جلسه دوم- ۲۰ بهمن ۹۸:
در این جلسه به کلیاتی در باب تقسیم بندی دورههای رشد انسان و مفهوم نقص در آن پرداخته شد.
با بررسی و بحث در جلسه مقرر شد محور نفع در حیات انسان بررسی و سه دوره ابتدایی رشد مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه مشخص شد که: اختلال و نقص در انسان یعنی “عدم تشخیص نفع در مراحل مختلف”.
جلسه سوم- ۲۷ بهمن ۹۸:
در این جلسه به بررسی سه گانه های “مقصد، نفع، سیر”
“وجود توان-شکوفایی توان- توازن توان”
و دوگانه های
“بلوغ-رشد”
“ظلوم-جهول”
و ...
در منظومه رشد پرداخته شد و نیاز به تبیین این نظام معنایی برای استخراج اختلالات در کودکی با استخراج دستگاههایی از کل به جزء برای تقطیع دورهها به شاخصهایی جهت شناسایی اختلالات تبیین شد.
جلسه چهارم- ۱۱ اسفند ۹۸
در این جلسه ابتدا گزارشی از پژوهش نقص رشد ارائه و در ادامه به بررسی مبانیِ نظری پژوهش پرداخته شد:
– مبنای نظری۱: ریشه شناسی اختلالهای رشدی بر محور واژههای ظلم و جهل به عنوان ریشه اختلالهای رشدی، احصای قاعده فقدان توان و طغیان توان و عدم توازنها.
– مبنای نظری۲: چیستی توان و از روی غایت آن
– مبنای نظری۳: تفکر و بررسی سیر تولد و شکوفایی آن در دوره اول
همچنین در انتها انواع دستگاههای پردازش اختلال، تبیین شد و مقرر شد، محقق یک دستگاه را انتخاب و به طور کامل آن را از جهت فقدان توان و طغیان آن و عدم توازن آن، مورد شناسایی و نشانه گذاری قرار دهد.
برخی از آنها عبارتند از: دستگاه کلام، دستگاه تمایز، دستگاه تفکر، دستگاه ساختار انسان
دریافت پیاده شده جلسه ۱۱ اسفند ۹۸
جلسه پنجم- ۲۵ اسفند ۹۸
در این جلسه ابتدا گزارشی از پژوهش نقص رشد ارائه و در ادامه در باب نیازهای کودکی و تبیین مولفه های نطق و قول در شناخت اختلالات در دوره اول انجام شد.
جلسه ششم- ۱۰ فروردین ۹۹
در این جلسه ابتدا گزارشی از پژوهش نقص رشد ارائه و در ادامه به بررسی مبانیِ نظری پژوهش و تبیین مولفه های اختلال در دوره اول پرداخته شد.
جلسه هفتم- ۳۱ فروردین ۹۹
دراین جلسه بررسی مولفههای مرتبط با نطق و قول و کلام و سیر پرداختن به اثراتی که بر انسان و رشد او میگذارند، اشاره شد.
جلسه هشتم- ۱۴ اردیبهشت ۹۹
در این جلسه در مورد ساختاری که بر اساس آن اختلالها مورد شناسایی قرار گیرند صحبت شد.
دریافت صوت جلسه ۱۴ اردیبهشت ۹۹