر قرآن کریم. ریحانه فیاض*، رضا پورحسین، محمدرضا رضازاده. نشریه روان شناسی قرآن بنیان، پیاپی 1 (پاییز و زمستان 1401)، صص 35 -44

ارائه الگوی پیشنهادی برای اختلالات روان شناختی مبتنی بر مفاهیم قرآنی.  ریحانه فیاض *، هادی بهرامی احسان، احمدرضا اخوت. مجله پژوهش در دین و سلامت، سال دهم شماره 1 (بهار 1403)، صص 50 -68

تبیین مدل مفهومی رابطه زبان و تفکر براساس قرآن و استخراج دلالت های تربیتی آن برای پرورش فکری کودکان. سیده الهام آقایی ابرندآبادی*، علی ستاری، سیده جمیله علم الهدی، هادی بهرامی احسان. نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، پیاپی 61 (زمستان 1402)، صص 109 -148

دستورالعمل برنامه سازی تلویزیونی کودک مبتنی بر منظومه رشد قرآنی. فاطمه فیاض، ایمان زاغیان، هانی چیت چیان، محمد حسین بخشی زاده مقدم. دین و ارتباطات (دانشگاه امام صادق/ نامه صادق). پذیرفته شده

اثربخشی بسته آموزشی بلوغ عاطفی زوجی اسلامی بر رضایت زناشویی و بهزیستی روان‌شناختی در زنان. زهرا جنتی؛ ایلناز سجادیان؛ فاطمه فیاض؛ محسن گل پرور. دوره 10، شماره 19، اسفند 1402

بررسی اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر فهم قرآن بر هوش هیجانی دانش آموزان . راضیه کیانی، فاطمه فیاض. اسلام و پژوهش های تربیتی پذیرفته شده

مقالات ISI:

 effectiveness of an Islamic couple therapy approach to reducing marital envy and enhancing psychological well-being in distressed Muslim couples.

By Fayyaz, Fatemeh, Jafari, Fateme. Spirituality in Clinical Practice, Nov 02, 2023, No Pagination Specified

 Management Training and Parent Training on the Islamic Basis: A Randomized Control trial for Children’s Externalizing Problems

Hosna Abdollah Zadeh, Mohammad Ali Mazaheri & Fatemeh Fayyaz

Spirituality in Clinical Practice. Accepted

 of the effectiveness of “Noor” prayer in reducing anxiety, stress, and depression and improving physical symptoms of COVID-19 in Muslim hospitalized patients with COVID-19 in Iran.

Fatemeh Fayyaz, Ahmadreza Okhovvat, Hannaneh Akbarzadeh, Sahar Bagheri, javad nekooghadam, Alireza Fatemi.

Spirituality in Clinical Practice, Accepted

مقالات کنفرانسی:

بررسی ارتباط افسردگی معنوی از منظر قرآن با سازگاری زناشویی. نویسندگان: کاظم خرم دل، نادیه نجاتی، فاطمه فیاض. سال انتشار 1401. محل انتشار: سومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه

پیش بینی سازگاری زناشویی بر اساس افسردگی ولایت ستیزانه از منظر قرآن. نویسندگان: کاظم خرم دل، نادیه نجاتی، فاطمه فیاض. سال انتشار 1399
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه

بررسی اثربخشی برنامه ی آموزش والدین مبتنی بر منظومه ی رشد قرآنی برمشکلات برونی سازی و رابطه ی مادر-کودک در کودکان پیش دبستانی و مقایسه ی آن با اثربخشی برنامه ی آموزش مدیریت والدین. نویسندگان: حسنا عبداله زاده، محمدعلی مظاهری، فاطمه فیاض
سال. انتشار 1402. محل انتشار: اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی روان شناسی و دین

مدل مفهومی آسیب شناسی روانی مبتنی بر رشد نایافتگی از منظر قرآن کریم. نویسندگان: ریحانه فیاض، هادی بهرامی احسان، احمدرضا اخوت، فاطمه فیاض
سال انتشار 1399. محل انتشار: اولین همایش قرآن و روانشناسی

شادکامی در قرآن کریم. نویسندگانفاطمه فیاض، احمدرضا اخوت. سال انتشار 1399. محل انتشار: اولین همایش قرآن و روانشناسی. تعداد صفحات: 15 | زبان: فارسی

شخصیت، انواع و ویژگیها از منظر قرآن کریم. نویسندگان: حمیده عسکری، هادی بهرامی احسان، فریبا حسنی، احمدرضا اخوت. سال انتشار 1399. محل انتشار: اولین همایش قرآن و روانشناسی

مطالعه تیپ شخصیتی شهید چمران از منظر قرآن کریم. نویسندگان: حمیده عسکری، قدسیه پائینی. سال انتشار 1399. محل انتشار: اولین همایش قرآن و روانشناسی

مروری برنظریات رشد در روانشناسی و مقایسه آن با منظومه رشد قرآنی. نویسندگان: کوثر شیروان، ناهید محتشم پارسا. سال انتشار 1399. محل انتشار: اولین همایش قرآن و روانشناسی

کتاب‌های تالیفی:

معناشناسی افسردگی از منظر قرآن، بهرامی احسان، هادی.، اخوت، احمدرضا. و فیاض، فاطمه.1395، انتشارات دانشگاه تهران

درمان افسردگی از منظر قرآن، بهرامی احسان، هادی.، اخوت، احمدرضا. و فیاض، فاطمه. 1396، انتشارات قرآن و اهلبیت بیت (علیهم السلام)

مهارت‌های خیرگزینی. بالابردن توان کنترل و مراقبت در کودکان 7 تا 14 ساله . اخوت، احمدرضا.، فیاض، فاطمه. و ادیب، مریم. نشر قرآن و اهل بیت نبوت (علیهم السلام).1394

مهارت‌های تربیت کودک؛ 2 تا 7 سالگی با رویکرد طیب گزینی. احمدرضا اخوت و فاطمه فیاض. نشر قرآن و اهلبیت نبوت (علیهم السلام). 1395

مهارت‌های تربیت کودک دو تا 7 سال؛ کتاب پرسش و پاسخ (1). فاطمه فیاض؛ به کوششِ فریده خوش منظر، نشر قرآن و اهلبیت نبوت (علیهم السلام). 1398

مهارت‌های خیرگزینی؛ کتاب پرسش و پاسخ (2). فاطمه فیاض؛ به کوششِ فریده خوش منظر، نشر قرآن و اهلبیت نبوت (علیهم السلام). 1400

درمانگری افسردگی از منظر قرآن، راهنمای ویژه متخصصان روانشناسی و مشاوره، انتشارات قرآن و اهلبیت نبوت ع ، 1397

بخل و شُحّ؛ شاکله اختلال، انتشارات قرآن و اهلبیت نبوت علیهم السلام، تهران، 1397

معناشناسی اضطراب غیر بالینی (اضطراب زیر آستانه). نویسندگان: سمیرا فولاد چنگ، سیده راضیه طبائیان، هادی بهرامی احسان، احمدرضا اخوت. انتشارات: قرآن و اهل بیت نبوت علیهم السلام

اصول و مهارت‌های شادکامی از منظر قرآن کریم؛ فاطمه فیاض و احمدرضا اخوت، تهران، انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت ع، 1398

تربیت جنسی در سایه عفاف، فاطمه فیاض و احمدرضا اخوت، انتشارات قرآن و اهلبیت نبوت ع، تهران- 1399

پاسخ به سوالات (2)؛ مهارتهای خیرگزینی، پرسش و پاسخ تربیتی 7 سال دوم رشد. فاطمه فیاض، به کوشش فریده خوش منظر، انتشارات قرآن و اهلبیت نبو.ت ع- تهران- 1400

 

یکی دیگر از بازوهای مدرسه انسان و روان‌شناسی، انجمن ایرانی روانشناسی اسلامی است. که برای در جریان بودن از برنامه‌های انجمن می توانید وارد کانال انجمن در پیام‌رسان بله وارد شوید:

https://ble.ir/anjomaniranieslami1402

اساتید و متخصصین محترم رشته‌های مرتبط با مطالعات مرتبط با انسان می‌توانند برای تبادل نظر بیشتر به شناسه زیر پیام دهند:

https://ble.ir/pessyannoor

لطفا برای در جریان بودن همه اخبار در کانال اصلی مدرسه عبادالرحمن در پیام رسان بله عضو شوید:

https://ble.ir/ebadschool

 

۱۴۰۳/۱۲/۱۴ ،۱۵:۴۵:۱۷ +۰۰:۰۰اسفند ۱۴ام, ۱۴۰۳|