//سیر مطالعاتی عمومی مدرسه علوم انسانی

سیر مطالعاتی عمومی مدرسه علوم انسانی

برای طی مسیر تخصص به دو سیر مطالعاتی نیاز است:

الف) سیر مطالعاتی عمومی مدرسه علوم انسانی:

  1. تدبر، چیستی، چرایی، چگونگی
  2. تبیین عناصر ساختار وجودی انسان (دریافت فایل پاورپوینت و صوت)
  3. ساختار وجودی انسان از منظر عقل
  4.   ساختار وجودی انسان از منظر ذکر
  5.   ساختار وجودی جامعه(دریافت فایل پاورپوینت)
  6.   ساختار وجودی هستی(دریافت فایل پاورپوینت)
  7.   سند تزکیه و تعلیم(کارگروه رشد)
  8.   معناشناسی رشد(کارگروه رشد)
  9.   فرآیندشناسی رشد(کارگروه رشد)
  10. نگاهی اجمالی به دوره‌های رشد(کارگروه رشد)
  11. عفاف؛ جاودانه‌خواهی لذّت
  12. صفت(کارگروه شاکله)
  13. شاکله(کارگروه شاکله)
  14. شاکله نفس(کارگروه شاکله)
  15. شاکله جمع(کارگروه شاکله)
  16. شاکله جریان(کارگروه شاکله)
  17. ذکر، توجه نفس
  18. فلق، طلوع اثر (دریافت فایل پاورپوینت)
  19. ناس، مواجهه انسان با لقاء و القاء اثر (دریافت فایل پاورپوینت)
  20. استعاذه طلوع اثر عبودیت (دریافت فایل پاورپوینت)
  21. علم و تعلیم
  22. فضل‌شناسی و استعدادیابی(کارگروه شاکله)
  23. یقین و شک
  24. فعل در ساختار انسان(کارگروه شاکله)
  25. عمل در ساختار انسان
  26. تفکر نفس(کارگروه تفکر)

 

ب‌) سیر مطالعاتی تخصصی مدرسه علوم انسانی:

برای سیر تخصصی مدرسه می­توانید به قسمت کارگروه­های تخصصی مدرسه علوم انسانی قسمت ارتباط با ما مراجعه یا از صفحه محتوای مطالعاتی سیر مطالعاتی کارگروه را پیگیری بفرمایید.

کارگروه­های فعال مدرسه به شرح زیر هستند:

  1. تفکر
  2. شاکله
  3. رشد
  4. برنامه ریزی و زمان
  5. مشاوره

 

  • نکات کلی راجع به نحوه مطالعه کتاب­های مدرسه:

 

  • کتاب­های ساختاری

جهت مطالعه کتاب­های ساختاری ابتدا لازم است نقشه ساختاری که در انتهای هر کتاب ضمیمه شده مطالعه نموده و تعاریف ارائه شده در هر بخش را از کتاب مطالعه کنیم. سپس مقدمه و فاتحه کتاب را مورد مطالعه قرار داده و در مرحله بعد بخشهای دیگر کتاب را بدون انجام تمارین درس­ها مورد توجه قرار داده و در آخرین دور جهت تثبیت آموخته­ها تمارین هر درس را به دقت انجام دهیم.

  • کتاب­های راهبردی

مطالعه فهرست، مقدمه و فاتحه و خاتمه کتاب روندی است که در مطالعه این کتب باید پیش گرفت.

  • کتاب­های روشی

خواندن دقیق کتاب به همراه حل تمارین آن.

خروجی مدرسه

در گروه‌­های تخصصی مراحل  ذیل جهت دادن خروجی نهایی طی می‌شود:

۱)مطالعه کتاب­های تخصصی

۲)  استخراج نقشه و نظام موضوعات

۳)  استخراج نظام مسائل

۴)  پژوهش بر اساس نقشه موضوعات و مسائل

۵) عرضه یافته‌­ها به نخبگان و اساتید متخصص در موضوع مورد مطالعه

۶)  برگزاری کرسی نظریه‌پردازی

۷) اشاعه یافته‌­ها در مراکز علمی

۱۳۹۸-۴-۳۰ ۲۱:۵۶:۵۹ +۰۴:۳۰تیر ۲۹ام, ۱۳۹۸|

ثبت ديدگاه